2005-08-02, 19:51
Medlem
Hej på er! Har inte varit här på ett år eller så... Nåja, till saken.
Jag har fått skickat till mig 56gram kratom-löv från indonesien. Så nu letar jag efter vilken dos man ska ta? Detta är äkta Mitragyna Speciosa, inget annat. Det ska vara "working-strain". Ska vara mer som coke än som opiater säger källan, men nu har jag läst allt från 2 gram till 90 gram torkade löv är en lagom dos... vad gäller? Någon som kokat thé på Kratom och som vet vad som kan vara bra att börja med om man inte har ALLT för hög tolerans på opiater...
Citera
2005-08-02, 20:08
Medlem
Porrpojkes avatar
Här har du doseringstabellen, svart på vitt:http://www.erowid.org/plants/kratom/kratom_dose.shtml
Citera
2005-08-02, 20:19
Medlem
Tack! Har missat den där. Men det jag inte fattar är de som behöver 30-50g? Det borde ju vara dödlig dos om man läser vissa rapporter på Erowid där somliga har blivit helt knall på 5-6gram? Jag var inne på lycaeum och där påstod vissa att man måste ha uppemot 40g för att överhuvud taget känna någonting alls. Kanske det är den falska kratomen som säljs lite varstans(läs ND) som heter Mitragyna Javanica...

Ska testa 3gram på fredag av min stash i af.. så får man se vad det är och räcker till...
Citera
2005-08-02, 21:07
Bannlyst
Men det beror ju förstås på vilken kvalitét på kratom du har fått. Av vissa batchar behöver man mycket mycket mycket mer än vad man behöver av en bra batch.
Citera
2005-08-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadgottopiatere
Men det beror ju förstås på vilken kvalitét på kratom du har fått. Av vissa batchar behöver man mycket mycket mycket mer än vad man behöver av en bra batch.

Polaren som samlar in bladen säger att hela lokalbefolkningen går omkring och tugger på bladen på dagarna (det gör han själv också). Men till kvällen dricker´om the och då är det någon annan kratom de stoppar i sig.... måste få reda på vilken som är vilken. Det enda jag har hittat är att det finns en med röda "veins" och en med vita... den röda ska tydligen vara den som ger kola-effekt och den vita som är som opium/morfin och till och med Heroin säger en del...
Men jag är inte säker... men säkrare lär jag bli. Ska prova min batch på fredag om jag inte måste jobba...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in