• 3
  • 4
2014-02-12, 12:49
Medlem
elmerengues avatar
Såna här fall blir det aldrig någonting av. I värsta fall kommer läraren att omlokaliseras till annan skola eller så blir det ett avgångsvederlag. Aldrig att det blir våldtäkt.
Citera
2014-02-12, 13:11
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Såna här fall blir det aldrig någonting av. I värsta fall kommer läraren att omlokaliseras till annan skola eller så blir det ett avgångsvederlag. Aldrig att det blir våldtäkt.
Vet inte exakt, förutsättningarna här.
Som det verkar går inte tjejen i samma skola som läraren o då har inget brott begåtts.

Hade han däremot varit hennes lörare hade det varit våldtäkt av barn om de hade haft sex med varandra. Normalt sätt går gränsen vid 15 år. Men är man i beroendeställning, vilket en lärare är så är gränsen 18 år.
Nu orkar jag inte leta upp lagtexten då detta ämne avhandlats på Brott o brottsbekämpning vid flertalet tillfällen.
Citera
2014-02-12, 14:25
Medlem
paperboy85s avatar
Gymnasielärarutbildningen är på 4,5-5 år så det blir svårt att vara 22 år och en nyutexaminerad lärare. Med det inte sagt att killen kan arbeta som lärare ändå.
Citera
2014-02-12, 14:32
Medlem
stolsittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85
Gymnasielärarutbildningen är på 4,5-5 år så det blir svårt att vara 22 år och en nyutexaminerad lärare. Med det inte sagt att killen kan arbeta som lärare ändå.

Jag kan inte hitta hur gammal han är, endast att han började jobba vårterminen 2013. Av utseendet drog jag slutsatsen att han är runt 22 år men han kan naturligtvis vara några år äldre.
Citera
2014-02-12, 16:32
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Vet inte exakt, förutsättningarna här.
Som det verkar går inte tjejen i samma skola som läraren o då har inget brott begåtts.

Hade han däremot varit hennes lörare hade det varit våldtäkt av barn om de hade haft sex med varandra. Normalt sätt går gränsen vid 15 år. Men är man i beroendeställning, vilket en lärare är så är gränsen 18 år.
Nu orkar jag inte leta upp lagtexten då detta ämne avhandlats på Brott o brottsbekämpning vid flertalet tillfällen.
Må så vara i teorin, men i praktiken är det väldigt sällan det sker.
Citera
2014-02-13, 17:26
Medlem
Nu vill jag inte sponsra sådant här egentligen men sjukt intressant! Förutom pedofilläraren, har du hittat något annat smaskigt du vill dela med dig av? Kanske lite otrohetsaffärer, smygdrogande eller liknande? vardagstragik kan vara väldigt underhållande!
Citera
2014-02-13, 17:53
Medlem
citronsafts avatar
Har letat efter dumpen men får inte tag på den. Har du lust att dela med dig? Antingen här, i gratisbio-tråden eller i PM. Det vore riktigt hyggligt!
Citera
2014-02-13, 19:03
Medlem
stolsittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Nu vill jag inte sponsra sådant här egentligen men sjukt intressant! Förutom pedofilläraren, har du hittat något annat smaskigt du vill dela med dig av? Kanske lite otrohetsaffärer, smygdrogande eller liknande? vardagstragik kan vara väldigt underhållande!

Smygdrogande är det utom tvivel det mest Förekommande Mycket vanligare än någon kan tro!
Citera
2014-02-13, 19:06
Medlem
stolsittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citronsaft
Har letat efter dumpen men får inte tag på den. Har du lust att dela med dig? Antingen här, i gratisbio-tråden eller i PM. Det vore riktigt hyggligt!

Varsågod

http://www.speedyshare.com/UPwtV/Gratisbio.txt
Citera
2014-02-13, 21:50
Medlem
citronsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolsittaren
Varsågod

http://www.speedyshare.com/UPwtV/Gratisbio.txt
Tack för det!
Måste bara fråga hur du lyckas komma in på facebookkonton. När jag hittar ett lösen som matchar och blir inloggad så står det att jag har loggat in från en ny plats (okänt ip) och måste "Identifiera foton av vänner"
Citera
2014-02-13, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolsittaren
Smygdrogande är det utom tvivel det mest Förekommande Mycket vanligare än någon kan tro!

Drömmen är ju att läsa om en städad och utåt sett lycklig övremedelklasskärring som i hemlighet vräker i sig oxycontin eller något. Konversationer med sin kran, dåliga kodord, skam, ångest och massa härlighet att tolka.
Citera
2014-02-13, 22:55
Medlem
stolsittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citronsaft
Tack för det!
Måste bara fråga hur du lyckas komma in på facebookkonton. När jag hittar ett lösen som matchar och blir inloggad så står det att jag har loggat in från en ny plats (okänt ip) och måste "Identifiera foton av vänner"

Det är inte många av accounten som fungerar längre, många har bytt lösenord eller blivit borttagna. kanske 1 av 20 som fungerar. förmodligen har du lyckats komma in på ett konto som inte varit använt på ett tag alternativt varit utsatt för många inloggningar från olika Ip:s har för mig facebook har en säkerhetsspärr mot detta. brukar fungera finfint för mig När dumpen släpptes 2011 så sparade jag alla lösenord som jag lyckades komma in på i ett word-dokument. Hade nog över 400 konton, skulle inte vara förvånad om endast 50-60 av dessa fungerar idag
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in