2014-10-21, 22:38
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Verkligen, kanske ingen slump att alla i tråden har spelat en del Dark Souls. Ni kan ju se vad Dark Souls kungen ENB säger om spelet: http://youtu.be/UkDn5r1CieI

Jag såg den videon, och den gjorde mig något besviken samtidigt som jag måste inse att alla spela inte måste fungera så som Dark Souls gör (ber om ursäkt för att jag alltid gör den liknelsen, men den är så självklar).

Det jag hela tiden har reagerat på och ENB är den första att nämna är pacen i spelet, den ser väldigt långsam ut och det kanske är därför jag inte är överhypad längre. Dock intressant att designen kring de snabba vapen som finns ser ut som den gör med en backload. Det verkar som att weaponswapping kommer att vara ett måste och det kan jag tycka är tråkigt, speciellt om du hittar vapen du gillar och som du lyckas göra perfect swing med, men vi får väl helt enkelt se hur det artar sig, jättelångt bort är det ju inte.
Citera
2014-10-25, 22:11
Medlem
Poddes avatar
http://www.gamepur.com/news/16716-worlds-first-lords-fallen-review-out-polish-magazine-awards-910-similar.html

Lite nytt.
Citera
2014-10-28, 19:52
Medlem
Nihennas avatar
Då har man spelat lite i och med att spelet släpptes idag.

Riktigt bra första intryck. stridssystemet är lika lent och fint som i Souls, tycker nästan att det känns mer realistiskt i vissa avseenden.

Ljudet, speciellt röstskådespeleriet, är rätt dåligt och är väl det jag kan klaga ordentligt på.

8/10 so far.
Citera
2014-10-29, 11:57
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Då har man spelat lite i och med att spelet släpptes idag.

Riktigt bra första intryck. stridssystemet är lika lent och fint som i Souls, tycker nästan att det känns mer realistiskt i vissa avseenden.

Ljudet, speciellt röstskådespeleriet, är rätt dåligt och är väl det jag kan klaga ordentligt på.

8/10 so far.

När du säger Souls, tänker du rent generellt på spelserien eller något av spelen. Personligen är det stor skillnad på DS och DS2 t.ex.

Jag tänkte jag skall ge mig på det här senare under kvällen och själv utvärdera det, men det vore samtidigt kul att höra lite från er andra.
Citera
2014-10-29, 13:44
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
När du säger Souls, tänker du rent generellt på spelserien eller något av spelen. Personligen är det stor skillnad på DS och DS2 t.ex.

Jag tänkte jag skall ge mig på det här senare under kvällen och själv utvärdera det, men det vore samtidigt kul att höra lite från er andra.

Jag har köpt det, men gjorde ju misstaget att inte köpa det när jag är hemma, så kan tyvärr inte starta nedladdningen innan jag kommer hem, så får se om jag hinner testa det idag, annars blir det imorgon.

För er som inte vill betala 49.99 för det, så finns det för 31.99 på g2p.
Citera
2014-10-30, 09:34
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag har köpt det, men gjorde ju misstaget att inte köpa det när jag är hemma, så kan tyvärr inte starta nedladdningen innan jag kommer hem, så får se om jag hinner testa det idag, annars blir det imorgon.

För er som inte vill betala 49.99 för det, så finns det för 31.99 på g2p.

Jag köpte det efter jobbet igår, och jag är riktigt positivt överraskad. Det är betydligt slöare än DS och attackmönstren är betydligt enklare att läsa av, vilket jag i och för sig tror beror på hastigheten på desamma. Jag kom förbi två bossar och dog ett par gånger till dessa, de kändes som gimmickfights och var något sega då de gömde sig bakom sköldar hela tiden. Den tredje bossen verkade dock intressant, men jag hade inte tid att försöka mer än så.

Jag testade även runt bland de tre klasserna du kan välja från början och jag gillar att de ändå känns ganska olika. Fiender jag hade lätt för med vissa klasser blev svårare med andra.

Så trots att jag bara testat det lite kort är jag positivt överraskad, och jag ser faktiskt mer fram emot att sätta igång det här på steam än DS2.
Citera
2014-10-30, 10:16
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Jag köpte det efter jobbet igår, och jag är riktigt positivt överraskad. Det är betydligt slöare än DS och attackmönstren är betydligt enklare att läsa av, vilket jag i och för sig tror beror på hastigheten på desamma. Jag kom förbi två bossar och dog ett par gånger till dessa, de kändes som gimmickfights och var något sega då de gömde sig bakom sköldar hela tiden. Den tredje bossen verkade dock intressant, men jag hade inte tid att försöka mer än så.

Jag testade även runt bland de tre klasserna du kan välja från början och jag gillar att de ändå känns ganska olika. Fiender jag hade lätt för med vissa klasser blev svårare med andra.

Så trots att jag bara testat det lite kort är jag positivt överraskad, och jag ser faktiskt mer fram emot att sätta igång det här på steam än DS2.

