2014-02-15, 14:18
Bannlyst
Enligt svensk lag så har ju tullen rätten att beslagta och förverka hälsofarliga ämnen som de hittar i tullen. Som vi alla vet så köper de svenska RC- shopparna in sina kemikalier från Kina, och då i stora kvantiteter. Men hur kommer det sig att dem får det igenom tullen? SÅ stora paket som dem beställer borde väl vara lätta att upptäcka?
Citera
2014-02-15, 14:21
Medlem
Dom tar knappast allt i ett paket. Beställer man 5 paket så kan man räkna med att 3 går igenom.
Citera
2014-02-15, 14:39
Medlem
Browlers avatar
Vad får dig och tro att det handlar om enormt stora paket?
Om en dos ligger på säg 200mg, så väger 10000 doser 2kg.
Hur stort tror du ett 2kgs paket blir?
Citera
2014-02-15, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WeBeHigh
Dom tar knappast allt i ett paket. Beställer man 5 paket så kan man räkna med att 3 går igenom.

Citat:
Ursprungligen postat av Browler
Ja, men fortfarande. Om man beställer hem 10.000st små pellets (t.ex. Pyrazolam) så lär väl tullen märka, eller? Hade vart kul om någon med erfarenhet utav att driva en shop kan berätta lite!
Citera
2014-02-15, 15:01
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Jag har ingen erfarenhet att driva shop men däremot så läste jag en artikel om det relativt nyligen. Ska se om jag hittar den.

EDIT:http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=1316
Citera
2014-02-15, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Jag har ingen erfarenhet att driva shop men däremot så läste jag en artikel om det relativt nyligen. Ska se om jag hittar den.

EDIT:http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=1316
Väldigt intressant, tack!
Citera
2014-02-15, 16:54
Bannlyst
Så, ponerat att jag hade velat starta min egna RC- shop, hur får man kontakt med dessa labb? Är det labb man kan hitta på t.ex. Alibaba som gäller, eller vart vänder man sig?
Citera
2014-02-15, 19:09
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesusofrave
Så, ponerat att jag hade velat starta min egna RC- shop, hur får man kontakt med dessa labb? Är det labb man kan hitta på t.ex. Alibaba som gäller, eller vart vänder man sig?

Skulle tro så. När jag var väl sugen på att starta shop så var det där jag letade efter kinesiska labb. Jag sket dock i det ganska fort då chansen att bli scammad är väldigt stor.
Citera
2014-02-15, 19:11
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesusofrave
Ja, men fortfarande. Om man beställer hem 10.000st små pellets (t.ex. Pyrazolam) så lär väl tullen märka, eller? Hade vart kul om någon med erfarenhet utav att driva en shop kan berätta lite!
Tullen och polisen gör allt dom kan för att jävlas med shopparna så man får nog räkna med att en del av det man köper blir taget.
Citera
2014-02-15, 19:18
Medlem
DRD4s avatar
Citat:

Dom kanske skickar det till nått EU-land i öst och har mutat nån tjomme i tullen med tio -tjugo papp? sen är det väl bara att ta bilen eller tåget/bussen hem till svedala?

RC shopparna har fallit i min skugga moraliskt, men visst skulle örter avkriminaliseras, så skulle nog 99% av alla dödsfall som RC-branshen leder till inte inträffa, när landets narkotikapolitik leder till att ungar käkar tvål för att GHB ....då borde ju t.o.m. beatrice kask vakna till.....gtfo!
Citera
2014-02-15, 19:32
Medlem
Browlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Dom kanske skickar det till nått EU-land i öst och har mutat nån tjomme i tullen med tio -tjugo papp? sen är det väl bara att ta bilen eller tåget/bussen hem till svedala?

Min poäng är att ett 2kgs paket är betydligt enklare än så att frakta in.
Citera
2014-02-15, 19:33
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Min poäng är att ett 2kgs paket är betydligt enklare än så att frakta in.

Precis. Lyckas drog karteller smuggla 500-3000 kilo kokain i sina leveranser, kokain som är klassat tom. Så är det nog ingen konst att smuggla in ett packet med någon valfri RC i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in