2014-02-14, 19:04
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingKlubban
Ibland önskar man att det borde vara någon slags spärr på FB, "ta reda på fakta innan du diskuterar i detta forumet". För vi snackar ju faktiskt om en händelse som bygger på att Soran Ismail har uttalat sig om att han vill "döda Sverigedemokraterna" och då kan jag tycka det kan vara lite provocerande att det alltid ska komma en snubbe och säga motsatsen? Slå upp en tidning för i helvete och sätt dig i vad allt handlar om för gud skull. Ska det vara så svårt? Är du helt bakom flötet eller hur är det?

Men för att visa hur jävla enkelt det är att fiska upp källor till dig så:
http://www.dagensmedia.se/nyheter/radio/article3805023.ece
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article18346664.ab

Nej, han är inte sparkad, men han är avstängd och "satt i karantän" som det heter, vilket betyder att han har förlorat jobbet som programledare på SR och på samma vis kan kallas för "avskedad", eller hur?

Finns även godbitar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1120&artikel=5784730&play=4 857408&playtype=Ljudklipp
Du bekräftar vad han skriver, samtidigt som du säger att denne har fel. Hur ska du ha det?
Inte ens Linus Bylund (SD) anser att det finns belägg för att han sagt det.
Citera
2014-02-14, 19:06
Medlem
Cincinnatis avatar
Ja jävlar vad de maler om den här saken. Vad finns det att säga? Det är ju uppenbart att Ismail är jävig i förhållande till SD (verkligt uppenbart, till skillnad från de flesta andra SR-medarbetarna vars åsikter inte är lika uttalade) så vad är det egentligen de vill? Varför gör de en så stor grej just nu, just gällande Ismail? Det är ju inte första gången detta inträffar.
Citera
2014-02-14, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jo, det är legitimt att vilja reglera invandring. Alla länder/unioner gör det.

Det som inte är legitimt är ringaktning av olika folkslag.
Jag tror väldigt få föraktar olika folkslag. De jag djupt föraktar är de av mitt eget folkslag (ja, som du just konstaterat, så finns det folkslag) som förespråkar massinvandring. Steget mellan förakt och hat kan dessutom bli ganska kort.Vilket folkslag är du?
Citera
2014-02-14, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daedrra
Bra att alla hjärntvättade pk-jon avskedar sig själva. Om det här fortsätter kanske man kan börja lyssna på SR igen om några månader.
Hur många programtimmar per dygn kan man fylla med de som i så fall skulle återstå? Möjligen ren sportradio.
Citera
2014-02-14, 19:19
Medlem
Malena bor på Kungsholmen, gift med en etnisk svensk.

Alltså en tvättäkta rasist, för hur kan det slumpa sig att Malena bosätter sig i ett av de mest homogena områdena i Sverige samt gifter sig och skaffar barn med en svensk när det finns massor med andra att skaffa barn med.

Jag tycker att Malena har en hel del att förklara...för visst måste hon vara rasist.
Citera
2014-02-14, 19:20
Medlem
B´stards avatar
Det här är inte första gången Malena Ernman gör bort sig, i våras vägrade hon fira Wagner...

http://www.svt.se/kultur/musik/ernman-vagrar-hylla-wagner

Som hon håller på tycker jag det är märkligt att hon ö.h.t jobbar runtom i Europa...
Citera
2014-02-14, 19:21
Medlem
Förstår verkligen inte problemet dessa "kändisar" har. Varför är det så svårt att acceptera att public service skall vara så neutral som möjligt? Hur skulle de reagera om någon uttalad Sverigedemokrat stod och snackade om SD:s politik och talade illa om de andra partiernas politik? Skulle bli ett jävla rabalder i media. Förstår man inte vad public service ska fylla för funktion kanske man inte ens ska jobba inom just PS. Då kan man hålla sig till de privata kanalerna eller expo, aftonbladet osv.

Suck
Citera
2014-02-14, 19:22
Medlem
Amors avatar
Vad är det med alla dessa gravallvarliga intellektuellt undermåliga komiker som skall beredas utrymme i svensk offentlighet?

Spyr på dem alla, vore kul med åtminstone en komiker som vågade tänka en utmanande tanke, som inte spelar efter maktens pipa med gravallvarlig min.
Citera
2014-02-14, 19:27
Medlem
”Hej min statliga arbetsgivare med nyantagen mångfaldhetspolicy!
Jag är anti-mångfaldare och kan därför inte, som avtalat, medverka i dagens arbete"
Citera
2014-02-14, 19:29
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men fattar inte hur länge detta som Ismail gör i sin Expressen krönika ska anses vara ok. Han drar alltså upp jämförelser med nazister. Som nazieter ens skulle vara välkomna i Sveriges Riskdag och därmed ska alla att anse att det är ok och ett måste att hata SD. Vore det USA skulle väl SD kunna stämma skiten ur honom.
Sverigedemokraterna bildades av nazister och fascister så borde vara ganska svårt att vinna ett sånt mål.

Varför skulle någon ta för givet att de inte är fascister längre..?
Citera
2014-02-14, 19:31
Medlem
Jag trodde att pk-maffian inte kunde få mig att höja på ögonbrynen igen. men det kunde dem HAHA vem är hon ens? ge mig en bild på miss karlavagnen
Citera
2014-02-14, 19:34
Medlem
Uppe på förstasidan. Hur jävla mycket uppmärksamhet ska killen få. Detta är ju helt farsartat.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18366189.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in