2014-02-16, 14:13
Medlem
Hej folk!

Jag har lyckats tappa min telefon i golvet och nu är glaset sprucket + skärmen sönder (helt kolsvart).
Jag undrar nu hur mycket det skulle kosta mig att laga detta!
Eftersom att jag vill göra det ordentligt så jag vet att min mjukvaru-garanti håller sen så vill jag göra det på en godkänd site/butik, typ samsung, phonehouse o.s.v. Jag fick höra någonstans att det skulle kunna kosta runt 2000 kr, kan detta stämma?!?!

Tack på förhand
TantAila
Citera
2014-02-16, 14:16
Medlem
irrelevantinfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantAila
Hej folk!

Jag har lyckats tappa min telefon i golvet och nu är glaset sprucket + skärmen sönder (helt kolsvart).
Jag undrar nu hur mycket det skulle kosta mig att laga detta!
Eftersom att jag vill göra det ordentligt så jag vet att min mjukvaru-garanti håller sen så vill jag göra det på en godkänd site/butik, typ samsung, phonehouse o.s.v. Jag fick höra någonstans att det skulle kunna kosta runt 2000 kr, kan detta stämma?!?!

Tack på förhand
TantAila

När jag lagade min S4 med helt sprucken skärm gick det på 500kr. 2000kr låter helt bull
Citera
2014-02-16, 14:25
Medlem
Glazehs avatar
det kostar 1300kr på www.ifon.se och då är det samsungs egna skärm garanti som gäller brukade vara billigare förut ser ut som att de har ändrat det.

Tyvärr skärm byte är så dyr, när skärmen på min S2 sprack så bytte jag till en replica för 800kr istället för 1400+ vad det skulle kosta, den sprack första gången jag tappade telefonen efter bytet.
Citera
2014-02-16, 15:43
Medlem
lorebfs avatar
En ny sgs4 skärm går på runt 1500:-.. 500:- kostade det när Samsung subventionerade kostnaden för skärmbyte..

Jag gissar att ett komplett skärmbyte går på runt 2000:-.. 800:- lär nog betyda att de enbart byter glaset=inte lika bra.
Citera
2014-02-16, 17:23
Medlem
-defekt-s avatar
http://www.appfix.se/#!samsung/c4tf
En seriös firma och snabb service. har lagat 2st iphone hos honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in