2014-02-13, 17:58
Medlem
Hej

(Nu vet jag inte om jag skriver detta i rätt tråd men det är bara att flytta om det inte blivit rätt)

Det är så att jag just nu är arbetslös, jag har haft småjobb lite då och då. Jag är inskriven på arbetsförmedlingen och jag har frågat dem var jag kan vända mig för att få något ekonomisk stöd. Dem säger att dem inte kan hjälpa till och för socialbidrag måste man kunna uppfylla vissa kriterier. Så nu vet jag inte riktigt vart jag ska vända mig medan jag söker jobb. Någon här som kanske vet?

Tack för svar
Citera
2014-02-13, 18:33
Medlem
Flashbabe!s avatar
Ta något "mellan-jobb"? Dela ut reklam, säljarjobb finns det MÄNGDER av där ingen utbildning behövs, leta jobb på egen hand, gå in och fråga i affärer, ring företag....finns massor av tips hur man får pengar, dock är de flesta -och bästa- att jobba sig till dom. Har aldrig varit i den situationen så har tyvärr ingen aning om hur annan ersättning/bidrag funkar.
Ett annat tips är att du pluggar på Komvux och tar studielån?

Allt jag hade att komma med , men önskar dig lycka till!
Citera
2014-02-13, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbabe!
Ta något "mellan-jobb"? Dela ut reklam, säljarjobb finns det MÄNGDER av där ingen utbildning behövs, leta jobb på egen hand, gå in och fråga i affärer, ring företag....finns massor av tips hur man får pengar, dock är de flesta -och bästa- att jobba sig till dom. Har aldrig varit i den situationen så har tyvärr ingen aning om hur annan ersättning/bidrag funkar.
Ett annat tips är att du pluggar på Komvux och tar studielån?

Allt jag hade att komma med , men önskar dig lycka till!

Tack för svar Nä men jag ska på arbetsintervju snart men det kommer också vara ett temporärt. Ska börja plugga i augusti men månaderna jag inte har någon inkomst vet jag inte vart jag kan vända mig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in