2014-02-11, 09:20
Medlem
Hej!

Har fått en 20 kapslar Lyrica (100mg) av en polare som slutat med medicineringen och tyckte att jag borde testa för rusets skull. Jag använder vanligen tjack lite då och då (IV) och älskar kicken av det, men har förstått av trådarna att ruset inte ska vara riktigt densamma?

Min stora fråga är nu hur mycket jag ska ta om det är första gången, för att få en behaglig upplevelse och kunna gå hyfsat normalt (har läst att balansen påverkas märkbart vid för hög dos). Har läst i trådar här, men det är väldigt olika hur folk tycker man ska dosera och jag vill inte överdosera. Jag hade tänkt mig kanske 3 kapslar (300mg) och öppna upp dem och blanda i en kopp kaffe, låter det rimligt? Påverkas smaken på kaffet av Lyrican? Är lite kräsen för skumma smaker

Tacksam för seriösa svar!
Citera
2014-02-11, 10:39
Medlem
Adversariuss avatar
300 mg är en helt perfekt nybörjardos. Ang. kaffet - varför öppna kapslarna först? Pulvret smakar beskt och det är svårt att få i sig allt eftersom det fastnar på kanten av koppen/glaset. Jag föreslår att du bara sväljer kapslarna som vanligt. OBS - tänk på att det tar 2-3 timmar innan de når någorlunda full effekt, så sitt inte och börja slänga i dig mer om du inte känner något direkt, utan var tålmodig.

Ang. ruset - det är olika för alla, men allmän konsensus är att det rör sig någonstans mellan opiater och centralstimulantia, och har element av båda. Vänta och se
Citera
2014-02-11, 12:00
Medlem
300mg låter som en vettig första dos helt klart, väldigt individuellt hur man reagerar på Lyrica. Gällande ruset så är det namnet som ger den bästa beskrivningen enligt mig, man blir, lyrisk.
Citera
2014-02-11, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
300mg låter som en vettig första dos helt klart, väldigt individuellt hur man reagerar på Lyrica. Gällande ruset så är det namnet som ger den bästa beskrivningen enligt mig, man blir, lyrisk.

Och jävligt vinglig. Men ja an blir mys, stoppa i dig dom på morgonen så har du en perfekt dag
Citera
2014-02-11, 16:18
Medlem
twentyones avatar
testa lyrica första gången skulle jag säga max 150mg. testa dig fram innan du haver i dig onödigt stora doser och riskera ep:n m.m.... det kan gå liktigt illa med vissa meds som blandning.
Be fukkin careful, no joke meds!
Citera
2014-02-11, 18:15
Medlem
Jag öppnade två kapslar och hällde i kaffet (hade inte fått svar i tråden ännu och tänkte att det borde fungera ) men när jag skulle hälla i den tredje så fick jag svar om att svälja kapseln, så det gjorde jag! Alltså tog jag sammanlagt 300mg och det slog till efter c:a 2 timmar.

Jag måste säga att jag blev positivt överraskad av effekten. Jag mår jättebra och skrattar, balansen är lite sådär, vinglar till då och då, men det är ingenting som påverkar det sociala (har varit nere i centrum och handlat, har gått runt som på moln). Väldigt mysig effekt! Är pigg och glad!

Lyrican påverkade smaken på kaffet, inte överdrivet mycket men ändå så att man grimaserade lite när man hällde i sig det. Rekommenderar att svälja kapslarna!
Senast redigerad av Psalma 2014-02-11 kl. 18:19.
Citera
2014-02-11, 18:59
Medlem
telepatis avatar
Jag röstar också för en lägre ingångsdos. Börja med 200mg istället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in