• 1
  • 2
2014-02-13, 04:41
Medlem
lingonkakas avatar
Trodde först bara att folk skämtade när dom la upp mobil med flappy birds på blocket för 20k. Men det känns som att väldigt många som gör det är seriösa? Igår ringde
Min syster mig och frågade om hon skulle försöka sälja sin mobil för 10k på blocket för hon såg att många andra gjorde det.

Är folk dumma i huvudet?
Citera
2014-02-13, 04:55
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonkaka
Trodde först bara att folk skämtade när dom la upp mobil med flappy birds på blocket för 20k. Men det känns som att väldigt många som gör det är seriösa? Igår ringde
Min syster mig och frågade om hon skulle försöka sälja sin mobil för 10k på blocket för hon såg att många andra gjorde det.

Är folk dumma i huvudet?
Kort svar på din fråga om folk är dumma i huvudet. Ja, mycket.
Sen tror jag dom som tror att dom ska få fantasisummor för ett tråkigt spel är dom dumma..
Finns nog inga köpare.
Finns tråd om detta redan förresten.
Senast redigerad av Barney Calhoun 2014-02-13 kl. 04:58.
Citera
2014-02-13, 05:37
Medlem
Förmodligen är det ingen som köper de telefonerna och sedan kan man ladda ner spelet gratis.

Jag tror spelet togs bort pga upphovsrätt så det kommer säkert komma ut någon klon snart som ersätter detta spelet.
Citera
2014-02-13, 05:47
Medlem
RighteousBeliefss avatar
Nej, händer mycket på blocket och allt ska man inte gå på, man ska ha en portion av vett, men händer att folk som är beroende (ultra mega beroende) köper säkert en telefon från 1K till 25K, sjukt, men dessvärre sant.

Om man nu har tagit bort supporten till spelet, varför då fortsätta att spela, bara knasigt.

Länk:

Skulle tro att någon kommer att fixa nån typ av Flappy Birds.apk tillsvidare, men såklart kommer den inte att bli supportad av Dong Nguyen (Skaparen av Flappy Birds).

Han sa ju att han la ner spelet föratt det blev för beroende för folk, var inte tydligen designat så från början och inte om grälet mellan 'Mario' och han, alltså inga upphovsrättsliga saker.

Länk:
Senast redigerad av RighteousBeliefs 2014-02-13 kl. 05:54. Anledning: Glömde en text
Citera
2014-02-13, 05:51
Medlem
Grizzzlys avatar
http://www.expressen.se/digital-livs...p-for-600-000/
Citera
2014-02-13, 07:06
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Förmodligen är det ingen som köper de telefonerna och sedan kan man ladda ner spelet gratis.

Jag tror spelet togs bort pga upphovsrätt så det kommer säkert komma ut någon klon snart som ersätter detta spelet.

Nä, ingen köper telefonerna. Dock kan du inte längre ladda ner det via Appstore eller Google play.
Spelet togs inte bort pga upphovsrätten, utan utvecklaren klarade inte av pressen från spelet.
Citera
2014-02-13, 07:53
Medlem
BernardLoutres avatar
Är det spelet verkligen så ovanligt? Min son säger (påstår) att alla hans polare har det och sitter i skolan och spelar hela dan.
Citera
2014-02-13, 08:58
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Är det spelet verkligen så ovanligt? Min son säger (påstår) att alla hans polare har det och sitter i skolan och spelar hela dan.

Nej det är det inte. Det är bara media som har trott på en sk fejkbiddning på en mobil med flappy bird på ebay. Eftersom människor har noll källkritik så går givetvis väldigt många på detta och lägger då ut annonser på blocket. Tragiskt och man förlorar hoppet på mänskligheten.
Citera
2014-02-13, 09:31
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Nej det är det inte. Det är bara media som har trott på en sk fejkbiddning på en mobil med flappy bird på ebay. Eftersom människor har noll källkritik så går givetvis väldigt många på detta och lägger då ut annonser på blocket. Tragiskt och man förlorar hoppet på mänskligheten.
Bra talat. Fy fan. Som svar på topic så inte nån fascistmod blir CP säger jag då:
Ja, folk är seriösa. Detta pga av att de är så jävla dumma i huvudet att man undrar hur de haft råd och kognitiv kapacitet att ha en sk. smartphone.
Citera
2014-02-13, 11:48
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv

Aha, det förklarar det hela. Jag tyckte att det verkade skumt. Tänkte pröva på det men det verkar inte finnas på PirateBay.
Citera
2014-02-13, 15:29
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Aha, det förklarar det hela. Jag tyckte att det verkade skumt. Tänkte pröva på det men det verkar inte finnas på PirateBay.

Visst finns den på tpb. Spelet är skit dock... (enligt mig, du kanske älskar den)
Citera
2014-02-13, 17:47
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Visst finns den på tpb. Spelet är skit dock... (enligt mig, du kanske älskar den)

Du har så rätt 1. Den finns på TPB under namnet Flappy Bird (utan s). 2. Det är bara skit. Efter att ha lyckats få 4 i high score så la jag ner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in