2014-02-15, 18:21
Medlem
zammas avatar
Blev i helgen TVUNGEN att i panik låna 6000kr på sms lån. fuck my life jag vet. Har någon erfarenhet av sådant? Vet om man kan avbetala eller liknande. Om så ett år. Vet hur fuckad räntan är. Shit. Har bara velat gå och hänga mig. Bildligt talat hela dag. usch fy fan. Nån tröst? Jag kan inte sånt här.

Jag har inte änns pengar så jag kan fucking ÄTA. var å lånade en kebab av pizza haket precis. måste ju fortfarende äta på nått vänster.

så SNÄLLA. vad har ni för tips för riktigt svåra ekonomiska knipor. ja. jag är typ desperat.
Citera
2014-02-15, 18:24
Medlem
efmis avatar
Skaffa jobb snabbt, minimera utgifter, lev bara på endast det du behöver, snacka med soc om bidrag kanske, fråga föräldrar om pengar, sälj saker.

edit: har hört att man kan dumpstra. Alltså samla mat från containrar, det ska vara fräsch mat. Googla vetja
Citera
2014-02-15, 18:26
Medlem
zammas avatar
ok. tror det går att lösa med avbetaling. usch. en annan sak. om man bara känner för att dö. vad ska man göra då. vad gör ni? nån film att tipsa om. kul spel? seriöst. är totalt ensam och har ingen att prata med. vill bara bort egentligen.
någon som vill spela minecraft med mig? rollspel editon. om ni fattar. överleva ihop. det hade vatt kul =D
Citera
2014-02-15, 18:28
Medlem
Kusinen5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamma
ok. tror det går att lösa med avbetaling. usch. en annan sak. om man bara känner för att dö. vad ska man göra då. vad gör ni? nån film att tipsa om. kul spel? seriöst. är totalt ensam och har ingen att prata med. vill bara bort egentligen.
någon som vill spela minecraft med mig? rollspel editon. om ni fattar. överleva ihop. det hade vatt kul =D
Världen hade skrattat om du tar livet av dig för 6k... Bo hos dina föräldrar, panta burkar och skaffa jobb. Hur svårt kan det vara? och om det ens är svårt, fortsätt jobba på. Det löser sig ska du se!
Citera
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efmi
Skaffa jobb snabbt, minimera utgifter, lev bara på endast det du behöver, snacka med soc om bidrag kanske, fråga föräldrar om pengar, sälj saker.

edit: har hört att man kan dumpstra. Alltså samla mat från containrar, det ska vara fräsch mat. Googla vetja
jag tror inte jag har förutsättningar att skaffa jobb just nu tyvär. men visst, ska kolla in i det. andra kanske ser sett jag inte ser osv. utgifterna är redan minimerade. till och med på cigg nivå =) vilket iof är bra. vill inte ta hjälp av föräldrar. har inget direkt av värde attt sälja. men jag får kanske revidera det. tack för svaret.
Citera
Medlem
Sluta knarka så blir det bättre.
Citera
2014-02-15, 18:31
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kusinen5
Världen hade skrattat om du tar livet av dig för 6k... Bo hos dina föräldrar, panta burkar och skaffa jobb. Hur svårt kan det vara? och om det ens är svårt, fortsätt jobba på. Det löser sig ska du se!
ok du har rätt i det. 6000kr hade nog folk skrattat åt. bo hos föräldrar är uteslutet. jag är inte del av familjen. helt klart förtjänat att ha det så. ja. det är som du säger. jag ska kolla in på det med möjligheter för arbete som jag själv inte tror är stora. men värt ett försök.
Citera
2014-02-15, 18:31
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Sluta knarka så blir det bättre.
lätt för någon som är psykiskt frisk att säga.
Citera
2014-02-15, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamma
lätt för någon som är psykiskt frisk att säga.
Är du sjuk så kanske du skulle söka vård?
Citera
2014-02-15, 19:59
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Är du sjuk så kanske du skulle söka vård?
aaa. du är en av dom tror att vård fungerar för alla. och att alla kan hjälpas. förlåt. men jag men jag har kämpat med psykologer psykofarmaka år efter år efter åt. är det svårt att se hur man till slut inte orkar. känner att man har energin kvar att skapa ett liv.
sorry. jag är bara så jävla nere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in