• 1
  • 2
2014-02-16, 10:14
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Jag tycker inte att reglerna ar dumma/svara/komplicerade. Tank hur sjukt svart det hade blivit for FK om de hade blivit tvugna att berakna ditt ev. bidrag varje manad. Sen ar det ju aven sa att alla bidrag du far via FK ar beraknade just pa arsinkomst sa det ar helt enkelt sa deras system funkar. Om man vill kan man ju gora sa att man bara ansoker om bostadsbidrag om man ar 100% saker pa att man inte kommer jobba under aret, eller sa kan man se det som att staten ger dig ett valdigt formanligt lan om du ar luspank januari-juni och sen tjanar pengar resten av aret. 9000 ar ingen jattesumma, det som kommer handa om du begar omprovning (overklagar FKs beslut) ar att de erbjuder dig en avbetalningsplan pa typ 100 kr i manaden eller sa.

Tycker inte heller reglerna är speciellt komplicerade eller svåra och vänder mig absolut inte emot att man ska komma in med en uppskattad årsinkomst för att FK ska beräkna bidraget.

Uppstod en fråga tidigare imorse som rör detta. När skatteverket rapporterar in min inkomst, räknar de bort grundavdraget först? Säg att jag tjänat 30 000 kr under året, rapporterar skatteverket in 30 000 kr eller 11 100 kr till FK?
Citera
2014-02-16, 11:23
Medlem
Phillemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Tycker inte heller reglerna är speciellt komplicerade eller svåra och vänder mig absolut inte emot att man ska komma in med en uppskattad årsinkomst för att FK ska beräkna bidraget.

Uppstod en fråga tidigare imorse som rör detta. När skatteverket rapporterar in min inkomst, räknar de bort grundavdraget först? Säg att jag tjänat 30 000 kr under året, rapporterar skatteverket in 30 000 kr eller 11 100 kr till FK?
Brutto, vilket inte heller är lattjo
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in