2014-02-13, 21:19
Medlem
Kranpunktens avatar
Hejsan!
jag behöver lite tip på schysst psykadelsik/surrealistisk konst.
jag söker en "tyg tavla" eller vad man ska säga, som ska vara minst 1meter bred och 1 meter hög.. 1,10meter går också men inte mera..
jag har varit inne på spacetribe och kollat runt med jag finner inget med dem måtten:/
tycker denna ser väldigt härlig ut : http://www.spacetribe.com/shop/digip...i-pi-3396.html
så något liknande eller något annat fint bara.

tacksam för hjälp!
Citera
2014-02-13, 21:27
Medlem
S-cups avatar
Det rätta ordet för "tygtavla" är tapestry.

Så googla t.ex. på psychadelic tapestry så kommer du garanterat hitta en hel drös med sidor.

Det var så jag hittade mina, kommer dock inte ihåg från vilken sida
Mina är dessutom ≈3x2 meter. Efter det känns allt annat fånigt (de är dock inte riktigt lika spacade som den du länkade till. Mer diskreta färger).
Citera
2014-02-13, 21:29
Medlem
MasterBaits avatar
http://www.deviantart.com/traditiona...s/psychedelic/

kollar du in enskilda bilder här får du även förslag på andra verk, så du kan surfa dig fram bland det du gillar. Många bilder går också att ladda ner i stora format.
Citera
2014-02-13, 21:34
Medlem
Kranpunktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Det rätta ordet för "tygtavla" är tapestry.

Så googla t.ex. på psychadelic tapestry så kommer du garanterat hitta en hel drös med sidor.

Det var så jag hittade mina, kommer dock inte ihåg från vilken sida
Mina är dessutom ≈3x2 meter. Efter det känns allt annat fånigt (de är dock inte riktigt lika spacade som den du länkade till. Mer diskreta färger).

1x1 är för att det ska täcka ett runt fönster som jag annars bara täcker över med en ful handduk, och ifall den är 10cm större gör inget men efter det så kommer TV'n och annat i vägen för tavlan
och ja, jag tycker färgerna på den är lite väl spaceade och lite väl starka, men jag hade inget annat att visa som exempel tackar för sök tipset!
Citera
2014-02-13, 21:53
Medlem
Kranpunktens avatar
100x100 är verkligen svårt att hitta mera tips tack!
Citera
2014-02-13, 21:59
Medlem
Kranpunktens avatar
Tapestry såg jag nu att det betydde "vävd taped" på svenska..
det räcker att det bara är ett tyg med tryck på, tyg likt lakan eller något sånt tunt/lätt
Citera
2014-02-14, 00:10
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranpunkten
Tapestry såg jag nu att det betydde "vävd taped" på svenska..
det räcker att det bara är ett tyg med tryck på, tyg likt lakan eller något sånt tunt/lätt
Fast om du beställer billiga (inte mer än ett par hundra) så är det garanterat bara ett tryck på något lätt tyg.

Jag har t.ex. en likadan som den här, fast i hela andra (och snyggare) färger:
http://www.etsy.com/listing/16048106...apestry-indian

Standardstorleken verkar vara drygt två meter. Men det finns åtminstone några som är 30"x45" (45"≈1,1 meter), t.ex. de på den här sidan: http://www.etsy.com/listing/16048106...apestry-indian
Så testa googla tapestry 30x45 så kanske du hittar fler.

Annars kan du förstår hitta någon som är större och bara vika den dubbelt, blir förstås inte snyggt på alla, men på några går det.
Citera
2014-02-23, 19:11
Medlem
Alex Grey kanske?
Citera
2014-03-01, 17:17
Medlem
Kranpunktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oluttiplopp
Alex Grey kanske?
känner till hans konst ja, men vet du vart man kan få tag på ett stort tyg med hans tryck på då?
Citera
2014-03-01, 18:40
Medlem
MasterBaits avatar
Stort tyg+tryckeri+bild av alex grey = Stort tyg med tryck av alex grey.
Citera
2014-03-01, 22:43
Medlem
Kranpunktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Stort tyg+tryckeri+bild av alex grey = Stort tyg med tryck av alex grey.
om det ändå vore så enkelt..
Citera
2014-03-02, 00:46
Medlem
MasterBaits avatar
Det är det. Kontakta såna som trycker saker, kolla om dom kan trycka på tyg. Fixa ett tyg. Leta upp en högupplöst bild eller fixa till en i PS. Enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in