2009-11-11, 22:14
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Jo, det tror jag också när du nu säger det. Det är ganska omöjligt att påstå att det finns heller när inget belägg kan visa annat. Sen att blod och annat
sprutar och stänker vid sista skottet är annan sak.

Skall i af försöka finna denna dokumentär om rättegången där det syntes
ganska tydligt.

Japp! Det hade varit intressant att se.
Citera
2009-11-12, 00:48
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Japp! Det hade varit intressant att se.

Jo, men kolla denna You Tube film speciellt bildfrekventerna från ruta 248 till 277. Gör en paus ruta 255 det mörkröda som finns under Jackies arm. Vad kan det vara för någonting ?. Nu påstår jag inget. http://www.youtube.com/watch?v=8IHYSwK9Xac
Filmen som visas i dokumentären spelas upp i (slow motion). Där ser man det på ett vis som gjorde mig övertygad vad det kunde vara. Och bildrutan var en större tv-skärm dessutom.

Skulle vara bra veta vad det annars skulle kunna vara.
Eller har fantasin bara skenat iväg lite.
Citera
2009-11-12, 01:16
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Jo, men kolla denna You Tube film speciellt bildfrekventerna från ruta 248 till 277. Gör en paus ruta 255 det mörkröda som finns under Jackies arm. Vad kan det vara för någonting ?. Nu påstår jag inget. http://www.youtube.com/watch?v=8IHYSwK9Xac
Filmen som visas i dokumentären spelas upp i (slow motion). Där ser man det på ett vis som gjorde mig övertygad vad det kunde vara. Och bildrutan var en större tv-skärm dessutom.

Skulle vara bra veta vad det annars skulle kunna vara.
Eller har fantasin bara skenat iväg lite.

Vad jag kan se så rör det sig om hennes kläning, den blir mörk röd av skuggan från hennes arm
Citera
2009-11-12, 01:51
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Vad jag kan se så rör det sig om hennes kläning, den blir mörk röd av skuggan från hennes arm

Man kan få det till vad som helst men skugga, Nix. En skugga bör vara helt svart inte mörkröd. Sen är filmen som den är kornig och suddig. Men rikta
uppmrksamheten på detta röda sen när spelas upp. Då finns det där även
när hennes vänsterarm inte kommit fram och jag får det till att vara??.
Vet inte men tycker det är något som (hänger) i luften och är?.
Filmen skall spelas upp i (slow motion) och särskilt då har
jag i af lätt för att tro vad det skulle kunna vara.
Och när sen Kennedy halvligger ner finns det röda kvar över hans bröst.

Edit: Kamran som användes var väl en dåtida modern Super 8 smalfilm.
inga miljoner megapixlar där inte.
Senast redigerad av charkov 2009-11-12 kl. 02:00.
Citera
2009-11-12, 07:56
Medlem
portnoys avatar
Citat:
En skugga bör vara helt svart inte mörkröd.

Stämmer ju verkligen inte...

http://www.twincitiesdailyphoto.com/2009/baker_playground_shadows.jpg

http://mi9.com/datawallpapers/data/22/1968/1208358254/tree-shadow_1024x768.jpg

http://twobarkingdogs.files.wordpress.com/2009/04/tree-shadow.jpg
Citera
2009-11-12, 08:46
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Stämmer ju verkligen inte...

Key, lika lite eller mycket att det skulle så vara....................
Citera
2009-11-15, 13:32
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor

http://www.youtube.com/watch?v=gW_c5ayjGnI
Citera
2009-11-26, 13:31
Medlem
LojtnantWerners avatar
Här följer en intressant läsning. Jag visar, hur man allt sedan 1960-talet hade ett verkställande kontor som fullständigt har lytt sina kontrollanter. Såsom denna skrivelse visar, kan du se hur sjukt och detaljrikt dessa hemliga krafter härskade över New York City och där bakom (av Bilderbergare). De lyder minsta vink, de nöjer sig inte endast med att bestämma vem som ska bli "vald", utan de bestämmer också vilka som skulle ingå i administrationen och vilken politik de skulle föra. Så utan större besvär, gör dig beredd på att läsa ett avskyvärt avslöjande, som förhoppningsvis kommer att göra dig uppmärksam på USAs nations fullständiga ramar när de här framträder i ett helt nytt ljus.

Till JFKs fördel kan sägas, att han var den siste amerikanske presidenten som inte var fullständigt kontrollerad av en skuggregering. Men hans administration började inte här. I själva verket, med hänvisning till Anthony Lukas artikel i New York Times: var redan 63 av 82 medlemmar ur JFKs inrikesdepartement från CFR (Council of Foreign Relations).

I Kennedys kabinett var speciellt Finansdepartementet, Nationella säkerhetsrådgivaren (McGeorge Bundy), chefen för CIA, och viceförsvarssekreteraren även medlemmar i CFR. Dessutom var Kennedys försvarssekreterare Dean Rusk länkad till CFR sedan år 1952. Han fungerade även som ordförande för ett antal stiftelser. Kan du gissa vilka?
Ja, Rockefeller Stiftelsen!

