Jag har ett problem med min Samsung S3. Jag gissar på att det kan vara kretsen som sitter innanför kontakten som är trasig (enligt en youtube-video). Jag kan inte ladda telefonen (batteri-ikonen helt grå) och när jag stoppar in ett laddat batteri så går telefonen inte heller att starta, den hänger sig/skärmen fryser när loggan kommer upp där det står samsung siii med vita bokstäver på svart skärm.
Problemet är att jag inte vill lämna in den utan att ha tagit backup på mina filer (bilder mm) i telefonen eftersom de troligtvis gör en fabriksåterställning när jag lämnar in den på lagning och jag förlorar då all data.
Har försökt att starta telefonen i safe mode men det funkar inte, kommer inte längre än till det frysta läget. Någon som har förslag på hur jag ska göra för att kunna rädda informationen på telefonen utan att all data går förlorad...?? Och om det finns något sätt att kringgå de hela för att starta den eller för att fixa telefonen?? Tänkte att man kanske kunde komma åt filerna via USB-kabeln inkopplad i datorn om jag kör telefonen i safe mode, men jag kommer inte längre än till fryst logga och kan inte nå safe mode. Någon som vet hur man ska göra?
Tacksam för hjälp, vill inte förlora mina filer!