2014-02-14, 12:17
Medlem
Maxiies avatar
Spinnin' Records har sedan 2012 haft en applikation som kan hjälpa nya talanger att bli upptäkta, som kallas för Talent Pool. Där skickar man in sin låt via Soundcloudlänk för att Spinnins team ska lyssna på den.

Frågan är, skiter dom i att lyssna i huvudtaget? Är det någon här som vet om någon lyckats fått sin uppmärksamhet via Talent Pool?

Tacksam för svar.
Citera
2014-02-14, 12:26
Medlem
Skulle gissa att det gick bra från början, men just nu får dom så extremt många demos så blir nog omöjligt att lyssna på dom flesta.

EDIT: Dom scoutar nog rätt mycket själva och hittar dom någon intressant så hör dom av sig.
Citera
2014-02-14, 13:06
Medlem
Hyperias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonen
Skulle gissa att det gick bra från början, men just nu får dom så extremt många demos så blir nog omöjligt att lyssna på dom flesta.

EDIT: Dom scoutar nog rätt mycket själva och hittar dom någon intressant så hör dom av sig.

Detta. Man ska passa på när det är nystartat, då har inte alla inlämningar kommit igång så att säga. Sedan, om jag får vara aningen konspiratorisk, så går dom nog mycket efter hur många followers/spelningar du har på exempelvis soundcloud.

Om man vill ha något med scouting att göra så skulle jag nog hellre ansluta mig till Spinnup (Universal Music), jag har fått ett seriöst och "professionellt" intryck utav dom. Det kostar dock att ladda upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in