Jag har dödat 3 bossar so far. Gillade boss #1 och #3, 2an var skum för han tog inte alltid skada trots att man slog honom där han ska ta skada .

Jag tycker nästan att spelet är svårare än souls, fast det kan ha med att göra att jag lirade sword and board i souls och nu kör jag "rogue" (light armour och antingen stav, daggers andn nu, fist weapons) som alltid är svårare i och med att man tar mer skada och måste rulla mycket (i souls blockade jag allt ).

Ang. lättare att förutse attacker vet jag inte. På bossar, kanske, men vanliga fiender har ju till skillnad från souls nästan ingen "Nu attackerar jag, men först måste jag ladda attacken"-animation. De attackerar istället rätt så realistiskt där man får vara riktigt jävla snabb med att hoppa undan.
Det jag gillar dock, fiender med stora vapen är rätt långsamma i sina attacker (men utan att för den skull avslöja alltför tidigt sina attacker som i souls) medans fiender som är små/bär små vapen attackerar jättesnabbt och oväntat.

Spelet är fortfarande lika bra dock . Älskar det verkligen. Förstår inte hur fragzone.se bara gav det 2/5. De flesta verkar dock ge det runt 8 vilket jag tycker är ett rättvist betyg, stark 7a kanske.

Jag är så glad att det inte slutade upp som ett "Bound by Flame 2".
Alltså riktigt dålig kvalitet då det utvecklats av en väldigt liten europeisk studio med lite erfarenhet.
Visserligen gillade jag Bound by Flame, iaf fram tills sista 2 akterna, sen blev det apdåligt, men det spelet är verkligen inte tekniskt bra någonstans, vilket detta tack och lov är.
Citera
2014-10-30, 10:25
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Citat:
Jag har dödat 3 bossar so far. Gillade boss #1 och #3, 2an var skum för han tog inte alltid skada trots att man slog honom där han ska ta skada .

Jag tycker nästan att spelet är svårare än souls, fast det kan ha med att göra att jag lirade sword and board i souls och nu kör jag "rogue" (light armour och antingen stav, daggers andn nu, fist weapons) som alltid är svårare i och med att man tar mer skada och måste rulla mycket (i souls blockade jag allt ).

Ang. lättare att förutse attacker vet jag inte. På bossar, kanske, men vanliga fiender har ju till skillnad från souls nästan ingen "Nu attackerar jag, men först måste jag ladda attacken"-animation. De attackerar istället rätt så realistiskt där man får vara riktigt jävla snabb med att hoppa undan.
Det jag gillar dock, fiender med stora vapen är rätt långsamma i sina attacker (men utan att för den skull avslöja alltför tidigt sina attacker som i souls) medans fiender som är små/bär små vapen attackerar jättesnabbt och oväntat.

Spelet är fortfarande lika bra dock . Älskar det verkligen. Förstår inte hur fragzone.se bara gav det 2/5. De flesta verkar dock ge det runt 8 vilket jag tycker är ett rättvist betyg, stark 7a kanske.

Alltså riktigt dålig kvalitet då det utvecklats av en väldigt liten europeisk studio med lite erfarenhet.
Visserligen gillade jag Bound by Flame, iaf fram tills sista 2 akterna, sen blev det apdåligt, men det spelet är verkligen inte tekniskt bra någonstans, vilket detta tack och lov är.

Fan, det låter trevligt, jag var så djävla seg igår så köttade bara ett par rundor diablo och korkad som jag var så startade jag inte ens steam hemma, så glömde fan ladda hem det. Får bli test i afton istället.
Citera
2014-10-30, 11:14
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:

Jag håller med dig i det mesta. Jag kör sword and board här och jag tycker egentligen det är lättare än i DS medan att rulla runt är svårare. DS spelade jag oftast igenom helt utan sköld eller med den på ryggen, i det här känns det nästan omöjligt. Det kan dock bero på att spelstilarna skiljer sig otroligt mycket.

Gällande det fetade så har du helt rätt, det är bossarna jag syftar på och inte fienderna, jag har större problem med vägen till bossarna än själva bossen (än så länge). Gillar designen på boss ett och tre, boss två var mest tråkig i min mening.
Citera
2014-10-30, 11:45
Medlem
Aragonis avatar
Fungerar det bra med mus och tangentbord eller är det dosa som gäller?
Citera
2014-10-30, 12:47
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aragoni
Fungerar det bra med mus och tangentbord eller är det dosa som gäller?

Har tyvärr inte testat, men det fungerar inte optimalt även med dosa. Något sämre än DS och ungefär på samma nivå som DS2 skulle jag säga. Kör med den trådlösa xboxdosan.
Citera
2014-10-30, 12:48
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Har tyvärr inte testat, men det fungerar inte optimalt även med dosa. Något sämre än DS och ungefär på samma nivå som DS2 skulle jag säga. Kör med den trådlösa xboxdosan.

Vad är det som inte funkar med dosa?

DS2 tyckte jag funkade bra på PC med dosa, även om DS1 tog en del tid att vänja sig vid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in