Överlag tror jag att de mest intressanta är hur man kan kombinera 2-4 olika sorters ostar på en pizza som funkar med tillbehören till pizzan eller att det kvittar
Dvs ostsmaker modeller som starkt och kryddigt, lagrat, smakrikt, syrligt, sött, krämigt, örtiga och grönsaksostar osv
"Bara det" är en vetenskap isig när de smälts ihop med lite bryning på pizzabrödet. Ja en perfekt pizzadeg är ju en vetenskap isig det med
En bok om det med en panel av finsmakande "ost testande-experter" världen runt skulle nog sälja ganska bra skulle jag kunna tänka mig. Men smaken är som baken, högst personlig ang ost. Sen att det finns miljoner olika sorters och märken av ostar med olika kvalité och smak är ju en annan sak
Finns det nån bok om det ? Isf vill jag betala för en sån bok bara för nyfikenhetens skull även för pasta såser, gratänger, speciallasagner u name it där 2 eller fler oster är inblandade och smält
Eller är det redan utrett allt vilka ostar som passar tillsammans för olika rätter ? Det tror jag inte
Vad sägs om en 6 ostars lasagne ?
https://www.tasteofhome.com/recipes/six-cheese-lasagna/