• 1
  • 2
2014-02-12, 22:14
Medlem
hej ! hade tänkt att börja med periodisk fasta, tänkte äta något sånt här:

kl 10 whey 100

kl 1 pasta, kyckling, brocolli 500 kcal

aminosyror precis innan träningen
träna kl 4

direkt efter träning 200 gram snabba kolhydrater och whey 100 , cirka 1000 kalorier

kl 21:00 kyckling, ris, brocolli 800 kalorier

kl 00:00 whey 100

totalt = cirka 2600 kalorier, mycket kolhydrater, så lite fett som möjligt.

som ni ser, så har jag ett ätfönster mellan 13:00 och 21:00, på morgonen skippar jag frukost, vet att man egentligen inte ska äta något på morgonen, men jag tar whey 100 för att dämpa hungern lite och för att de har en fettförbrännande effekt, sen innan läggdags tar jag whey 100 också för att dämpa hungern

men jag undrar hur pumpen kommer bli med tanke på att jag bara äter 1 enda måltid innan träningen, äter ju mycket efter träningen och sedan kl 21:00 på kvällen lite ris o kyckling, kommer ja fof få bra pump ?

ska jag hålla mig till 12-15 reps 4 sets per övning med 1 min vila ? tänkte köra så mkt failure som jag kan, är det bättre att låta musklerna jobba istället för att köra 8-10 reps ? jag menar, om jag äter så mycket kolhydrater efter träningen, så suger väl musklerna åt sig det lättare när jag tränar 12-15 reps med tanke på att man tömmer glykogengrejjen bättre än på lägre reps ?
Citera
2014-02-12, 23:26
Medlem
AquaRegias avatar
Vad är anledningen till att du vill köra "PF" när du ändå tänker dricka proteinshakes utanför ditt ätfönster? Vad vill du uppnå?
Citera
2014-02-12, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Vad är anledningen till att du vill köra "PF" när du ändå tänker dricka proteinshakes utanför ditt ätfönster? Vad vill du uppnå?

Vad spelar det för roll med proteinshakes utanför mitt ätfönster ? Det är bara 300 kalorier, jag känner att jag får bra effekt av det tex när jag tar det innan läggdags. Vill bygga muskler
Citera
2014-02-13, 00:09
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boewgleif
Vad spelar det för roll med proteinshakes utanför mitt ätfönster ? Det är bara 300 kalorier, jag känner att jag får bra effekt av det tex när jag tar det innan läggdags. Vill bygga muskler

Men då bryter du fastan och hela syftet med PF går i graven. Det finns faktiskt fördelar med att ha fastaperioder och det förutsätter att man fastar.
Citera
2014-02-13, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Men då bryter du fastan och hela syftet med PF går i graven. Det finns faktiskt fördelar med att ha fastaperioder och det förutsätter att man fastar.

nja, tror inte det blir sämre, bara bättre.. det är ju bara protein , hade det varit kolhydrater eller fett så
Citera
2014-02-13, 01:50
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
nja, tror inte det blir sämre, bara bättre.. det är ju bara protein , hade det varit kolhydrater eller fett så

Vad vill du egentligen ha ut av fastan kan man fråga sig? (Utan att verka dryg). Whey bryter fastan, punkt.
Citera
2014-02-13, 06:19
Medlem
Wolverine6s avatar
Citat:

Men Gud... Grejen med fasta är ju att du ska? Just det fasta.
Du bryter fastan med prottedrink.
O då är hela grejen med leangains borta. Ät vanligt istället om du inte kan göra som man ska

200 gram kolisar efter träning? Ta en del av de med amino innan träning istället
Citera
2014-02-13, 10:53
Medlem
Killer-queens avatar
Vilken typ av periodisk fasta är det du har tittat på? Vanligen brukar man säga att fastan bryts vid +50kcal, och då bryter du den alltså med proteinshaken (som många redan skrivit).

Sedan är ditt fettintag för lågt. Om det är Leangains du tittat på så har du missuppfattat makrokaloricyklingen; fettintaget är lågt på träningsdagar, men kompenseras med att det är högt vilodagar. För lågt fettintag är inget du vill ha, det ger ganska påtagliga bieffekter efter ett tag.

Vad gäller pump så är den mindre, men inte helt frånvarande. Vill du ha pump så kör något nästan-failure set på lätta vikter som sista eller extra set och du får en halvtimme på dig att fota blodfyllda muskler.
Citera
2014-02-13, 16:39
Medlem
Bryt inte fastan då pajjar du allt spelar ingen roll att det "bara" är proteinpulver du bryter fastan punkt slut. Kaffe går bra eller Cola Zero exempelvis om du nu måste ha något i dig eller vatten då såklart...!
Citera
2014-02-13, 16:42
Medlem
Sen angående reps ligg mellan 4-8 reps så löser sig allt ska du se. Lyft tungt och ät samt sov mycket så växer du inte svårare än så.
Citera
2014-02-14, 14:30
Medlem
Citat:
hej ! hade tänkt att börja med periodisk fasta, tänkte äta något sånt här:

kl 10 whey 100

Jag äter klockan 12.00 (~35% av totala kaloriintaget), tränar klockan 17.00 och äter igen 19.15. Brukar köra 60 gram Whey vid 16.45. Så 3 måltider om dagen, räknat med whey innan träning.

Ska du köra PF så är du idiotisk om du bryter fastan med whey. Håll allting inom 8h period - jag lovar morgonhungern försvinner. Dämpa den med kaffe/te annars.
Citera
2014-02-14, 21:25
Medlem
rihannas avatar
Du skall ha ett ätfönster om 8 timmar och därmed fasta 16, inget annat.

Mitt tips är att du träna runt 10.00- 11.00 för därefter inta lunch. Gällande din fråga, pumpen bättre på fastande mage.

Lycka till
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in