2014-02-14, 00:39
Medlem
eradnups avatar
Jag har ett mastercard som jag plockat ut 15000/20000 på i en vecka men jag behöver hämta ett paket på posten a´1750 :- kr imorgon, är det lugnt att jag spankulerar iväg och betalar med det eller behöver jag dessvärre låna över en vän? Uttaget i 7 dagarsintervallet påbörjades den tionde februari. Det förefaller gå att handla med det, men jag har endast köpt för små belopp, 50:- max.

Nå, vad säger den samlad visheten på FB, till den mindre ekonomiske filuren?

Edit: Tacksam för snabbt svar då jag inte vill vara utan mina specialbyggda krafiigt oscillerande och roterande svällande geishakulor i allt för många dagar... Eller vad det nu kan tänkas vara....
Senast redigerad av eradnup 2014-02-14 kl. 00:43.
Citera
2014-02-14, 00:50
Medlem
EvilGuys avatar
Nu vet jag inte riktigt vad du menar med "plockat ut". Menar du att du köpt grejer med kortet för 20k senaste veckan är det inget som helst problem att använda kortet på Posten i morgon. Så länge du inte gör kontantuttag så är det din kreditgräns som är maxbeloppet du kan använda. Kontantuttag däremot brukar vara mer begränsade givetvis beroende på kort och kreditbelopp.
Citera
2014-02-14, 09:08
Medlem
Kasperskys avatar
Med "plockat ut" tror jag du menar kontantuttag? Om du betalar med kort så blir det inga problem oavsett om du skridit intervallen för kontantuttag.
Citera
2014-02-14, 15:23
Medlem
eradnups avatar
Kontantuttag naturligtvis... så över 15K gränsen typ. Men det var lugnt, paketet vart försenat så det kommer inte förrän måndag, så kan nog hämta ut det på tisdag typ.
Citera
2014-02-14, 16:37
Bannlyst
som andra redan sagt, det gäller uttag av kontanter du kan ta ut 20k i kontanter, sen betala med 20k från kortet samma dag om du vill.
Citera
2015-02-24, 13:38
Medlem
skogsburkans avatar
Vad har hänt med mitt mastercard? Jag kan använda de online och i bankomat men jag kan inte betala med det på tex Coop eller ladda mitt tågkort i en automat.
Citera
2015-02-24, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Vad har hänt med mitt mastercard? Jag kan använda de online och i bankomat men jag kan inte betala med det på tex Coop eller ladda mitt tågkort i en automat.
Varför kan du inte det? Något felmeddelande?
Citera
2015-02-24, 14:33
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinolofsson
Varför kan du inte det? Något felmeddelande?

Medges ej blev de i båda automaterna. Det skumma är att kortet fungerar att ta ut pengar med och betala saker online men att köpa saker fysiskt i butikerna går inte. ´´Medges ej´´
Citera
2015-02-24, 15:37
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Medges ej blev de i båda automaterna. Det skumma är att kortet fungerar att ta ut pengar med och betala saker online men att köpa saker fysiskt i butikerna går inte. ´´Medges ej´´
Är ditt chip eller magnetremsa sliten?
Står det något om driftstörningar på din banks hemsida?
Citera
2015-02-24, 22:21
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Är ditt chip eller magnetremsa sliten?
Står det något om driftstörningar på din banks hemsida?

Kortet är typ 2 veckor gammalt och aldrig använt det förrän i förra veckan på coop. Sen prövade jag i helgen på tågstationen medges ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in