• 1
  • 2
2014-02-13, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcen
Fler än jag måste ju ha varit med om det här.

Först blir tjejen intresserad i dig men du blir inte intresserad i henne.

Sedan blir du alltmer intresserad av henne när hon lyckas fånga din uppmärksamhet.

Då slutar tjejen vara intresserad i dig.

Varför fungerar tjejer så här?

Hur ska man spela en tjej när man blivit intresserad av henne (och hon i början är intresserad av dig) så att hon inte tappar intresset?

Min teori: Många gånger handlar det säkert om att tjejen trodde att du var någon annan än den du är och att det är därför hon först blev intresserad av dig. Och sedan när hon fann att du inte alls var den hon trodde att du var så tappade hon intresset.

Om jag har rätt känns det rätt knäckande. Visst kan man inte vara älskad av alla. Men är det inte en diss mot ens person när en tjej ångrar sig 180 grader och du blir totalt ointressant för henne?

Antagligen är det för att du har blivit intresserad av en tjej som gillar " spelet" och är kär i kärleken. Hon tror säkert att hon vill bli kär men vill snarare känna sig uppskattad av killar och känslorna dör när du vill fördjupa relationen ( eftersom känslorna aldrig riktigt var där) det bästa du kan göra är att dejta en schysst tjej som inte vill spela spel ( kanske inte blir en lika sexig jakt eller lika pirrande) men känslorna är äkta. Har många tjejkompisar som är såhär med killar
Citera
2014-02-13, 18:40
Medlem
Tror att det inte är skillnad mellan könen. Tror att detta fenomen är lika vanligt hos killar. Vet hur jag själv är, det handlar nog om att man alltid vill ha det man tror att man inte kan få. Fast i förlängningen blir det skit av allt om man kör det racet hela tiden.
Citera
2014-02-13, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Jakten...

Den blir mindre intressant om bytet inte gör motstånd. Är hur kass som helst på sånt här då jag oftast misslyckas med att dölja mina känslor och kör på vilket brukar gå åt helvete. Ibland önskar jag att jag vore psykopat eller bög.

Problemet stavas värde. Någon som visar mer känslor än den andre signalerar ett lägre värde och för kvinnor är det viktigt att mannen har ett högre värde än dem själva.

Därför är det viktigt att få en kvinna att jaga en istället för vice versa och vad du än gör - visa aldrig mer känslor än kvinnan gör.
Ja det är sant, tack vare dagens samhälle inbilldat folk o fungera såhär. Men i själva verket så är sanningen tvärtom. Bara att folk inte fungerar så längre. Eftersom npgon som har känslor för en, o visar det är i högsta grad det med värdefulla som finns och visar egentligen ett stort värde o inte ett lägre värde, men idag känner man ett lägre värde för att vårat psyke filtrerar informationen på ett fel sätt tack vare felaktiga värderingar i vardagslivet.
Citera
2014-02-13, 22:59
Medlem
BarbraStreisands avatar
Hänt mig många gånger och oftast är det för att killarna har varit idioter under tiden som jag varit intresserad, även när de varit medvetna om det. Sedan glömmer jag dem eftersom de visar inget intresse tillbaks och DÅ dyker dem upp igen och är helt plötsligt intresserade. Då blir man bara lack, så jävla retsamt ju. Som någon sa, finns ett bäst-före-datum.
Citera
2014-02-14, 08:29
Medlem
TheMiracles avatar
Om hon tappar intresset när du visar dig intresserad så har hennes känslor inte haft något med riktig kärlek att göra från början. Hon har upplevt dig som attraktiv och fascinerande på avstånd, men sen när ni börjar komma varandra nära och du visar att du vill ha henne och hon upptäcker att du är en person med egna behov och längtan, som förväntar dig något från henne, så sjunker ditt status i hennes ögon.

Tyvärr har attraktionen blivit det primära i dagens relationer, och att uppvakta en kvinna handlar mycket om att spela ett spel där man genom att trycka på rätt tangenter väcker hennes attraktion på ett primitivt plan. Mannen måste framstå som stark, självsäker, oberoende; minsta svaghet sänker hans värde som potentiell partner.

