2005-08-01, 07:45
Medlem
Hej på er!

Nu är det såhär att jag åkte bil till jobbet som jag brukar göra på morgonen med min moder. Idag då när vi skulle åka så va det mycket imma på rutorna. då är det ju klart att man hissar ner fönstret å sedan upp det för att bli av med imman på rutorna. Men nu då när jag tryckte på knappen för att ta ner rutan så tryckte min moder samtidigt. å vanligtvis när man gör det så brukar det bara stanna till tills någon släpper ena knappen. Men i stället för att det stanna till så small det till utta helvete och rutan trilla ner å gick inte att få upp igen. Min moder skyllde så klart på mig å sa att det va mitt fel att det blev så för att jag tryckte på knappen samtidigt som henne. fast det va tvärtt om :P

Någon som har någon aningom varför det blev så ? För bilen är ju trottsallt en VW Golf 03 å vanligtvis när man trycker på knapparna samtidigt ska det väll bara ta stopp lr är bilen inte ny nog för dessa modärnligheter ? lr har jag fel ?
Citera
2005-08-01, 21:51
Medlem
greger45s avatar
Givetviss är det din mors fel. Men bilen måste vara ett jävla måndagsexemplar för elhissarna skall ju inte paja bara för att man trycker samtidigt.
Tycker jag på fyllan.
Citera
2005-08-02, 20:14
Medlem
Fuzzs avatar
Troligtvis rutan som släppt från armen som rör rutan upp och ner. Vet inte hur det är på Golf men många bilar driver rutorna med vajer då kan det vara den som gått av. Bara att ta dän dörrsida och kika.
Citera
2005-08-02, 21:11
Medlem
Behöver ju inte nödvändigtvis vara så att den gick sönder för att ni båda tryckte samtidigt. Den kanske var på vippen att paja och det slumpade sig så.

Använd fläkten nästa gång :P
Citera
2005-08-04, 09:03
Medlem
Så nu vet vi vad det va för fel. Va nere med bilen inne på verkstaden. där vi köppte den sprojlans ny för lite över 2 år sedan. Det va motorn i dörren till rutan som hade brännts. Men när jag frågade varför rutan bara trilla ner får max å ner in i dörren så visste han inte. ja sa att om nu motorn bränns så ska ju inte rutan bara trilla ner helt som att den hoppa ur spår. För isåfall skulle det ju behövas ständig strömm till motorn för att hålla rutan uppe. Men det visste dom inte heller så klart. så det va bara att pröjsa 2800 för en ny motor :/ men nu fungerar det iafall. 2 års garanti på bilen å 10 års rostskydds garanti på bil... hoppas den rostar sönder!
Citera
2005-08-04, 09:26
Medlem
milks avatar
rostskyddsgarantin är inte så bra so det låter, finns regler där med, hur DU har skött bilen och HUR den har rostat...
Citera
2005-08-04, 12:39
Medlem
volvo 240s avatar
Köp en bil med fönstervevar, de håller
Citera
2005-08-04, 23:11
Bannlyst
På min bil kan man hålla inne alla 4 fönsterhissarna utan problem
Citera
2005-08-05, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemulenavPjatt
På min bil kan man hålla inne alla 4 fönsterhissarna utan problem

på min med, faktiskt på båda bilarna jag ägt. och på min fars bil också.

på en av mina bilar kunde man faktiskt köra alla fyra fönsterhissar och tackluckan samtidigt, och denna bil var från över 15 år gammal
ska väl knappast va konstruerat så man inte ska kunna använda allt samtidigt?
fast vad kan man vänta sig i en bil byggd av avdankade hitlerjügend. har förövrigt en tyskskrälle själv, och trots att man kan trycka på alla fyra fönsterhissar samtidigt så är den en dålig bil.

och nu har jag sagt vad jag ville ha sagt.
Citera
2005-08-05, 07:45
Medlem
Skitbil kan säga att det inte är fösta gånden den krånglar. Veckan efter att vi hade köppt den när detn var sprojjlans ny så gick kopplingen i sönder. Tryckte ner den en gång sedan sa det bara FLOPP så låg kopplingen längst ner i golvet. Då åkte vi in till verkstaden där vi köppte den igen för att få den fixad. OBS fick köra på 1:ans växel hela vägen.. skit kul det med. Men iafall denna gången va det motorn till den som va pass. va hydralmotorn till kopplingen som passa. iafall så fixade dom då det. vi hämtar den å kör med den ca 1 vecka igen. så blev det EXAKT samma fel igen. kopplingen trilla ner i golvet. denna gången åkte min fader dit med bilen lagomt sur å fråga om dom verkligen bytte motorn sisst. Då visade det sig att dom inte hade gjort det för att det gick å fixa den. "märkte det" sa farsan hehe. iafall så fick vi den bytt samma dag som vi kom in med det =) nu finkar den fin fint men går den i sönder igen så blir det nått annat å dra runt i. tack för infon å allt!
Citera
2005-08-05, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trebby
fast vad kan man vänta sig i en bil byggd av avdankade hitlerjügend. har förövrigt en tyskskrälle själv, och trots att man kan trycka på alla fyra fönsterhissar samtidigt så är den en dålig bil.
Hehe så sant som det är sagt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in