• 1
  • 2
2014-02-18, 21:05
Medlem
Någon som vet vart jag kan få tag på PAN (majsmjöl) i Linköping. Behöver det för att kunna göra Arepas. Jag är inne på mitt sista packet nu. Har varit på några butiker men bara hittat PAN. Utan bara vanligt finmald vilket inte alls fungerar för att göra Arepas på.

Bild på packet PAN (majsmjöl)
http://i43.servimg.com/u/f43/15/33/43/25/arepas10.jpg
Senast redigerad av Awdrew 2014-02-18 kl. 21:09.
Citera
2014-02-18, 21:23
Medlem
PastorAstorFlanells avatar
Elektrisk kaffekvarn funkar. Du kan du välja grovlek beroende på hur länge du kör kornen. Har gjort både majsmjöl och (faktiskt) ärtmjöl. Man får ha lite tålamod dock. Det tar en stund att få ihop en liter.
Citera
2014-02-18, 21:27
Medlem
PastorAstorFlanells avatar
Elektrisk kaffekvarn. Du väljer grovlek själv genom hur länge du kör kornen. Krävs dock lite tålamod. Det tar en stund att få ihop en liter.
Citera
2014-02-18, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PastorAstorFlanell
Elektrisk kaffekvarn funkar. Du kan du välja grovlek beroende på hur länge du kör kornen. Har gjort både majsmjöl och (faktiskt) ärtmjöl. Man får ha lite tålamod dock. Det tar en stund att få ihop en liter.

tack så mycket för tipset. Låter lite jobbigt dock bättre än inget.

Om någon vet vart jag får tag på majsmjöl till Arepas är jag fortfarande intresserad av veta var jag kan köpa det.
Citera
2014-02-18, 22:43
Medlem
EvilGuys avatar
Jag köper Harina P.A.N. på Citygross där jag bor, finns kanske i alla deras butiker?

Edit: Jag ber om ursäkt i förväg för språkvalet - men arepas är sjukt oaptitligt om man är uppväxt i Sverige. Ingen jag känner har gillat det..
Citera
2014-02-19, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilGuy
Jag köper Harina P.A.N. på Citygross där jag bor, finns kanske i alla deras butiker?

Edit: Jag ber om ursäkt i förväg för språkvalet - men arepas är sjukt oaptitligt om man är uppväxt i Sverige. Ingen jag känner har gillat det..

Ok, jag ska kolla på Citygross.

Lugnt, jag har sagt samma sak i år Bästa med Arepas att det går så fort att göra. Absolut det är inte så gått till en början tog väldigt lång tid innan jag blev beroende 3 månader i Venezuela då blir det gått. Nu vet du en svensk som gillar det.

Om man ska tro på denna artikeln så är det bästa man kan äta till frukost
http://www.thrillist.com/eat/nation/...rillist-nation
Citera
2014-02-19, 19:09
Medlem
Babianens avatar
En hel del invandrar affärer brukar ha det. Annars kan du fråga om de kan ta in det åt dig.
Citera
2014-02-21, 20:33
Medlem
Saltå har annars bättre majsmjöl.
Citera
2014-02-22, 18:47
Medlem
Extremefood har "Masa Harina" till t.ex. tortillas, är det jämförbart? Butik finns i Sthlm och GBG, men webbutiken kan ju givetvis skicka överallt.
Citera
2015-12-05, 22:03
Medlem
Tack för hjälpen alla

Vi köper vårat HARINA PAN "BLANCA" majsmjöl från latinprodukter.se det har funkat bra.
Citera
2017-05-21, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awdrew
Någon som vet vart jag kan få tag på PAN (majsmjöl) i Linköping. Behöver det för att kunna göra Arepas. Jag är inne på mitt sista packet nu. Har varit på några butiker men bara hittat PAN. Utan bara vanligt finmald vilket inte alls fungerar för att göra Arepas på.

Bild på packet PAN (majsmjöl)
http://i43.servimg.com/u/f43/15/33/43/25/arepas10.jpg

Du kan hitta ditt majsmjöl i en butik brevid ICA Supermarket Berga Centrum.
Citera
2017-05-28, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustCuriousGeorge
Du kan hitta ditt majsmjöl i en butik brevid ICA Supermarket Berga Centrum.

Tack så mycket, vi var där idag köpte Harina Pan White Corn
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in