2014-02-12, 21:11
Bannlyst
Min kompis hade förra veckan sex med en tjej som påstod att hon hade legat med runt 50st de senaste åren, hon pratar inte Svenska och är hemmahörande i USA. Huruvida hon talar sanning är det ingen som riktigt vet, förutom hon själv.

Nu i början av veckan blev kompisen sjuk. Jag sa till honom att det kan vara hiv, då blev han arg och nu pratar han inte längre med mig. Han kallade mig för en "psykopatisk hypokondriker",det är inte mig emot (veckan ut) då jag inte vill bli smittad.. Men så småningom blir han frisk och jag undrar om risken är stor att han har hiv eller om jag kan ta tillbaks min diagnos.

Om han har Hiv vet jag inte om jag vågar umgås med honom. Jag vet att att det inte är särskilt PK att vara rädd att umgås med hivsmittade men det lyssnar jag inte på då jag inte vill dö.
Senast redigerad av Orkarintebetyg1 2014-02-12 kl. 21:15.
Citera
2014-02-12, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkarintebetyg1
Om han har Hiv vet jag inte om jag vågar umgås med honom. Jag vet att att det inte är särskilt PK att vara rädd att umgås med hivsmittade men det lyssnar jag inte på då jag inte vill dö.

Så länge du inte låter honom ta dig i röven så är du safe. Vilka jävla idiottrådar som skapas hela tiden.
Citera
2014-02-12, 21:21
Medlem
pickledonions avatar
TS, fan vad korkad du är. Vem som helst vet väl att HIV inte smittar bara för att man umgås, hur jävla utbredd hade inte sjukdomen varit om så var fallet? Det hade förmodligen varit den värsta farsoten någonsin och mänskilgheten hade varit utdöd om HIV smittade så lätt som du tror. Tänk efter lite innan du talar.

Eller läs till exempel http://www.noaksark.org/fakta/fakta_hursmittarhiv.asp.
Citera
2014-02-12, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
TS, fan vad korkad du är. Vem som helst vet väl att HIV inte smittar bara för att man umgås, hur jävla utbredd hade inte sjukdomen varit om så var fallet? Det hade förmodligen varit den värsta farsoten någonsin och mänskilgheten hade varit utdöd om HIV smittade så lätt som du tror. Tänk efter lite innan du talar.

Eller läs till exempel http://www.noaksark.org/fakta/fakta_hursmittarhiv.asp.

Fast det är bara för att inte stigmatisera.
Citera
2014-02-12, 21:24
Medlem
ganglere2s avatar
Tror inte att hiv/aids märks så snabbt fast vad vet jag. Själv så skulle jag undvika en person som jag vet har den sjukdomen. Detta även om jag vet hur det smittar.
Är det vad vi ska diskutera här?
Citera
2014-02-12, 21:24
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Fast det är bara för att inte stigmatisera.

Nej. Betänk det orimliga i vad du påstår så inser du snart att HIV inte kan vara så smittsamt som du tror.

HIV är en sjukdom som inte går att bota. Hade den överförts lika enkelt som en förkylning så hade vi alla varit döda.
Citera
2014-02-12, 21:26
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Tror inte att hiv/aids märks så snabbt fast vad vet jag. Själv så skulle jag undvika en person som jag vet har den sjukdomen. Detta även om jag vet hur det smittar.
Är det vad vi ska diskutera här?

Du gör en bra poäng där. En snabb googling avslöjar följande:
Citat:
För många HIV-positiva är inkubationstiden lång och det kan det gå flera år innan sjukdomen uppvisar några symptom.

http://sv.wikipedia.org/wiki/HIV#Inkubationstid
Citera
2014-02-12, 21:27
Bannlyst
Citat:
Nej. Betänk det orimliga i vad du påstår så inser du snart att HIV inte kan vara så smittsamt som du tror.

HIV är en sjukdom som inte går att bota. Hade den överförts lika enkelt som en förkylning så hade vi alla varit döda.

Inte som en förkylning men det finns ju fler sätt. Och det är ju inte som att man får en uppenbarelse i det ögonblicket smittan överförs, de som tror att de fick Hiv genom deras senaste orgie på savannen i Nigeria kanske egentligen fick det när de delade glas med någon här i Sverige. vem vet

edit: förövrigt ogillar jag starkt din avatar.
Citera
2014-02-12, 21:32
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Inte som en förkylning men det finns ju fler sätt. Och det är ju inte som att man får en uppenbarelse i det ögonblicket smittan överförs, de som tror att de fick Hiv genom deras senaste orgie på savannen i Nigeria kanske egentligen fick det när de delade glas med någon här i Sverige. vem vet

edit: förövrigt ogillar jag starkt din avatar.

Haha. Min avatar passar mitt nick, nämn inget illa om den!

Ge mig en källa som visar på att HIV med ens låg sannolikhet skulle smitta om man delade glas med någon. För att jämföra så lär risken att smittas vid oralsex utfört på en man vara så låg som en på tiotusen. Hur många gånger förväntar du dig att du skall dela glas med din vän?
Citera
2014-02-12, 21:41
Bannlyst
Citat:
Haha. Min avatar passar mitt nick, nämn inget illa om den!

Ge mig en källa som visar på att HIV med ens låg sannolikhet skulle smitta om man delade glas med någon. För att jämföra så lär risken att smittas vid oralsex utfört på en man vara så låg som en på tiotusen. Hur många gånger förväntar du dig att du skall dela glas med din vän?

Nu kommer jag inte göra det.. brukar inte dela glas med folk annars men nu är jag extra försiktig.

Om nu hiv är så svårt att få så kan man ju undra varför så många dör.
Citera
2014-02-12, 21:48
Medlem
Om du nu inte är oskuld kan du ju också vara smittad. Ibland kan det ta jättelång tid innan man testar positivt, så ett neg resultat är inte alltid korrekt. Så det kan mycket väl bli så att ni dör i aids allihopa, samtidigt. Jag beräknar den sannolikheten som 98% stor.
Citera
2014-02-12, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wegvezen
Om du nu inte är oskuld kan du ju också vara smittad. Ibland kan det ta jättelång tid innan man testar positivt, så ett neg resultat är inte alltid korrekt. Så det kan mycket väl bli så att ni dör i aids allihopa, samtidigt. Jag beräknar den sannolikheten som 98% stor.

Sluta trolla min tråd.
Alla har inte legat med 50st de senaste åren, därför skiljer sig risken åt dramatiskt mellan människor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in