2014-02-13, 15:00
Medlem
khoroshos avatar
tjo! jag har knaprat imovane i över ett halvår ganska frekvent nu, dumt, jag vet. men jag har såpass jobbiga sömnproblem att dom har varit min räddning. tyvärr har jag ju kommit upp i lite högre doser nu då min kropp utvecklat en tolerans mot dom. mina tog slut igår, och nu har jag legat på ca 30 mg per natt för att kunna somna. pratade med min överläkare och fick nu för första gången stilnoct utskrivet, 10 mg. frågan är nu om jag ska börja på 10 mg (och kommer jag känna av det?) eller måste jag ta mer pga min imovanetolerans? förlåt om detta är en dum fråga, är inte så insatt.

hat gött!
Citera
2014-02-13, 15:35
Medlem
Det blir en korstolerans! Somnar du inte på 10 mg imovane så somnar du troligtvis inte på 10 mg stilnoct. Men jag rekommenderar att du provar.
Citera
2014-02-13, 18:07
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Nej 10mg stilnoct lär inte märkas om du använt dig av 30mg imovane/natt tidigare.
Citera
2014-02-14, 15:46
Medlem
khoroshos avatar
jag började på 10 och slutade på 25 mg. jag la mig inte direkt då jag hört att ruset ska vara behagligt, men vad jag upplevde kan liknas vid en mardröm. hallucinationer fick jag definitivt inte, förutom att min bokhylla gungade någon centimeter. när jag sen väl la mig så hamnade jag i ett mycket förvirrat tillstånd. jag kände mig paranoid och att allt som var i mitt rum inte tillhörde mig och att jag var iakttagen. sedan kom det massiva illamåendet, och huvudvärken ska vi inte tala om (jag har sällan proble med huvudvärk) jag låg med ångest till sju på morgonen och vaknade sen igen vid 10. har sedan dess legat i sängen och varit helt förstörd. mår fruktansvärt på alla plan, hur i helvete kan detta skitet ens vara besläktat med zopiklon, som är en dröm i jämförelse? herregud. känner mig för fan BAKIS och DÖENDE.
Citera
2014-02-14, 16:38
Medlem
Det var leit å høre, khorosho. (Eller er det хорошо?) Fikk selv marerittlignende visjoner på zolpidem, men opplevde dem ikke som skumle. Var som å være i en horror-film, men du vet at det bare er Scary Movie og at alt rundt deg ikke egentlig er skummelt. Syntes det var morsomt å se masse blod renne nedover en persons ansikt, osv. Så for meg fantes ingen paranioa eller angst.

Zolpidem har lavere halveringstid enn zopiklon, så det skal være mer eller mindre inaktivt før natten er over. Men selvsagt, halvparten av 25 mg er fortsatt 12,5 mg, og halvparten av det er fortsatt 6,25 mg, som er en aktiv men lav dose. Uansett skal det være mer eller mindre borte etter 6-8 timer (halveringstid 2-3 timer).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in