Jag måste påstå att den respekterade ekonomen John Kenneth Galbraith uttryckte sig väldigt tydligt när han påpekade:
"De av oss som har arbetat för val av Kennedy, godkändes i regeringen... men utrikespolitiken tillhör fortfarande folk från CFR.

För att illustrera hur presidentens kabinett valdes åt honom innan JFK trädde i tjänst, valde man in Robert McNamara till posten som försvarssekreterare. Samtidigt som man höll på med detta och valde ut personer till hans kabinett, talade man om för Kennedy att McNamara just hade stigit in i rummet. Förnärmad frågade då Kennedy om vem det är, och vem som ska bli presenterad för vem. Han hade inte ens en aning om hur McNamara såg ut.

Lyckligtvis återfann sig JFK ganska snart och upptäckte de hemskheter som omgav honom. Sorgligt nog garanterade, hans försök att bryta sig ut ur denna kontrollgrupp, även hans död. Efter att ha beslutat sig för att bryta sönder CIA i tusentals små bitar och låta dem flyga för vinden, och efter att ha gett ett löfte om att stoppa krigsmaskineriet genom att dra sig ut ur Vietnamn, befäste han sitt öde.

Men jag prisar president Kennedy för allt han gjorde - speciellt allt det trassel det medförde för honom att hålla ett tal vid Columbia Universitet, endast en dag före sin död. Det höga ämbetsverket i president Kennedys närhet hade uppmuntrats till att förstöra den amerikanska friheten. Och före jag lämnar ämbetet måste jag informera invånarna om deras utsatta situation, sade Kennedy.

Kennedy hade courage och ett fritt tänkande sinnelag. Vet du vem som köpte honom det? Kontrollanterna sade till honom:
"Låt bli att jäklas med oss!"
Och jag försäkrar dig om att INGEN amerikansk president någonsin skulle göra om det. De DÖDADE kungen i fullt dagsljus en eftermiddag i Dallas, Texas. Förfaringssättet var inte bara grymt, det var också symboliskt. Kulorna som borrade sig in i Kennedys huvud talar fortfarande högt och tydligt idag.

Ifall du inte tror mig, lyssna då till det som JFKs bror, Robert Kennedy sade: "Var och en av oss kommer att omedelbart bli dömda för den ansträngning vi har bidragit med, till att bygga upp den nya världsordningen".

Liksom sin broders, var JFKs avsikt, att slå på systemet och han hade förmodligen vunnit presidentvalet 1968. Så för att stoppa Robert Kennedys överväldigande makt såg kontrollanterna till, att de sköt en kula i hans huvud sommaren 1968 i Los Angeles.
Citera
2009-12-15, 07:22
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel
Hej,

Jag har under perioder varit på gränsen till fanatiskt intresserad av mordet på JFK och har under åren samlat på mig rätt mycket litteratur. Slänger upp en lista på några av mina favoriter, har du eller någon annan frågor eller vill ha synpunkter på någon speciell titel är det bara att fråga. Tänkte eventuellt också börja hjälpa till med att lösa mordet här också...

Murder In Dealey Plaza - James H. Fetzer
Crossfire - Jim Marrs
In the Eye of History - William Matson Law
Deep Politics And The Death Of JFK - Peter Dale Scott
Trauma Room One - Charles A. Crenshaw
High Treason - Harrison Edward Livingstone
High Treason 2 - Harrison Edward Livingstone
Breach Of Trust - Gerald D. McKnight
On the Trail of the JFK Assassins - Dick Russell
Farewell America - James Hepburn
Assassination Science - James H. Fetzer
Cover-Up - Stewart Galanor
Regicide - Gregory Douglas
The Killing Of A President - Robert Groden
The Man Who Knew Too Much - Dick Russell
Legacy Of Secrecy - Lamar Waldron
Bloody Treason - Noel Twyman
Someone Would Have Talked - Larry Hancock
Not In Your Lifetime - Anthony Summers
Farewell America - James Hepburn
Oswald And The CIA - John Newman

etc...

Samtliga böcker ovan tycker jag är läsvärda, vissa lägger dock fokus på en viss aspekt av fallet och är kanske inte så intressanta om man håller på och skaffar sig en helhetsbild. WCR är givetvis också läsvärd och borde vara det absolut första man tar tag i och läser om man är intresserad av fallet.

Du (eller någon annan) har inte lust att berätta lite fort vad de här olika böckerna fokuserar på? Vill hellst undvika de allra wackigaste teorierna... Är "Cover up" något att ha? tack på förhant
Citera
2009-12-26, 15:21
Medlem
portnoys avatar
Fick Bugliosis "Reaclaiming History" i julklapp!

Smaskens till sista slicken. Återkommer med recension när jag plöjt igenom de 1500+ sidorna..

God jul tråden.
Citera
2009-12-27, 23:07
Medlem
la mafia

maffian hjälpte han in i vita huset, men han ville inte ge några genkänster tillbaka när han väl var där(säger inte att det är något dåligt).
Citera
2009-12-28, 02:53
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
la mafia

maffian hjälpte han in i vita huset, men han ville inte ge några genkänster tillbaka när han väl var där(säger inte att det är något dåligt).

Men har maffian någon chans att täcka upp det hela?
Känns som mer än en domare/politiker mer än gärna skulle tryckt till maffian.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in