• 1
  • 2
2014-02-11, 22:05
Medlem
Hej jag har haft känslor för en tjej i klassen i över 1 år nu och känner att jag inte orkar längre. Har knappt ork till att plugga längre pga det här eftersom jag inte kan sluta tänka på henne. Jag vill inte känna så här längre men vet inte riktigt vad jag ska göra. Om ni läser min tidigare tråd kommer ni förstå att jag inte är den mest självsäkra killen på denna planet, detta försvårar självklart det här fallet.

Jag har två alternativ tror jag.
1. Jag talar om för henne att jag gillar henne.
2. Gör mig av med känslorna på något sätt.

Problemet är bara att jag inte vet hur jag ska göra. Ifall jag ska tala om för henne att jag gillar henne, hur ska jag göra det? Anses det vara ''fegt'' eller liknande om man skriver på facebook? Måste man säga face to face att man gillar personen?
Anledningen till att jag inte sagt något till henne tidigare är att jag inte tror att jag har någon chans att få henne. Vi pratar aldrig med varandra osv.

Och om jag nu ska göra mig av med känslorna, hur gör man? Mina känslor höll på att försvinna under det senaste sommarlovet när jag inte såg henne på ett par månader, men kom tillbaka när skolan börja igen..
Citera
2014-02-11, 22:07
Medlem
Wheeler88s avatar
Enkelt sätt att bli av med det, säg att du är kär, det första du säger. Hon kommer tycka det är underligt och dissa dig med största sannolikhet.

Det andra är att börja lära känna henne och på så vis bli ett par.
Citera
2014-02-11, 22:09
Medlem
Grovedarks avatar
Har du känslor för en tjej du aldrig pratar med?
Citera
2014-02-11, 22:11
Medlem
frihetskrigares avatar
Kör ingen "Mosby" och säg att du är kär i henne bara så där utan lär känna henne ordentligt först och om du märker att hon gillar dig så kan du tala om det för henne. Om du helt slumpmässigt kommer fram och säger att du gillar henne så kommer hon endast att avskräckas.
Citera
2014-02-11, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovedark
Har du känslor för en tjej du aldrig pratar med?
Ja konstigt nog, det var därför jag skrev ''ofrivilligt'' kär. Jag har ju självklart pratat med henne, men inte särskilt ofta och vi umgås inte.
Men vi har ju gått i samma klass i snart 3 år, så jag vet ju ändå en hel del om henne även om vi inte har pratat så mycket.
Citera
2014-02-11, 22:21
Medlem
Grovedarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banor300
Ja konstigt nog, det var därför jag skrev ''ofrivilligt'' kär. Jag har ju självklart pratat med henne, men inte särskilt ofta och vi umgås inte.
Men vi har ju gått i samma klass i snart 3 år, så jag vet ju ändå en hel del om henne även om vi inte har pratat så mycket.

Okej. Antar att det är gymnasiet du syftar på här. Nej, det finns ingen poäng med att deklarera att du har några känslor för henne, då hon mest troligen inte har några för dig. Annars hade du märkt det.

Snart slutar du träffa henne och känslorna lär svalna av, sista terminen på gymnasiet. Bit ihop.
Senast redigerad av Grovedark 2014-02-11 kl. 22:24.
Citera
2014-02-12, 00:44
Medlem
Misterias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banor300
Hej jag har haft känslor för en tjej i klassen i över 1 år nu och känner att jag inte orkar längre. Har knappt ork till att plugga längre pga det här eftersom jag inte kan sluta tänka på henne. Jag vill inte känna så här längre men vet inte riktigt vad jag ska göra. Om ni läser min tidigare tråd kommer ni förstå att jag inte är den mest självsäkra killen på denna planet, detta försvårar självklart det här fallet.

Jag har två alternativ tror jag.
1. Jag talar om för henne att jag gillar henne.
2. Gör mig av med känslorna på något sätt.

Problemet är bara att jag inte vet hur jag ska göra. Ifall jag ska tala om för henne att jag gillar henne, hur ska jag göra det? Anses det vara ''fegt'' eller liknande om man skriver på facebook? Måste man säga face to face att man gillar personen?
Anledningen till att jag inte sagt något till henne tidigare är att jag inte tror att jag har någon chans att få henne. Vi pratar aldrig med varandra osv.

Och om jag nu ska göra mig av med känslorna, hur gör man? Mina känslor höll på att försvinna under det senaste sommarlovet när jag inte såg henne på ett par månader, men kom tillbaka när skolan börja igen..

Hitta nån annan tjej att va intresserad av brukar vara det bästa knepet. Glöm henne. Om ni har gått i samma klass i 3 år och ni knappt pratat med varandra är det nog lönlöst, hon är inte intresserad. Du säger ju själv att du inte tror att du har nån chans. Det är bara tonårskärlek. Du är kär i kärleken. Nån dag kommer du hitta den riktiga kärleken och då fattar du skillnaden.
Citera
2014-02-12, 06:52
Medlem
Stöt på hennes kompis.
Citera
2014-02-12, 07:39
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Börja med droger, marathonrunkning, extremsporter eller minecraft
Citera
2014-02-12, 10:36
Medlem
Jokerswes avatar
Känns mer som att du är sugen på att sätta på henne. Ni har ju ingen relation, ni är ju varken vänner eller något. Jag hade själv en brud i gymnasiet som jag trodde jag gillade. Men hon var för lätt att få i säng och när jag var klar så försvann intresset. Säker på att du verkligen är "kär" eller bara vill bestiga?
Citera
2014-02-12, 10:55
Jag körde en "berätta det för henne", blev totalt dissad och deprimerad i typ 6 månader efter 9an så rekommenderas ej Däremot är jag lite stolt över mig nu att jag ändå hade ballarna att göra det.

Som det skrivits här.. Antingen lär du känna henne och ge henne en chans att känna dig, annars så träffa andra tjejer, det finns GOTT om fiskar i sjön även fastän jag vet att just nu känns det inte så.
Citera
2014-02-12, 12:16
Medlem
Papulis avatar
Nu vet jag inte hur gammal du är osv, men jag gillade en tjej för ett tag sen som jag dock pratade med ganska mycket - men jag vågade inte ta steget.

Det jag då gjorde var att jag började prata med hennes kompis istället och när jag berättade för hennes kompis om att jag typ va kär i tjejen så hjälpte hon mig med all den skiten - typ hur jag skulle agera i situationer. Hon gav mig tjejens perspektiv osv och efter 5 månader av depression och ångest över att jag inte vågade ta steget bestämde jag mig för att göra det.

Jag bjöd över henne på en hemmafest, och gick ut på gården med henne ensam. Sen sa jag det - dvs. att jag tror att jag börjar gilla henne (med skakig och målbrottsröst).
Det resulterade i en jävligt stel diss eftersom hon inte kände detsamma men att vi fortfarande kunde vara vänner. Jag tänkte: Fine, bättre det än ingenting. Sen var det stel stämning på kalaset hela kvällen och jag mådde dåligt i cirkus 1-2 månader och pratade med hennes kompis om allt det här - vilket var jävligt skönt.

Idag är jag tillsammans med kompisen och har vart det i snart 1½ år och har inte kontakt alls med den tjejen jag va kär i från början. Det gäller att våga ta risker och även om man mår piss både innan och efter man ska berätta så är det så himla skönt att bli av med den där oron.

Jag vet inte ens vad poängen var med det här inlägget, men för att öka dina chanser borde du försöka prata med henne på något vis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in