Citat:
Ursprungligen postat av
Nihenna
1. Håller med i vissa fall, stör mig på det.
2. Jo då, även om storyn är rätt "lam". Men hellre detta än "storyn" i Dark Souls som inte är något annat än spekulationer för att spelarna måste gissa sig till saker.
3. ? Spelar du med heavy gear är det inte så konstigt då armour ska reducera skada och inte som i Dark Souls där det knappt spelar någon roll om man springer runt i trasor eller stålrustning.
Sen skulle jag säga att fienderna i Lords of the Fallen är svårare än i Dark Souls då de inte har en "Passa dig, nu attackerar jag, men först måste jag ladda upp min attack i 2 sekunder, sen tar jag dig

"-animation, utan attackerar som någon man förväntar sig att de skulle attackera.
T ex fiender med dolkar.
4. Du menar precis som i Dark Souls?
Jag tycker personligen att detta spelet är bättre än Dark Souls 2 (som jag fortfarande älskar starkt) men lite sämre än DS1.
Jag har visserligen inte klarat det riktigt än men är på slutet, fast på en riktig förjävlig boss, och spelet är en 8.5 för mig, lätt.
Ska bli spännande om de gör en tvåa.
Samt så får From Softare gärna ta en kik på vissa saker i detta spelet och lägga in i sina egna spel.
Punkt ett håller jag med dig om, resterande har jag lite annan åsikt om. Storymässigt tycker jag Dark Souls är fantastiskt, men det är för att jag är en nyfiken jävel och vill leta fram delarna. På det sättet LotF levererar så blir det inte intressant för mig, men jag spelar heller inte för storyn i det här fallet.
Punkt tre är intressant, i Dark Souls påverkar ju armor en del, men det som är mest relevant där är ju egentligen Poise. Så skillnaderna är stora det kan jag hålla med om, även om jag verkligen rekommenderar dig att testa utan armor i detta spel och med armor i DS, det är stora skillnader på att spela så. Även om min favorit i just DS är naken med Zwei
På punkt fyra har du i sak rätt, men det känns som att det är mer väntande i det här spelet, dock kan det ha att göra med att hela tempot egentligen är sänkt. Men ibland får jag känslan av att jag springer runt i 45 sekunder och bara väntar på en viss attack för att kunna slå 1-2 gånger.
Jag håller med dig, för mig är det här någonstans mellan DS1 och DS2. Dock har DS2 växt ordentligt på mig de senaste dagarna, även om det fortfarande lider av vissa problem som inte fanns i DS1.
Nu blev det kanske något mycket DS över inlägget, men det är väldigt svårt att tala om det här genren av spel utan att faktiskt göra referenser till det spel som på något sätt varit pionjär.
Citat:
Ursprungligen postat av
^Eaz
Just den där biten har jag svårt att vänja mig vid, lirar en "Cleric", så kör medium armor och hammare, och försöker rolla runt som en galning istället för att blocka/mitigate. Är en vanesak efter ett par år av DS lirande som är svår att bryta

Du borde spela DS med stor sköld och armor, det är en helt ny playthrough, precis som att det i det här spelet verkar vara helt olika spelstilar mellan att springa runt med knivar och lätt rustning, medium rustning och fokusera på magi eller tung rustning och gömma sig bakom en sköld. Det känns dock som det är något färra valmöjligheter i det här spelet.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvaneGund
Precis som i Dark souls så börjar det skitdåligt för mig. Kan inte gå någonstans, alla fiender är för svåra och det slutar med att jag försöker springa igenom allt bara.
Kör med en yxa som gör typ 32 i skada och har en fet tower shield samt tung armor. Jag gör knappt någon skada, känns som att man borde ha kunnat uppgradera sitt vapen vid det här laget eller i alla fall hittat något dugligt.
Har precis kommit in i portalen som Keslo öppnat. Borde jag gå hit eller blir det ännu svårare?
Det är svårt, men det är också en vanesak, det är inte bara din karaktär som blir starkare om du fortsätter spela, du blir bättre på spelet och det blir lättare. Jag satt och hade jätteproblem med en boss en kväll, gick och la mig och sov. Dagen efter försökte jag igen och tog bossen på andra försöket, så någonting måste jag ha gjort rätt.
När man lär sig de små knepen så blir spelet betydligt lättare. Jag kan även säga att du i portalen får de första möjligheterna till att upgradera de vapen du har, och den yxan du använder, använder även jag (byter dock till svärdet man fick från förstabossen ibland). Har dock bara dödat 4 bossar än så länge (Spelat DS2 co-op senaste dagarna så ej haft tid).