Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-02-11, 15:09
Medlem
Såg att en nattklubb i staden Falkenberg ska ha en såkallad tjejkväll. Där dom ska ha lite sminktips, käka tapas och pilla på sexleksaker bl.a.

Men det som jag reagerade på var att dom skulle ha en stripshow, lite längre ner så läser jag manlig danshow! Alltså måste det betyda en manlig strippa!

Jag undrar då , varför blir det inget ramaskri över detta? Hade det vart en killkväll med kvinnlig strippa så hade det nog vart ett jäkla liv.

http://minfil.org/g4E9ecbeb8/sk_rmdumpen.jpg

https://www.facebook.com/events/210684535791520/

Så mina frågeställningar lyder:

Tycker ni det är okej med stripp överhuvudtaget?

Är det mer okej med en manlig strippa än en kvinnlig?

Varför tror ni ingen vågar ha en killkväll? Vet ni någon klubb m.m som haft killkväll?
Citera
2014-02-11, 15:12
Bannlyst
För att mannen generellt sätt står över kvinnan, och då behöver man inte gnälla om de svaga får roa sig lite?
Citera
2014-02-11, 15:17
Citat:
Ursprungligen postat av Oggze
För att mannen generellt sätt står över kvinnan, och då behöver man inte gnälla om de svaga får roa sig lite?

Okej , men vi säger att jag är en man med ett bristande självförtroende, arbetslös och mår allmänt dåligt = svag, då får jag alltså kolla på kvinnliga strippshower?
Citera
2014-02-11, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oggze

Så du menar att det är därför det är mer okej med en manlig strippa?
Citera
2014-02-11, 16:13
Medlem
FM-Hilos avatar
Feministerna är såna jäkla dubbelmoralister. Kvinnliga strippor är inte ok medan manliga är det.

Männen ska hjälpa till lika mycket inne i hemmet (matlagning, diskning, städning tvätt) medan kvinnor fortfarande inte ökat sin mängd arbete ute (byta däck, klippa gräsmatta, fälla träd).

Kvinnorna ska tjäna lika mycket pengar som männen trots att de förlorar arbetad tiden genom att de i snitt tar ut längre föräldraledighet och är mer sjukskrivna än männen.
Citera
2014-02-11, 16:22
Medlem
IvanPavlovs avatar
Manlig strippa okej?

Nej, kan inte tänka mig nåt vidrigare!
Citera
2014-02-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FM-Hilo
Feministerna är såna jäkla dubbelmoralister. Kvinnliga strippor är inte ok medan manliga är det.

Männen ska hjälpa till lika mycket inne i hemmet (matlagning, diskning, städning tvätt) medan kvinnor fortfarande inte ökat sin mängd arbete ute (byta däck, klippa gräsmatta, fälla träd).

Kvinnorna ska tjäna lika mycket pengar som männen trots att de förlorar arbetad tiden genom att de i snitt tar ut längre föräldraledighet och är mer sjukskrivna än männen.

En sann feminism tycker allt som kvinnor har valt att göra är bra, om en kvinna har valt att bli en strippa,frivilligt, då är det något bra. Men detta stämmer inte alltid, det är inte många som frivilligt vill bli strippor, utan gör det pga tvång av att skaffa pengar.

Nu till den andra delen om hushållet:
Vill gärna se statistik på det där.
Senast redigerad av MargaretThatcher 2014-02-11 kl. 16:25.
Citera
2014-02-11, 16:55
Medlem
FM-Hilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MargaretThatcher
En sann feminism tycker allt som kvinnor har valt att göra är bra, om en kvinna har valt att bli en strippa,frivilligt, då är det något bra. Men detta stämmer inte alltid, det är inte många som frivilligt vill bli strippor, utan gör det pga tvång av att skaffa pengar.

Nu till den andra delen om hushållet:
Vill gärna se statistik på det där.

Varsågod: http://feministisktperspektiv.se/2011/09/02/hemarbetet-nagot-mer-jamstallt/

Dock läste jag den ursprunliga artikeln i DN och hittar den inte nu. Den här artikeln är något vinklad (Feministiskt Perspektiv) till kvinnors fördel och nämner inte utomhusarbetet utan bara det som sker inomhus.

Citat:
Kvinnor lägger allt mindre tid på hemarbete och män allt mer.

Citat:
Totalt lägger kvinnor i dag i genomsnitt 4 timmar på obetalt hemarbete. Trots att män ökat sin andel av det obetalda hemarbetet lägger de i genomsnitt 45 minuter mindre än kvinnor på det.
Citera
2014-02-11, 17:55
Medlem
munspruts avatar
väldigt osmakligt enligt mig, tror inte många kvinnor uppskattar det heller. Det är patetiskt av en man att strippa.
Citera
2014-02-11, 18:04
Medlem
Tja, om det finns strippklubbar för män så borde det också finnas strippklubbar för kvinnor, om det finns en marknad för det. Det finns väl inget att klaga på ett par tjog salongsberusade och uppkåtade fruntimmer som ränner runt på staden väl? Se detta som ett tillfälle att få er ett skjut pågar!
Citera
2014-02-11, 18:07
Medlem
Det är bara hyckleri om samma person som stöttar manliga strippor också motsätter sig kvinnliga. Du kan inte anklaga ett helt kön för kollektivt hyckleri bara för att två kvinnor har två olika åsikter.
Citera
2014-02-11, 19:56
Medlem
Urkys avatar
Alltså det här kan göra mig riktigt ursinnig! Så fort det öppnas en strippklubb någonstans ja då jävlar blir det ett jävla liv men en manlig strippa är helt okej gent emot en kvinnlig. Förbannad dubbelmoral och hyckleri.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in