2014-02-20, 09:00
Medlem
En väldigt enkel fråga.

Varför får jag myrkryp och domningar i hela höger ben varje gång jag bajsar?

Så fort jag slutar bajsa försvinner det och återkommer vid nästa toabesök.

Vad beror det här på?

Jag har haft ont i magen i ungefär 10 dagar kan tilläggas...
Senast redigerad av Deslauriers 2014-02-20 kl. 09:10.
Citera
2014-02-20, 09:04
Medlem
Wunbs avatar
Du kanske gör som jag och vilar mot benen med armbågarna, vid en längre skit så somnar alltid mina ben med
Citera
2014-02-20, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wunb
Du kanske gör som jag och vilar mot benen med armbågarna, vid en längre skit så somnar alltid mina ben med

Nej, jag skiter alltid på typ 2-3 minuter högst och har aldrig i hela mitt liv upplevt någon bensomning vid skitande. Och det är BARA höger ben som är drabbat VARENDA gång. Om det hade varit normal bensomning hade det ju hänt bägge benen eller?
Citera
2014-02-20, 09:25
Medlem
Wunbs avatar
Lemmar sommar ju när dom inte får tillräckligt med blod, tänk på hur du sitter nästa gång du skiter om du på nåt sätt stoppar blodflödet till höger ben.
Citera
2014-02-20, 09:37
Medlem
Gneegers avatar
Som tidigare sagt så sitter du nog konstigt, vanligt att benen somnar vid längre bajsningar
Citera
2014-02-20, 09:56
Medlem
Moparornocars avatar
Händer titt som tätt att vid längre tömningar att ett ben domnar, brukar halta runt ett tag så löser det sig.
Ingen som jag ser som ett problem direkt.
Citera
2014-02-20, 21:53
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wunb
Lemmar sommar ju när dom inte får tillräckligt med blod, tänk på hur du sitter nästa gång du skiter om du på nåt sätt stoppar blodflödet till höger ben.

Nja, det kan väl lika gärna handla om att nerven komprimeras oavsett om den omges av bra blodcirkulation eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Nej, jag skiter alltid på typ 2-3 minuter högst och har aldrig i hela mitt liv upplevt någon bensomning vid skitande. Och det är BARA höger ben som är drabbat VARENDA gång. Om det hade varit normal bensomning hade det ju hänt bägge benen eller?

Att det "bara" är hög ben kan vara att du har en nervinklämning som yttrar sig så. Hade det varit bägge benen hade det varit mer omfattande.
Citera
2014-02-21, 00:49
Medlem
Unbalanceds avatar
Händer titt som tätt för mig med och jag antar att det antingen har med att man sitter på något sätt som tillfälligt täpper till viss blodförsörjning alternativt att man sätter en nerv i kläm.
Gör över när jag reser mig upp och tar några steg.
Citera
2014-02-21, 10:20
Medlem
Jag har likadant problem men mitt domnar när jag är skitnödig(innan jag har satt mig). Försvinner när jag har tömt mig. Vet dock ej om det är någon nerv eller nå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in