• 1
  • 2
2014-02-14, 12:10
Bannlyst
Det statliga Rasbiologiska institutet som varade 1921-1958
http://sv.wikipedia.org/wiki/Statens...B6r_rasbiologi

Socialdemokraterna och Moderaterna rstade igenom grundandet av institutet som hade till uppgift att kartlgga skillnader i mnniskors utseende.
Detta verkar vara ok anser jag, d man kartlgger vxter.

Men inte nog med det, de tvngssteriliserade massor av mnniskor, hur kunde detta vara lagligt?
Bara att vara fattig ansgs gra det rtt att sterilisera.
Varfr blev det inga uppror?
Hur kunde/kan folk fortstta att stdja Socialdemokraterna och moderaterna efter en sn skandal?
Varfr har ingen straffats?

I krig har folk ftt fngelse fr de fljt order, men de som steriliserat i p Svenska statens uppdrag verkar kommit undan.
Jag undrar vad kommer regeringen undan med nu, som folk tycker r ok?
Blir vissa vertalade till sterilisering och abort idag?

Har rasbiologins forskning kommit fram till ngot vettigt?

Hur kom de fram till att nordbor r en verlgsen ras?
Vad r det fr biologiskt bra med att vara lng?
En neger var dligt, men de r utvecklade perfekt fr sin milj, nordbor skulle sjlvklart anses dligt i Afrika.
Senast redigerad av hanna33 2014-02-14 kl. 12:14.
Citera
2014-02-14, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
de tvngssteriliserade massor av mnniskor, hur kunde detta vara lagligt?
Inte Rasbiologiska institutet vl?
I sdana fall vill jag ha en klla p det.
Citera
2014-02-14, 12:26
Medlem
O-Lyckligs avatar
Frstr inte riktigt vad du menar, hrskarna har vl alltid varit s galna som de tilltits?

Att de dessutom alltid klappar sig sjlva p axeln och frklarar att de har en, moralisk, anledning som rttfrdigar deras beteende, vilket tyvrr sger mer om dina och mina prioriteringar och vrderingar

Tvngssteriliseringar lser paret Myrdals hemska mten med vanligt folk

Citat:
ter och ter trffar vi t. ex. stora kullar av barn till ogifta imbecilla mdrar, dr hela skaran mste underhllas av det allmnna och dr deras ofta frekommande asocialitet och brottslighet i framtiden kommer att vlla ytterligare bekymmer

Du r vl fr minskad skatt?
Citera
2014-02-14, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Inte Rasbiologiska institutet vl?
I sdana fall vill jag ha en klla p det.

"I Uppsala inrttades ett speciellt organ fr den rasbiologiska forskningen i Sverige, Statens rasbiologiska institut. Verksamheten startade r 1922. Centralt i verksamheten var studier i vad som kallades rashygien och dokumentation av den svenska befolkningen. Rashygien var internationellt utbrett, bland annat bildades i Stockholm r 1909 Svenska sllskapet fr rashygien. Det ansgs inte vara bra fr mnsklighetens utveckling och fortlevnad nr raser blandades. Det kunde skapa svaga individer med exempelvis dliga karaktrer. Och mnniskor med dliga anlag skulle inte f fortplanta sig. "
klla;http://samer.se/1028
Citera
2014-02-14, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av O-Lycklig
Frstr inte riktigt vad du menar, hrskarna har vl alltid varit s galna som de tilltits?

Att de dessutom alltid klappar sig sjlva p axeln och frklarar att de har en, moralisk, anledning som rttfrdigar deras beteende, vilket tyvrr sger mer om dina och mina prioriteringar och vrderingar

Tvngssteriliseringar lser paret Myrdals hemska mten med vanligt folk

Du r vl fr minskad skatt?

Ganska sjukt, samma partier som steriliserar fattiga, tar idag in fattiga fr att rdda pensionerna.
Nr de slutade med tvngssterilisering infrdes fri abort, hmm.
Citera
2014-02-14, 12:36
Medlem
Citat:
"I Uppsala inrttades ett speciellt organ fr den rasbiologiska forskningen i Sverige, Statens rasbiologiska institut. Verksamheten startade r 1922. Centralt i verksamheten var studier i vad som kallades rashygien och dokumentation av den svenska befolkningen. Rashygien var internationellt utbrett, bland annat bildades i Stockholm r 1909 Svenska sllskapet fr rashygien. Det ansgs inte vara bra fr mnsklighetens utveckling och fortlevnad nr raser blandades. Det kunde skapa svaga individer med exempelvis dliga karaktrer. Och mnniskor med dliga anlag skulle inte f fortplanta sig. "
klla;http://samer.se/1028
Ok, men det var vl Svenska sllskapet fr rashygien" som fresprkade detta?
Inte "Statens rasbiologiska institut".
Citera
2014-02-14, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Ok, men det var vl Svenska sllskapet fr rashygien" som fresprkade detta?
Inte "Statens rasbiologiska institut".

