Citat:
Ursprungligen postat av
N3ss3
Jag köpte det efter jobbet igår, och jag är riktigt positivt överraskad. Det är betydligt slöare än DS och attackmönstren är betydligt enklare att läsa av, vilket jag i och för sig tror beror på hastigheten på desamma. Jag kom förbi två bossar och dog ett par gånger till dessa, de kändes som gimmickfights och var något sega då de gömde sig bakom sköldar hela tiden. Den tredje bossen verkade dock intressant, men jag hade inte tid att försöka mer än så.
Jag testade även runt bland de tre klasserna du kan välja från början och jag gillar att de ändå känns ganska olika. Fiender jag hade lätt för med vissa klasser blev svårare med andra.
Så trots att jag bara testat det lite kort är jag positivt överraskad, och jag ser faktiskt mer fram emot att sätta igång det här på steam än DS2.
Jag har dödat 3 bossar so far. Gillade boss #1 och #3, 2an var skum för han tog inte alltid skada trots att man slog honom där han ska ta skada

.
Jag tycker nästan att spelet är svårare än souls, fast det kan ha med att göra att jag lirade sword and board i souls och nu kör jag "rogue" (light armour och antingen stav, daggers andn nu, fist weapons) som alltid är svårare i och med att man tar mer skada och måste rulla mycket (i souls blockade jag allt

).
Ang. lättare att förutse attacker vet jag inte. På bossar, kanske, men vanliga fiender har ju till skillnad från souls nästan ingen "Nu attackerar jag, men först måste jag ladda attacken"-animation. De attackerar istället rätt så realistiskt där man får vara riktigt jävla snabb med att hoppa undan.
Det jag gillar dock, fiender med stora vapen är rätt långsamma i sina attacker (men utan att för den skull avslöja alltför tidigt sina attacker som i souls) medans fiender som är små/bär små vapen attackerar jättesnabbt och oväntat.
Spelet är fortfarande lika bra dock

. Älskar det verkligen. Förstår inte hur fragzone.se bara gav det 2/5. De flesta verkar dock ge det runt 8 vilket jag tycker är ett rättvist betyg, stark 7a kanske.
Jag är så glad att det inte slutade upp som ett "
Bound by Flame 2".
Alltså riktigt dålig kvalitet då det utvecklats av en väldigt liten europeisk studio med lite erfarenhet.
Visserligen gillade jag Bound by Flame, iaf fram tills sista 2 akterna, sen blev det apdåligt, men det spelet är verkligen inte tekniskt bra någonstans, vilket detta tack och lov är.