2014-02-14, 23:15
Medlem
Sperssons avatar
.
I en radiokanal finansierad av folket, så skall man vara politiskt och religiöst neutral i sitt framträdande.

Detta klarar inte Soran Ismail.
Därför skall han kastas ut.
Citera
2014-02-14, 23:18
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är väl just honom de nu gjort ett undantag för, alla andra partiska personer på SVT/SR får fortsätta.

.

Det är helt sant, när verkligt alternativa röster får höras i media så kanske det inte skulle spela så stor roll om någon hatade just SD. Men eftersom SD-hatet är en norm för närvarande så är detta enbart ett patetiskt spel för gallerierna, där man försöker få sig att framstå som objektiv. Patetiskt, sa jag.
Citera
2014-02-14, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingKlubban
Så du påstår att det är fel på mina öron? Ska du sitta och vara så oförskämd är du liksom Soran Ismail inte kompetent gällande spelreglerna. Debattera som folk! Jag säger ju att jag själv lyssnat på programmet varav mycket annan antidemokratisk propaganda kräks ut och framför allt är SD alltid som huvudsyfte i hans politiska (komiska) uttalanden varvid han inte ens har någon uppfattning av landet han lever i då han ständigt ska gnälla på SD. Samtidigt menar han att Sverige är ett mycket vackert land och bo i (förmodligen tänker han på vår jätte tjusiga förort runt om våra storstäder).

Nu har han ju slutat, men tycker ändå du ska försöka leta upp material och sätta dig in vem din klient är mr.Advokat, ja, advokat, för hur mycket får du egentligen för att helt strunta i allt jag skriver?
Man ska liksom alltid be Flashbackare att ge sig in och granska vederbörande för annars blir det bara källkrig och då ser vi bevisligen var vi hamnar, att den säger fel och att han säger fel och att den inte gjort de o.s.v. Kolla upp säger jag, kolla upp! Det är super enkelt. Kolla upp!

Nej, du har säkert inte fel på öronen utan felet verkar finnas i din skalle. Jag ifrågasatte ditt falska påstående om att Soran skulle ha sagt att han vill döda sverigedemokrater varpå du blev dryg och knäpp. Din egen länk motsade ditt eget påstående som jag citerade. Det går inte att skjuta sig mer i foten än vad du har gjort och nu pratar du som en sinnesförvirrad för att komma bort från det faktum att du har noll koll när du anklagar andra för att inte ha det. Det finns inget källkrig och du har inget case utan du blev grundlurad av ett fel/fejkcitat. Fel kan väl alla göra men med dina rabiata utfall gör du dig till åtlöje men du kanske är ett troll?
Citera
2014-02-14, 23:47
Medlem
hansl77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Verkligen. Man tycker ju att Malena med sina klassiskt nordiska drag borde vara mån om att de egenskaperna skall bevaras, men icke.

Du verkar missa att ju färre det är som ser ut som Malena Ernman, desto bättre för henne. Hon blir mer unik och uppvärderas därmed. Fulare kvinnor än Malena har såklart än mer att vinna. De blir ju inte bara mer exotiska generellt i ett brunt samhälle men har ju också högre status gentemot en brun, gul eller svart man än en vit.

Den vita livmodern är den värdefullaste på jorden, därom råder ingen tvekan.
Citera
2014-02-15, 00:07
Medlem
hansl77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Det här är inte första gången Malena Ernman gör bort sig, i våras vägrade hon fira Wagner...

http://www.svt.se/kultur/musik/ernman-vagrar-hylla-wagner

Som hon håller på tycker jag det är märkligt att hon ö.h.t jobbar runtom i Europa...

Jo det där Wagnerutspelet kunde knappast gått någon förbi.
Värt att ta i betraktelse är att hennes skivbolag Roxy Recordings sedan 2011 till 100% är ägt av Universal Music Group. Musikvärlden formligen dräller av folk som har problem med tyskar och österrikare.
Citera
2014-02-15, 00:10
Medlem
ArturoBandinis avatar
Det finns väl inte en människa som tar Malena Ernman på allvar efter Stjärnorna på slottet, där hon framställde sig själv som ett ointelligent, ältande och flamsigt våp?
Citera
2014-02-15, 00:17
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jo, men det måste vara på lika villkor. En kul grej skulle vara om partiledarna lät sig "rostas" av Sveriges bästa standupkomiker. Om bara någon skulle ställa upp så skulle de andra känna sig tvingade.

För mig får man driva med politiker hur mycket man vill vare sig det är valår eller inte. Men det ska vara på lika villkor.

Det kan jag köpa, ta bort den där neger-regeln och sätt upp en kanonfull rasist mitt emot honom i studion som utan konsekvenser ska få vräka ur sig liktydiga argument om att är man invandrare är man dum i huvudet. Jag vet inte, men det är typ sådan SD skämt han kör med Soran, ursh.

Folk ska få tycka vad dem vill, men om en sida tabubeläggs då är det inte demokrati längre. Aja rösta grönt i år go vänner, för vi ska vinna!
Citera
2014-02-15, 00:19
Medlem
Så trevligt. Om trenden håller i sig så kanske vi slipper samtliga obildade proffstyckare lagom till valet.
Citera
2014-02-15, 00:28
Medlem
Känns som ett rätt meningslöst utspel från SR:s sida. Den institutionen är så pass rutten att de förmodligen skulle behöva kicka merparten av sina anställda för att uppnå någon form av trovärdighet.
Citera
2014-02-15, 00:44
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jo, men det måste vara på lika villkor. En kul grej skulle vara om partiledarna lät sig "rostas" av Sveriges bästa standupkomiker. Om bara någon skulle ställa upp så skulle de andra känna sig tvingade.

För mig får man driva med politiker hur mycket man vill vare sig det är valår eller inte. Men det ska vara på lika villkor.

1. Det är skillnad på att vara gäst och att vara programledare.
2. Det är skillnad på kommersiell media och Public service.
Citera
2014-02-15, 01:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Malena Ernman kan dra åt helvete tycker jag. Vem bryr sig?
Är det så att SR har regler om att inte ta ställning i valtider, så gäller det oavsett vad operahoppan säger. Jag vill ha opartisk rapportering och inte en hatfylld skäggprydd, bindgalen Soran Ismael i radion.
Han är starkt överdriven och totalt ointressant.
Citera
2014-02-15, 01:20
Medlem
Tröttsamt med 30-tals-referenser, men denna totala polarisering som SD-hatarna är ute efter påminner ju om de då rådande ideologierna. De vill att det ska vara 10 % mot 90 % i allt även i frågor där SD har långt fler än så bakom.

Enligt Ernmans logik kan det bara finnas ett SD-älskande eller SD-hatande public service. Finns inga enskilda fall, det ska bara vara svart eller vitt. Detta är extremism.

Om nu Ernman är efterfrågad på kontinenten bör hon ju bojkotta länder såsom Italien då de knappast har lättade invandringsrestriktioner på sin agenda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in