Hr hittar jag lite info
"tta socialdemokratiska regeringar godknde 63 000 steriliseringar p Rasbiologiska Institutet"
klla;
http://politikfakta.se/2013/04/atta-...ka-institutet/

Allts jo, det var en myndighet, precis som frskringskassan, den blev till genom en motion och de skrev in i lagen vilken riksdagen rstat igenom och godknt.

Palme som var s omtyckt var med en del i detta.
Folk ansgs sinnesjuka om de var fattiga, eftersom de fick smre undervisning.
Citera
2014-02-14, 12:56
Medlem
Citat:
Hr hittar jag lite info
"tta socialdemokratiska regeringar godknde 63 000 steriliseringar p Rasbiologiska Institutet"
klla;
http://politikfakta.se/2013/04/atta-...ka-institutet/

Allts jo, det var en myndighet, precis som frskringskassan, den blev till genom en motion och de skrev in i lagen vilken riksdagen rstat igenom och godknt.

Palme som var s omtyckt var med en del i detta.
Folk ansgs sinnesjuka om de var fattiga, eftersom de fick smre undervisning.

Citat:
Men ven Olof Palme som sg till att driva institutet och steriliseringarna under sina frsta sju r som statsminister mellan 1969-1976.
Hmm, verkar lite konstigt.
Rasbiologiska Institutet avvecklades ju 1958.
Citera
2014-02-14, 12:56
Medlem
trickydicks avatar
Tack vare steriliseringarna s har Sverige relativt lite WT, lgpresterande och tattare. Det var bra fr folkstammen men borde pgtt lngre och i strre skala.
Tyvrr s fuckar vi upp allt det goda vi gjorde d fr folkstammen med dagens massinvandring.
Citera
2014-02-14, 13:11
Medlem
Lundborg var gift med en kvinna frn Soppero. Med strsta sannolikhet hade hon en hel del sameblod i sig. Under 30-talet var Lundborg under ett par somrar verksam i vre Norrbotten och bodde d i Svappavaara. Frmodligen anvnde han tiden fr att studera befolkningssammansttningen. Min far var en av de alla skolbarn som fick skallen uppmtt. Nordbaltisk typ ld beskedet.

Lundborg sg dessutom till att Svappavaaras soptipp flyttades ut frn sjlva byn d han, helt riktigt, ansg att soptippen kunde utgra en smittklla.

Se det var viktig information om chefen p Rasbiologiska.
Senast redigerad av Konrad 2014-02-14 kl. 13:14.
Citera
2014-02-14, 13:12
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Har rasbiologins forskning kommit fram till ngot vettigt?
Lundborg gjorde epokgrande insatser inom forskningen rrande Unverricht-Lundborg sjukdom.
http://en.wikipedia.org/wiki/Unverri...ndborg_disease
Citera
2014-02-14, 13:27
Medlem
O-Lyckligs avatar
Citat:
Ganska sjukt, samma partier som steriliserar fattiga, tar idag in fattiga fr att rdda pensionerna.
Nr de slutade med tvngssterilisering infrdes fri abort, hmm.

Lter som du ifrgastter tillvaron? Du behver titta p lite mer reklam s att du glmmer dessa vanfrestllningar!

Fattiga mnniskor behvs fr att de accepterar att jobba fr en dlig betalning, det r genialt att behandla denna befolkning som biologiska kuggar i vrldsekonomins stora hjul!

Abort r r bde rtt och fel! Fel, i den mening att ju mer mnniskor som "slss" om jobben desto mindre kommer de att krva i ersttning men rtt p grund av att abort tenderar att ske i hgre grad bland de inslag av ekonomin som inte producerar. Jag menar om vi inte skulle ha den hr gemensamma verenskommelsen om samhllets varande, hur skulle det d se ut? Massa lnghriga hippies som sker efter "nirvana", fresprkar "fri krlek" och saknar disciplin... Men hur fan verlever man p det? N, tacka vet jag en vckarklocka som ringer s att man vet nr man ska vakna!

Att rsta p Socialdemokraterna eller Moderaterna r bra; det ger utlopp fr viljan att kunna pverka. Lt oss nu glmma vad som har varit och titta p lite mer tv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in