I en sundare relationskultur skulle attraktionen vara mer sekundär och uppstå som en följd av att man lärt känna varandra på djupet och upptäckt att man gillar varandras personligheter, har mycket gemensamt osv. Att så många dyrkar skönhet och styrka och inte förmår att se djupare kvaliteter hos en person av motsatt kön är ett uttryck för den satanistiska kultur som är rådande i vår del av världen idag.

Äkta kärlek handlar om att vilja ge till och dela något med en annan människa. När man känner sig förälskad i någon enbart pga av de fördelar man får genom den personen är man i själva verket kär i sig själv.

Jag råder dig TS att leta efter en tjej som du inte behöver använda något spel med för att hon ska falla för dig. När du är med någon som verkligen älskar dig bara för den du är och du känner på samma vis för henne så kommer det kännas 1000 gånger bättre för dig än när du erövrat någon genom list och strategi.
Citera
2014-02-14, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Om hon tappar intresset när du visar dig intresserad så har hennes känslor inte haft något med riktig kärlek att göra från början. Hon har upplevt dig som attraktiv och fascinerande på avstånd, men sen när ni börjar komma varandra nära och du visar att du vill ha henne och hon upptäcker att du är en person med egna behov och längtan, som förväntar dig något från henne, så sjunker ditt status i hennes ögon.

Tyvärr har attraktionen blivit det primära i dagens relationer, och att uppvakta en kvinna handlar mycket om att spela ett spel där man genom att trycka på rätt tangenter väcker hennes attraktion på ett primitivt plan. Mannen måste framstå som stark, självsäker, oberoende; minsta svaghet sänker hans värde som potentiell partner.

I en sundare relationskultur skulle attraktionen vara mer sekundär och uppstå som en följd av att man lärt känna varandra på djupet och upptäckt att man gillar varandras personligheter, har mycket gemensamt osv. Att så många dyrkar skönhet och styrka och inte förmår att se djupare kvaliteter hos en person av motsatt kön är ett uttryck för den satanistiska kultur som är rådande i vår del av världen idag.

Äkta kärlek handlar om att vilja ge till och dela något med en annan människa. När man känner sig förälskad i någon enbart pga av de fördelar man får genom den personen är man i själva verket kär i sig själv.

Jag råder dig TS att leta efter en tjej som du inte behöver använda något spel med för att hon ska falla för dig. När du är med någon som verkligen älskar dig bara för den du är och du känner på samma vis för henne så kommer det kännas 1000 gånger bättre för dig än när du erövrat någon genom list och strategi.

Mycket bra skrivet.
Citera
2014-02-14, 21:56
Medlem
Jag tror att det har att göra med hur vi människor har blivit formade av det moderna konsumtionssamhället på något vis.

Lycka är inte något vi själva skapar här och nu utan något vi enligt denna modell når genom att konsumera mer och mer saker och saker som vi inte kan få är alltid väldigt mycket mer intressanta än dom som vi har tillgång till.

Tänk er själva. Hur många gånger har man inte tänkt något i stil med att "Bara jag kan köpa den där tvn, bilen, båten, huset, lägenheten etc så kommer jag bli tillfreds och lycklig" men sedan när man väl står där med nycklarna till bilen så känns det bra i någon dag och sedan känner man sig lika tom igen och ger sig ut på jakten efter nästa sak som ska göra en lycklig.

Jag tror att det är samma sak med förhållanden. Man tror att något ska göra en lycklig men när man väl står där och har fått det som man ville ha så känner man sig fortfarande lika tom och då går man vidare.
Citera
2014-02-14, 22:17
Medlem
Det jag har märkt är att om en tjej tycker du är snygg kommer hon att bygga upp en bild av dig som hennes perfekta partner. Hon kommer alltså anta att du är precis som hon vill att du ska vara. Klarar du inte att leva upp till dessa orealistiska krav så kommer hon att förlora intresset. Så länge du inte pratar eller agerar kan inte hennes illusion brytas, därav kommer hennes intresse att fortfarande vara där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in