Citat:
Ursprungligen postat av
Soundstorm
Problemet med den här typen av anekdot som du uppvisar här är att den varken säger om studenter har det gott ställt eller ej då du varken redovisar vad som avses med "jag har en familj att försörja" och således vilka kostnader/bidrag detta innebär samt en förklaring till de höga resekostnaderna samt varför dessa måste existera i kombination med en relativt hög hyra(för studenter bör påpekas som brukar kunna erhålla bostäder med lägre hyra såsom studentrum). Förövrigt finns det, eller snarare har funnits tidigare möjligheter till extralån för resekostnader samt möjligtvis andra utgifter. Ovanpå detta finns även andra bidragssystem såsom bostadsbidrag som studenter är berättigade till beroende på ålder osv. vilket gör det ytterligare svårare att förstå problematiken vilket som. Samtidigt, borde inte du som såväl övriga studenter med höga utgifter bli glad över att det totala studiemedlet höjs om du nu har så ont om pengar? Konstigt att detta inte uppmärksammats mer i den offentliga debatten.
Jag vill inte skriva allt för mkt på fb vad jag anser ingå i min familj, med familj kan det vara allt ifrån fru, barn och till hundar.
Varför jag har en såpass hög resekostnad är att i den staden jag bor i är det en väldigt hög avgift på kollektivtrafiken och jag måste resa denna lilla extra sträck för att kunna gå den utb jag går då det inte finns några skolor där jag bor för tillfället, det finns inga bostäder i den staden tillgängliga. Studentrum kan eller vill jag inte bo i pga olika skäl och det är ändå brist på dessa. Hyran jag har nu är normalhyra på en 1-2a där jag bor. Bostadsbidrag har jag ej rätt till.
Jag blir inte glad över att de sänker bidraget och höjer det räntebelagda lånet, nej.
Jag vill inte bli mer skuldsatt än jag är nu, fasar över den dagen jag ska betala tillbaka lånet, kommer att vara skuldsatt livet ut. Som min morsa som du kan gissa hur gammal hon är, hon betalar fortfarande på lånet sedan hon var ung och kommer antagligen att ha obetalda skulder när hon ligger i graven. Jag vill ha min utbildning utan att ha en halv miljon i skulder.
Citat:
Ursprungligen postat av
PaulSmith
I andra inlägg så spelar han, diskuterar knark och har kärleksproblem på jobbet. Luktar troll eller idiot...
Så att jag hoppar in i diskussioner ang drogpolitik och kärlek gör mig till ett troll eller idiot? Ja men visst du.