Citat:
Ursprungligen postat av
d.bergkamp
Hur är det att bo i Oskarshamn som ensam man? Är det lugnt där? Hur är utelivet? För-/nackdelar?
Jag siktar på att få jobb nånstans däromkring och funderar på att bo i Oskarhamn (om allt går som det ska). Dock vet jag inte om det är bättre att bo i Kalmar. Avståndet till jobbet skulle i sådana fall bli betydligt längre. Men fördelarna kanske väger upp avståndet det innebär att pendla, vad vet jag...
Har bott i Oskarshamn hela mitt liv, det är en helt okey stad, ignorera alla som säger att det bara är en jäva håla, för det beror sig helt på vad man jämför det med!
Det finns gott om schyssta människor och det är trots allt en hamnstad, så på sommaren är det en idyll!
Måste jag nämna dem saker jag tycker är negativt så är det att Ja- vi har en del White trash. Men vi har också en hel del människor som faktiskt kan bete sig och som inte är helt tappade precis som vilken stad som helst.
Saker som lyfter Oskarshamn: Schysst utbud av träningsställen, gym, vi har ett fint nybyggt 'vattenpalats' och ishockey arena, vi har en all-around-fun hall som heter Big Bang där det finns saker som lazergame, bar, bowling, och andra aktiviteter. Vi har ett ute-liv som börjar bli bättre med åren, ca 4 olika nattklubbar (varav 1 är värd att gå på i mitt tycke (beror helt på ålder/musiksmak)) och säkert lika många barer. Vi utvecklas fort som fan också och nya butiker öppnar upp varje dag känns det som. MQ, HM, Lindex, Kappahl och många andra butiker är totalrenoverade i en galleria här så det finns mer att ta av än många säger/tror. Behöver man något utöver vad som finns här så får man åka 7 mil till Kalmar, där finns IKEA och dem lite större kedjorna.
Vet om folk som pendlat från kalmar till oskarshamnsområdet men tro mig , det blir tröttsamt då E-22 sträckan är ruggigt tröttsam att åka.
tl;dr hellre O-hamn än att pendla.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svampbob1995
[...]
Hade inte lyssnat på en 95'a om jag var du, han hänger väl säkert fortfarande på donken om kvällarna med moppen.
Citat:
Ursprungligen postat av
DTWK
Finns det inte någon vettig restaurang, jag ska flytta dit om några månader. Är ju segt om man ska behöva åka till Kalmar för att få en skaplig bit mat.
Edit: hehe tittar man på restaurangkartan.se så är 4/5 på top 5 listan pizzerior så det besvarar nog min fråga :P det femte är golfklubben och de brukar väl mest köra med luncher och sånt.
Det som gör O-Hamn är pizzeriorna, kan rekomendera Blå-Gul / Tre vänner / Ninos / Kolbergakebaben / Viktoria. Men vi har även en del restauranger (men verkligen inte så många som behövs) Steakhouse har bytt ägare många gånger, men har hört att dem ska vi riktigt bra nu! Sen har vi 3 olika asiathak. donken och subway (kommer snart) finns också.