Jag har fått för mig att feta kvinnor på något sätt blir skyddade och inte slamp förklarade.
Av någon konstig anledning reagerar inte folk nämnvärt om en överviktig kvinna sitter i lack och läder i något sex program och talar om sitt intresse för sex.
Är kvinnan normal klassar man snabbt henne till slampa. Är det på något sätt ett sätt för den sunda majoriteten att tycka lite synd om dom tjocka kvinnorna och inte slampförklara dom fast dom är mer perversa och äckliga än genomsnittet?
Jepp ja har också märkt att feta fula kvinnor är överrepresenterade i sammanhang som t.ex. sexualupplysare eller åsiktsmaskiner. Tror detta beror på att hatstormen aldrig riktigt träffar dem eftersom de inte får den där avundsjukan som "snygga" tjejer blir utsatta för.
Antar att ingen finner det intressant/nödvändigt att kontrollera heffaklumpen eftersom hon vanligtvis är osynlig för deras blick i vilket fall. Min gissning är att slampstämplar sätts av killar som inte får komma till trots att de vet att hon har sex mycket och ofta med andra/bättre män, eller från kvinnas kvinnliga konkurrenter som känner sig hotade av en mycket snyggare/sexigare individ. Tjockisar är inte eftertraktade eller sedda som de svåraste konkurrenterna helt enkelt. Så ingen slampstämplare bryr sig om att trycka ner dessa.
Det är som den feta tjejen som har sex med någon på firmafesten. Skulle hon vara en normal tjej så skulle hon bli uttittad på jobbet av de andra tjejerna och kanske till och med få sluta.
Men är hon en knubbig säl så kan hon gott ta för sig på fyllan och till och med suga av chefen på dass och komma undan med det.
Näe, dom feta ska inte komma och gnälla om mobbing. Tydligen så har de vissa friheter inte en annan har.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!