2014-02-09, 23:10
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neutronizer
Öh va? vem säger detta? Soran är en gnällig hårig liten kärring som får betalt för att säga saker i media, det är allt.

En apa, OHOHOHAHAHAAAAAAAAAAAA!!

Detta. Han är ett värdelöst litet kräk, fast Özz Nujen är värre.
Citera
2014-02-10, 00:51
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel
han tycker rätt "enligt" media som bestämmer vilka som får prata i offentligheten och vad som är fel/rätt.

I Sverige är inte kunskap och fakta en grund för expertis och medialt tyckande. I media gäller godhet och subjektivitet samt vinkling och avsaknad av neutralitet. Svenska journalistkåren har tagit på sig en roll som kommer döda den. Befolkningen är inte dummare än att söka information själva på internet.

Där skrev du något som är otroligt sant. Alldeles korrekt sammanfattning av den kaotiska idiotin som pågår i landet. Sakta men säkert förstår allt fler hur saker och ting egentligen ligger till. Ett sjunkande skepp med andra ord. Tackar vet jag för Flashback bl.a!
Citera
2014-02-10, 01:17
Medlem
Paradocss avatar
Soran är PK-medias lilla knähund som får komma upp i soffan och göra konster emellanåt. Påminner mycket om Muhamed Omar som var gullgrisen ända tills han sket ner soffan. (Omar påstår sig blivit rumsren men PK-media vill inte gullsa med honom igen).

Att Soran är så långt från vetenskap man kan komma bryr sig inte gammalmedia sig om ett skit.
Citera
2014-02-10, 02:53
Medlem
Lingonfrosts avatar
Jag tror inte att Soran anses som en expert i ordets sanna bemärkelse. Jag tror att han har blivit något utav en symbol för gemene man i och med järnrörsskandalen. Från att vara en komiker som någorlunda gått hem i tv-sofforna så hamnade han i centrum av hela den här soppan. Han förekom redan i tv ibland, men då i rent underhållningssyfte, och hans namn känner man igen från hans komikerkarriär. Detta gör det lätt att ta in honom i debatter och morgonsoffor, det är en välkänd person som dessutom är ganska lugn och sansad - i motsats till Özz, som inte alls är lika professionell när han inte gör sin standup-grej.
Soran bad nog inte själv om detta, men alla måste förstås leva och jobbar man inom tv och underhållning är det väl naturligt att ställa upp på intervjuer och debatter för att få ihop till brödfödan.
Dessutom kan man också dra paralleller till foten-i-dörren, alltså att han fick mycket utrymme i samband med järnröret och då är det tacksamt att dra in honom när man behandlar relaterade ämnen. Han har trots allt en slags erfarenhet, både personligen vid järnrörsincidenten (han kan dessutom ha utsatts för rasism tidigare i livet innan denna PK-hysteri) och av att samtala i tv om detta.
Termen expert vet jag inte vart den kom ifrån. Vad jag vet har han inte omnämnts som expert, och han har inte framställt sig själv som en heller. Han verkar ju tala en del utav egen erfarenhet och så har han ett sympatiskt och trevligt sätt till skillnad från många andra hysteriker som man inte gärna kastar ut i etern utan omsvep.
Citera
2014-02-10, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny-Sumo
Vem anser att Soran är en "expert"? Har han uttryckligen blivit ombedd att yttra sig i egenskap av "expert"?

Eftersom han återkommer som deltagare i politiska debatter som behandlar ämnen som invandring, kultur, yttrandefrihet etc så utgår jag ifrån att han anses vara en expert. Om debattarrangörerna inte såg Ismail som expert så skulle de inte ha honom som stammis, tänker jag.
Citera
2014-02-10, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Vad vet han som gemene svensk inte vet, och som gör att han blir utvald när gemene svensk inte blir det?

Nu är han väl iofs snäppet smartare än "gemene man", men det säger inte så mycket.

Det han har är ju att han har en karriär som staten betalar för, därför kommer han aldrig kritisera makten på något kontroversiellt sätt.

Dessutom så är han komiker, så skulle han mot förmodan våga göra det, så kan man alltid bortförklara det med att "Ja, nu är ju Soran Ismail komiker, och inte expert i xxxxx...."

Citat:
Eftersom han återkommer som deltagare i politiska debatter som behandlar ämnen som invandring, kultur, yttrandefrihet etc så utgår jag ifrån att han anses vara en expert. Om debattarrangörerna inte såg Ismail som expert så skulle de inte ha honom som stammis, tänker jag.

Då antar du fel. Han är där för att han inte är expert. Och "dom" vill ha honom där av just den anledningen. Tänk om dom tog dit någon som förklarade för "experterna" att och varför dom har fel...det kommer såklart aldrig hända.
Citera
2014-02-10, 11:18
Bannlyst
Sen ska sägas också att det finns något oerhört tragiskt/farligt här.

