Citat:
Ursprungligen postat av
Mozroom
Tack för er hjälp! Den tilltänkta lägenheten ligger i ett bostadsområde och har inte fönster ut mot någon större väg. Annars är det väl positivt att trafiklederna är där? Jag har bil och antar att det går enkelt att pendla till jobbet.
Förstått det som att området är lite tråkigt. Men kan tycka att det är skönt att åka in till stan för att festa och stöka. Vet inte om jag hade velat på bo t.ex. Andra Långgatan med tanke på alla barer. Perfekt med några småpubar i närheten dock. Lär bli några kvällar där
Någon som vet om det finns någon indisk restaurang i närheten?
Tänkte mer på ljudet från vägarna, det kan kännas lite som att bo i en jumbo-jet i bland haha nej nu överdriver jag. Man vänjer sig rätt så fort om man bor nära. Och ja, det är enkelt att komma ut på vägarna i vilken direktion som helst -så har man bil så är det ju bra.
Vet faktiskt inte om det finns just någon indisk restaurang där, men i Olskroksområdet som ligger halvvägs till centrum så ligger det flera stycken. Ett par hållplatser bort bara.
Liiite "tråkigt" kan man väl säga att området är, men det kommer du nog bara tycka är skönt. Och i synnerhet eftersom det är såpass nära centrum.