Citat:
Ursprungligen postat av
onnyt
Jag har ätit både hund och katt. Var inget märkvärdigt med det. Giraff är det väll heller ingen större skillnad på skulle jag tro. Möjligtvis smakar det mer åt vilt-hållet typ älg.
Nej exakt, sådana moraliska föreställningar om att inte äta visa djur är väl i de flesta fall nedärvda kulturellera idéer som skiftar beroende på vart man befinner sig. Men liksom känguru så är ju är ju hund- och katt ätande ett välkänt och utbrett fenom, där till och med vissa representanter liksom du själv(om jag får anta att du är västerlänning där hund/katt-ätande går starkt emot normen) från andra kulter provar på något som är tabu i sin egen kultur.
Men! Det är inte giraffens ätas eller icke ätas enligt generella mänskliga värderingar som är frågan. Utan finns det några traditioner av att äta giraff någonstans, och vidlev dessa? Finns det isåfall en industri för det? Den känns ju rent spontant utan några som helst vetenskapliga kunskaper som ett rätt boskaps-liknande djur med en sävlig framtoning, lite som en blandning av häst o ko plus halsen tänker jag mig.
Vart får man siåfall tag på det och återigen främst, hur smakar det?