• 1
  • 2
2014-02-13, 02:20
Jag blev gripen för ca 4 veckor sen. De tog min telefon och min dator. De sa att det skulle ta "några veckor", men hur länge är "några"? Jag har en gammal dator som jag nu sitter med. Men hur tänker de att man ska klara sig utan telefon? Jag har ingen fast telefon, o fick ringa från Skype första dygnet, sen köpte jag en budgettelefon för 19 kr o ett kontantkort, så jag klarar mig, men om t.ex polisen vill ha tag i mig, så är det bara brev som gäller? Eller att de kommer o tar in mig igen?

Citera
2014-02-13, 02:24
Medlem
Kickexs avatar
Har du ringt och frågat?
Citera
2014-02-13, 03:09
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Har du ringt och frågat?
Tänkte göra det imorgon, men tänkte höra efter om nån här har erfarenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
Kan du inte be till Allah om det där istället? Typ att han trollar fram en.
Tror inte han är så modern att han vet vad en iPhone är.
Citera
2014-02-13, 05:19
Medlem
Har du otur kan det dröja väldigt länge tills du får tillbaka din telefon/dator. Det beror ju självklart på vilka åtgärder de ska vidta med det som de tog i beslag.

Du har inte berättat vad det är för brott som du är misstänkt för men om det är ett brott där din dator och/eller telefon har använts som hjälpmedel så kan de förverkas (förstöras) vilket skulle innebära att du inte får tillbaka dem alls.

Som tidigare redan nämnt, ring och prata med handläggaren i ärendet.

Sen är ett tips att ringa 11414 och ge dem ditt nya telefonnummer så att man kan nå dig under utredningens gång. Men det är ju frivilligt.
Citera
2014-02-13, 11:45
Brottet är att jag hotat folk på Internet. Tror ni att datorn blir förverkad då?

Ska iaf. ringa dem o höra senare, ska bara fylla på mitt telefonkort.
Citera
2014-02-13, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag blev gripen för ca 4 veckor sen. De tog min telefon och min dator. De sa att det skulle ta "några veckor", men hur länge är "några"? Jag har en gammal dator som jag nu sitter med. Men hur tänker de att man ska klara sig utan telefon? Jag har ingen fast telefon, o fick ringa från Skype första dygnet, sen köpte jag en budgettelefon för 19 kr o ett kontantkort, så jag klarar mig, men om t.ex polisen vill ha tag i mig, så är det bara brev som gäller? Eller att de kommer o tar in mig igen?

Skaffa en ny telefon. Grisjävlarna kommer ha den i minst 2 månader. Jag spekulerar inte, jag vet. Ingen idé o ringa, dom kommer bara att säga att den är beslagtagen tills utredningen är klar.
Citera
2014-02-13, 12:20
Medlem
Jungles avatar
ja 2 mån tror jag med
Citera
2014-02-13, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alby145
Skaffa en ny telefon. Grisjävlarna kommer ha den i minst 2 månader. Jag spekulerar inte, jag vet. Ingen idé o ringa, dom kommer bara att säga att den är beslagtagen tills utredningen är klar.
Jag älskar att se hur illa du tycker om polisen genom din text. Nu är det ju så att TS är misstänkt för ett brott, polisen att tagit brottsverktyget emot honom, och du verkar tycka att det är något dåligt? Jobbigt det måste vara med den inställningen.
Citera
2014-02-13, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moglie
Jag älskar att se hur illa du tycker om polisen genom din text. Nu är det ju så att TS är misstänkt för ett brott, polisen att tagit brottsverktyget emot honom, och du verkar tycka att det är något dåligt? Jobbigt det måste vara med den inställningen.

Jag bryr mig inte överhuvud taget om TS brott. Jag svarade bara på hans fråga. Om han nu valt visa kuken för små barn genom internet är hans problem. Jobbigt inställning nej, bara en livstil.
Citera
2014-02-14, 00:00
Medlem
PonPows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar

När tullverket beslagtog mina mobiler och min dator för ett par år sedan så tog det typ 3 månader att få tillbaka dom, och då vart jag tvungen att åka 20 mil för att hämta grejerna
Citera
2014-02-14, 00:03
Medlem
PonPows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alby145

Citat:
Ursprungligen postat av Moglie

Håller med dig fullständigt, det finns ingen anledning att gnälla på polisen för att dom utför sitt jobb när man har begått ett brott.

Som ni ser i inlägget ovanför så har jag fått mina saker konfiskerade tidigare för narkotikabrott. Men inte fan sitter jag och gapar en massa skit om snuten för det.
Citera
2014-02-14, 00:06
Medlem
Jag har fått tillbaka beslagtagna saker efter rättegång, iofs har jag för mig att man kan få tillbaka typ telefon och dator såfort dom speglat allt som finns på. Ring och tjata, säg att du behöver skiten.

Men VAR TREVLIG. Annars lär dina önskemål nog komma längst ner på "att göra listan".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in