2014-02-20, 11:48
Medlem
Hej!

Jag har hamnat i lite av en knepig sits, kommer få ut väldigt lite pengar denna månad, typ 3 lax och måste ha typ 7-8 till för att hålla mig flytande tills jag får csn igen i slutet på Mars(då jag också får en lön på typ), vad för typ av lån kan jag söka? Är det sms lån eller funkar blancolån också? Jag har extrajobb som sagt, så inget fast direkt.....
Citera
2014-02-20, 12:01
Medlem
SophieNeveus avatar
Blancolån borde fungera, tycker däremot att det verkar ganska dumt, finns det ingen familjemedlem du kan låna pengar av utan ränta, kortsiktigt?
Citera
2014-02-20, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SophieNeveu
Blancolån borde fungera, tycker däremot att det verkar ganska dumt, finns det ingen familjemedlem du kan låna pengar av utan ränta, kortsiktigt?

Har redan fått så mycket pengar och jag vill inte belasta familjen mer, jag kan ta detta och reda upp det sen, kan du ge mig tips på ställen som ger ut blancolån?
Citera
2014-02-20, 12:09
Medlem
Goto10s avatar
Förutom familjemedlemmar kan du även höra med din arbetsgivare om du kan få förskott på lönen. Du kan även kontakta bostadsbolaget och höra om du kan få skjuta fram betalningen av hyran, brukar gå bra. Se bara till att betala tillbaka så fort du bara kan. Studentfesterna får vänta tills du har pengar till det igen.
Citera
2014-02-20, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goto10
Förutom familjemedlemmar kan du även höra med din arbetsgivare om du kan få förskott på lönen. Du kan även kontakta bostadsbolaget och höra om du kan få skjuta fram betalningen av hyran, brukar gå bra. Se bara till att betala tillbaka så fort du bara kan. Studentfesterna får vänta tills du har pengar till det igen.

Min arbetsgivare är så snål det bara går, man får inte ens andas där, så vågar inte fråga där, studentfesterna är faktiskt obefintliga just nu, inte det som är mitt bekymmer, utan det är att betala hyran till mina föräldrar och köpa mat :=)
Citera
2014-02-20, 12:24
Medlem
Kasperskys avatar
Detta är kanske ett idiotiskt förslag, men jag framför det ändå.

Kolla runt hos olika sms-lån företag, och kolla om någon erbjuder ett räntefritt - "första-lån erbjudande". Så fick jag göra förut, men ta aldrig sms-lån om dem tar ränta!
Citera
2014-02-20, 12:25
Medlem
Kasperskys avatar
Om du hittar ett sådant erbjudande är ju det mycket bättre än blancolån för där tar dem ju ränta...
Citera
2014-02-24, 12:38
Medlem
Fick avslag på min kreditprövning hos vivus, alltså jag fattar inte hur, har inga bet anmärkningar eller skulder eller så....
Citera
2014-02-24, 12:45
Medlem
Behöver tips om var jag kan tänkas få blancolån på typ 5 tusen någonstans.....
Citera
2014-02-24, 16:38
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
...inte det som är mitt bekymmer, utan det är att betala hyran till mina föräldrar och köpa mat :=)

Hyr du av dina föräldrar? Då borde de ju kunna ge dig anstånd tills du kommit ikapp? Eller menar du att de kommer att kasta ut dig på gatan? Låter hårt.
Citera
2014-02-24, 18:12
Medlem
Den gudomliges avatar
Citat:
Hej!

Jag har hamnat i lite av en knepig sits, kommer få ut väldigt lite pengar denna månad, typ 3 lax och måste ha typ 7-8 till för att hålla mig flytande tills jag får csn igen i slutet på Mars(då jag också får en lön på typ), vad för typ av lån kan jag söka? Är det sms lån eller funkar blancolån också? Jag har extrajobb som sagt, så inget fast direkt.....

Jag skulle inte råda dig att låna. Mer lån är inte lösningen på dina problem. Sälj saker istället.
Citera
2014-02-24, 22:18
Medlem
Regina.Spektors avatar
Citat:
Hej!

På vilket sätt lån en lösning? Att låna pengar kostar också pengar och du förflyttar bara problemet längre fram i tiden.

Om du är absolut säker på att allt ordnar sig i slutet av mars, kör på. Annars är det nog bäst att börja ta tag i problemet redan nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in