Och det är alla "komiker" och "artister" som ingen längre vill ha, och som då börjar syssla med "välgörenehet" (som ju bara är ett annat ord för att leva på staten).

Filip&Fredrik gör en film om ett somaliskt bandylag, Kojo Akolor och hans brorsa lever på Musikhjälpen, jag såg Mange Schmidt på SVT härom dagen med nåt "projekt" han sysslade med, Loreen, osv. osv. osv...

Och så länge dom får hålla på med dom där låtsasuppdragen så är såklart risken mindre att dom börjar kritiserar den förda politiken.
Citera
2014-02-10, 11:45
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Det tror jag är ett felslut. När det kommer till den här, och ett fåtal andra frågor, behövs det inte strikt experter i varenda debatt. Eftersom frågan (invandring, alltså) såpass sällan angrips med vetenskap och så ofta med vädjande till medmänsklighet, moral etc. är det kanske viktigare att sätta någon i rutan som gemene man respekterar. Detsamma gäller exempelvis feminismen - vi tycks (förväntas) vara mer intresserade av vad random kändis tycker i frågan än vilken vetenskap som underligger olika hållningar i den.

För att kontrastera - när såg du senast Tomas Ledin uttala sig om skattenivån och arbetsmarknadspolitik?
Citera
2014-02-10, 11:54
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
Tycker han framstår som betydligt mer intelligent än t ex Özz, som också får stort utrymme i debatten. Lite pinsamt blir det dock när Soran drar offerkortet. Hade han varit etnisk svensk hade man troligen aldrig hört talas om honom.

Du har en etnisk svensk motsvarighet - Betnér.
Den mannen är uppenbarligen svagbegåvad.
Senast redigerad av Psycho-Killer 2014-02-10 kl. 11:57.
Citera
2014-02-10, 12:01
Medlem
karnstans avatar
Jag hade en liknande fundering för ett tag sedan som genererade en del intressanta resonemang:

(FB) Komikers märkliga särställning som debattörer
Citera
2014-02-10, 12:03
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Soran Ismail tycks delta i varannan debatt gällande invandring, kultur, rasism, sverigedemokraterna, yttrandefrihet och annat politiskt orienterat. Vadan detta? Vad har han gjort för bli utsedd till kunnig inom dessa ämnen? Hur kom media på att de skulle ha med honom?

Därför att media tror att hen är "folkkär", därför att några journalister på södermalm gillar hens stå up-komik. Plus att hen konstant har offerkofta på sig. Själv så tycker jag att hen är humorbefriad. Plus att hen ser sjukt gammal ut för att vara endast 26 bast.
Citera
2014-02-10, 14:30
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonfrost
Jag tror inte att Soran anses som en expert i ordets sanna bemärkelse. Jag tror att han har blivit något utav en symbol för gemene man i och med järnrörsskandalen. Från att vara en komiker som någorlunda gått hem i tv-sofforna så hamnade han i centrum av hela den här soppan. Han förekom redan i tv ibland, men då i rent underhållningssyfte, och hans namn känner man igen från hans komikerkarriär. Detta gör det lätt att ta in honom i debatter och morgonsoffor, det är en välkänd person som dessutom är ganska lugn och sansad - i motsats till Özz, som inte alls är lika professionell när han inte gör sin standup-grej.
Soran bad nog inte själv om detta, men alla måste förstås leva och jobbar man inom tv och underhållning är det väl naturligt att ställa upp på intervjuer och debatter för att få ihop till brödfödan.
Dessutom kan man också dra paralleller till foten-i-dörren, alltså att han fick mycket utrymme i samband med järnröret och då är det tacksamt att dra in honom när man behandlar relaterade ämnen. Han har trots allt en slags erfarenhet, både personligen vid järnrörsincidenten (han kan dessutom ha utsatts för rasism tidigare i livet innan denna PK-hysteri) och av att samtala i tv om detta.
Termen expert vet jag inte vart den kom ifrån. Vad jag vet har han inte omnämnts som expert, och han har inte framställt sig själv som en heller. Han verkar ju tala en del utav egen erfarenhet och så har han ett sympatiskt och trevligt sätt till skillnad från många andra hysteriker som man inte gärna kastar ut i etern utan omsvep.
Han är arab, har "rätt" invandrarbakgrund, talar perfekt svenska, kan föra sig, tar på sig offerrollen
alla invandrargrupperingar tillåts göra mot den elake rasistiska förtryckande ojämställde vite svenske mannen.
allt detta är en dröm för svensk PK media att lyfta fram och gulla med. Svårare än så är det givetvis inte.
En sådan som han kommer t.o.m. undan med att kritisera det förbjudna, han kan säga sådant en vit infödd svensk man inte får säga. Kommunisterna och feministerna i svensk vänstermedia vågar inte säga ett knyst.
Ett felsteg dock och han hamnar i frysboxen.
Senast redigerad av krackelerar 2014-02-10 kl. 14:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in