Citat:
Då har du ju inte fattat någonting, även om jag inte förvånas det minsta. Och "källa på", är du helt dum i huvudet? Det var EN VARNING!!!
Skaffa dig då en utbildning för fan, och sök jobb där utbildningen krävs bland alla andra som tänkt som du. Och hur tror du att det går då? Varför inte vara lite smart istället. Fan i helvete vad trött jag blir på idioter som inte kan komma på en plan själva.
Hoppas du misslyckas, förresten, riktigt djävla grovt. För jag har tröttnat på ditt gnäll.
Skaffa dig då en utbildning för fan, och sök jobb där utbildningen krävs bland alla andra som tänkt som du. Och hur tror du att det går då? Varför inte vara lite smart istället. Fan i helvete vad trött jag blir på idioter som inte kan komma på en plan själva.
Hoppas du misslyckas, förresten, riktigt djävla grovt. För jag har tröttnat på ditt gnäll.
Återigen så förstår jag inte vad det är jag inte fattat. Du kan ju inte direkt ge ett direkt exempel, endast luddiga exempel. Klart att folk med en utbildning har större chans att få jobb än folk utan utbildning.
"Men om du är övertygad om att behovet av akademiker har blivit större så riskerar du att gå på en nit". Det här skrev du själv och jag krävde en källa på att du kunde styrka detta påståendet. Hur vet du att behovet av akademiker inte har blivit större? Den här "varningen" du delade ut måste du ju kunna styrka med någonting eller famlar du efter halmstrån?
Det är exakt det jag gör för jag har större chans att få jobb då. De som saknar utbildning kan inte jobba annat än på jobb som inte kräver utbildning. Kassörska på ICA är ett sådant jobb som exempel. Där går det 100 sökande per anställningsplats. Är du utbildad inom ett yrke går det 5 sökande per anställningsplats. Chansen att få ett jobb ökar ju med en utbildning i ryggen.
Men de som utbildar sig har ju kommit på en plan själva. De utbildar sig för de vet att chansen är större att få jobb. Och då talar jag inte bara om akademiska utbildningar utan de som utbildar sig till praktiska yrken, snickare, CNC-operatör osv.
Haha, tack men det går väldigt bra för mig just nu med min utbildning. Jag utbildar mig till något som behövs förstår du, så jag kommer ha ett jobb när jag är klar