• 1
  • 2
2014-02-12, 20:05
Bannlyst
Fler än jag måste ju ha varit med om det här.

Först blir tjejen intresserad i dig men du blir inte intresserad i henne.

Sedan blir du alltmer intresserad av henne när hon lyckas fånga din uppmärksamhet.

Då slutar tjejen vara intresserad i dig.

Varför fungerar tjejer så här?

Hur ska man spela en tjej när man blivit intresserad av henne (och hon i början är intresserad av dig) så att hon inte tappar intresset?

Min teori: Många gånger handlar det säkert om att tjejen trodde att du var någon annan än den du är och att det är därför hon först blev intresserad av dig. Och sedan när hon fann att du inte alls var den hon trodde att du var så tappade hon intresset.

Om jag har rätt känns det rätt knäckande. Visst kan man inte vara älskad av alla. Men är det inte en diss mot ens person när en tjej ångrar sig 180 grader och du blir totalt ointressant för henne?
Citera
2014-02-12, 20:15
Medlem
Du har inte tänkt tanken att det kanske är så att t ex. tjejen tror att killen inte är intresserad längre? Så går båda runt och tror att den andra inte är intresserad --> rinner ut i sanden...

Hur ska man förhindra detta?
Citera
2014-02-12, 20:35
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcen
Först blir tjejen intresserad i dig men du blir inte intresserad i henne.

Sedan blir du alltmer intresserad av henne när hon lyckas fånga din uppmärksamhet.

Då slutar tjejen vara intresserad i dig.

Varför fungerar tjejer så här?
Hämnd för att du inte nappade i tid..?
Citera
2014-02-12, 21:01
Medlem
Misterias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Hämnd för att du inte nappade i tid..?

Exakt. Det finns ett bäst före-datum på såna här grejer.
Citera
2014-02-12, 21:14
Medlem
Tjejer vill ha det dom inte kan få, söker jämnt bekräftelse.
Citera
2014-02-12, 21:30
Medlem
Jakten...

Den blir mindre intressant om bytet inte gör motstånd. Är hur kass som helst på sånt här då jag oftast misslyckas med att dölja mina känslor och kör på vilket brukar gå åt helvete. Ibland önskar jag att jag vore psykopat eller bög.

Problemet stavas värde. Någon som visar mer känslor än den andre signalerar ett lägre värde och för kvinnor är det viktigt att mannen har ett högre värde än dem själva.

Därför är det viktigt att få en kvinna att jaga en istället för vice versa och vad du än gör - visa aldrig mer känslor än kvinnan gör.
Citera
2014-02-12, 21:45
Medlem
RuleBritannias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Jakten...

Den blir mindre intressant om bytet inte gör motstånd. Är hur kass som helst på sånt här då jag oftast misslyckas med att dölja mina känslor och kör på vilket brukar gå åt helvete. Ibland önskar jag att jag vore psykopat eller bög.

Problemet stavas värde. Någon som visar mer känslor än den andre signalerar ett lägre värde och för kvinnor är det viktigt att mannen har ett högre värde än dem själva.

Därför är det viktigt att få en kvinna att jaga en istället för vice versa och vad du än gör - visa aldrig mer känslor än kvinnan gör.

Huvudet på spiken, kunde inte hålla med mer.
Citera
2014-02-12, 22:33
Medlem
crystalbullets avatar
Samma sak gör ju män!?
Har jag råkat ut för i alla fall och det suger!
Citera
2014-02-12, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crystalbullet
Samma sak gör ju män!?
Har jag råkat ut för i alla fall och det suger!

Jag måste faktiskt hålla med dig om det. Nu har det visserligen bara hänt ett par gånger för ett antal år sedan men då var det killen i fallet som höll på sådär.

Men förövrigt är jag trött på att det ska ständigt vara en jakt hos många. Avtändande som tusan.
Citera
2014-02-12, 23:23
Medlem
Hur ska man få slut på jakten? Helt ärligt? Jag orkar inte med detta. Vill helst köra med öppna kort, men då förstörs väl allt... Denna "jakt" tar upp så jäääääkla mycket tankeverksamhet när jag egentligen har mycket annat jag behöver fokusera på! Tips nån?
Citera
2014-02-12, 23:30
Medlem
Ass.Parades avatar
Det är allmänt känt att kvinnor fungerar som så att dom blir mer intresserade ju svårare man leker men inte överdrivet, kan vara svårt att förstå signalerna och tjejen kan plötsligt sluta bry sig för att du inte reagerade som hon ville att du skulle.

Vad jag har märkt i alla fall.. och läst
Citera
2014-02-13, 18:11
Bannlyst
Det positiva är i så fall att jag inte behöver förbättra min personlighet. Bara bli intresserad fortare av tjejer.

Tyvärr har jag svårt att bli intresserad av tjejer snabbt numera då många av mina förra raggningar har slutat i dissar.

Är extremt energikrävande att bli kär i en tjej och sedan dissad därför föredrar jag att invänta lite med att stöta på en tjej tills jag vet vad hon vill.

Fullt möjligt att jag väntade för länge den här gången.

En annan möjlighet är så klart att hon bara sökte bekräftelse, som en annan redan nämnt, finns det många som försöker fånga killars intresse bara för att få en egoboost.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in