Citat:
Ursprungligen postat av
ognadnafmirg
Jag är inte här för att bråka jag vill bara ha lite tips. Jag mår så jävla piss att det inte är sant. Jag har ca 100 kr kvar tills den nya aktivitets ersättningen kommer och den kommer vara på ca 4100kr. Innan dessa pengar ska jag betala min psykolog som jag går till för att jag mår dåligt! när jag sen fått dessa 4100 ska 1500 av dessa till hyra, 1300 till skulden, 700 på telefon och internet. Kvar = 600 kr på mat och allt annat.
fråga 1: Ska jag behöva ha det såhär jävla dåligt ekonomiskt?
fråga 2: Hur har jag råd att ta mig in till arbetsgivarna?
fråga 3: Hur får man ett snabbt jobb?
Jag förstår att många av er blir irriterade på dom som inte "tar" ett jobb, men ni måste förstå att marknaden är kanske inte så lätt som när ni fick jobb eller ni kanske till och med har utbildning. Nåt jag i dagsläget inte har pengar till. Jag skickar in CV'n till höger o vänster, ringer upp arbetsgivarna frågar om dom fått mitt cv jag gör allt som står i ABC boken för såhär får du ett jobb. Men kanske ser dom igenom min dåliga självbild att jag inte ens har råd att sko mig själv längre.
Jag har sålt allt jag har av värde, min bil, mina hobbies, jag kan inte göra mycket mer än såhär.
Jag förstår att du ser mörkt på livet just nu men det är bara att fortsätta kämpa om du vill ta dig ur din situation. Det är svårt för oss på flashback att veta varför du inte fått jobb än, men du kan alltid fortsätta försöka. Mer pengar i bidrag skulle knappast hjälpa dig till just detta, utan göra dig ännu mer bekväm i din nuvarande situation (se mitt tidigare inlägg i tråden).
Huruvida marknaden är lätt eller inte ska inte påverka dig, tänk bara på att du behöver ett jobb. Om det inte fungerat att skicka ditt CV till allt och alla och ringa upp företagen - prova något annat istället. Gå in i butiker och knacka på olika kontor, presentera dig och berätta att du verkligen vill jobba just där.
Skriv lite olika varianter av CV och personligt brev, alltså med olika stilar och fokus på olika egenskaper hos dig. Du kanske hittar någon variant som ger bättre respons än andra och när du skriver dessa kommer du kanske på fler saker att berätta om dig själv vid intervjuer etc.
Ja livet kan kännas hårt och orättvist men du måste jobba hårt och gå utanför din "comfort zone" för att växa som människa och ta dig vidare. Det är den enda vägen att gå om du vill nå nya höjder och styra över ditt eget liv.