• 1
  • 2
2014-02-15, 20:29
Medlem
Röret under diskbänken har läkt vatten och orsakat en vattenskada på golvet under diskbänken. Täcker hemförsäkringen denna skada?
Citera
2014-02-15, 20:53
Medlem
Sn0o0oZs avatar
med störst sannolikhet, ja.

men ring försäkringsbolaget som du betalar en summa till varje månad och be om lite reperationer istället för att fråga flashback.
Citera
2014-02-15, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
med störst sannolikhet, ja.

men ring försäkringsbolaget som du betalar en summa till varje månad och be om lite reperationer istället för att fråga flashback.

Dom är väl inte kontaktbara på en lördag kväll. Dessutom vill jag fråga här.
Citera
2014-02-15, 21:06
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 456abc
Dom är väl inte kontaktbara på en lördag kväll. Dessutom vill jag fråga här.

det är försäkringsbolaget säkert, och om du får ersättning beror på vilket bolag du ha roch vilken sorts försäkring du har, basic, standard eller premium osv.
Senast redigerad av Sn0o0oZ 2014-02-15 kl. 21:18.
Citera
2014-02-15, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
det är som säkert, och om du får ersättning beror på vilket bolag du ha roch vilken sorts försäkring du har, basic, standard eller premium osv.

det är basic, tror jag.
Citera
2014-02-15, 23:05
Medlem
Fler som vill svara?
Citera
2014-02-16, 14:26
Medlem
Bumpar!

Vad har hänt med flashback? Det har blivit så dåligt med svar på senare tid.
Citera
2014-02-16, 17:01
Medlem
kostymnisses avatar
Det är ju svårt att säga vad som sker utan att du ringt ditt försäkringsbolag och hört med dom, de lär ha kundservice via telefon även en söndag... Läcker det fortfarande lär de se till att få det fixat snarast, men det beror väl på, bor du i hyresrätt och det läcker mycket så ring deras jour med. Vattenläckor är ju akut.

Ingen kan svara hur det ligger till för dig när ingen här kan din försäkring.
Citera
2014-02-16, 17:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Om du inte själv har lekt Timell & kopplat & levt jävel så skall detta täckas av dom flesta hemförsäkringar. Om det har läckt mycket så kommer det att behövas sanering & avfuktning, även detta står försäkringen för.
Citera
2014-02-16, 17:19
Medlem
slush-puppies avatar
Kort svar, grundregeln är att om det är ett trycksatt rör, dvs vatten in så täcker försäkringen. Men om det är ett icke trycksatt rör tex. vattenlåset som börjat läcka så ska du inte räkna med något på försäkringen.

Min erfarenhet som jag lärt mig den hårda vägen
Citera
2014-02-16, 17:47
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 456abc
Bumpar!

Vad har hänt med flashback? Det har blivit så dåligt med svar på senare tid.

Vill du ha snabba svar, ring försäkringsbolaget och/eller jourhavande rörmokare. Här kan du inte kräva snabba svar. Alla svarar när och om vi känner för det.
Citera
2014-02-17, 11:22
Medlem
Csabas avatar
Bostadsrätt antar jag.

Om det är vattenröret som läcker så ska föreningen betala och skadan går på deras försäkring. Såvida du inte meckat själv och gjort en dålig installation förstås.

Om det är avloppet som läcker så ska du ersätta och om du har bostadsrättsförsäkring så täcker den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in