Citat:
Ursprungligen postat av
DTWK
Jag kan berätta lite snabt hur det gick för mig. Bor en bit utanför Oskarshamn så jag har bara varit inne i stan ett par gånger än så länge men det är en fin stad. Har klippt mig och frisersalonger verkar det finna några vettiga. Har försökt äta pizza och sushi. Pizzan var ok sushin var blä, finns säkert bättre ställen för både och hoppas jag. Har inte provat någon riktig resaurang ännu.
Angående folket så bli jag fan tokig. Man har hört att smålänningar ska vara snåla men det är ju fan som ett jävla skämt. Ett exempel: När jag handlade sushi stod det en välklädd kvinna med miniräknare framför menyn och räknade ut vilken rätt som gav flest sushibitar för pengarna. Med jämna mellanrum kommenterade hon vad hon kom fram till för personalen och ifrågasatte "varför är den där kombinationen så mycket dyrare/billigare".
Nu när det börjar bli fint väder ska jag försöka åka in och utforska staden lite närmare. Kanske kommer en uppdatering framöver.
Intressant! Jag är själv nyinflyttad i trakten, men bor utanför stan, åt Målilla-hållet. Känner inte en kotte, men är såklart nyfiken på vad staden har att erbjuda. Är en jäkla förändring att komma från storstad vill jag lova. Jag undrar även hur gymen är? Har googlat lite, och det finns ju ett par stycken. Nån som har koll på fräschast/mest prisvärt/vilken typ av folk som tränar var? Har även varit i Hultsfred ett par gånger för Systemet och solarier, är ungefär lika långt dit för mig. Dock antar jag att inte mycket kan sägas om den lilla byn..
Ja, smålänningar har man ju hört ska vara snåla, men det där var nog ett extremfall! Av det lilla jag sett av folk så verkar det vara mycket WT, speciellt på tjejsidan i min åldersgrupp och ingen jag direkt känner att jag vill rusa fram och bli bästa kompis med... Antar att de flesta vettiga människorna flydde staden så fort de fyllde 18. Vill gärna höra mer om hur det går för dig och TS!