Pastasåser (förutom Bolognese) är grejer jag ser som tjejmat kan tilläggas. Min fru beställer ofta nån pastarätt med räksås och dylikt när vi är ute och äter medan jag oftast äter biff, fläskfilé, vilt eller hamburgare.
Vad gäller pizza äter tjejen helst såna med en massa jox på medan jag brukar vilja ha en hederlig Capricciosa, Oxfilépizza eller nåt med köttfärs på.
För kvinnor är maten och ätandet till stor del en arena för att visa upp god smak och sunda vanor. För män handlar det mer om att få gluffsa i sig det man är sugen på.
För kvinnor är maten och ätandet till stor del en arena för att visa upp god smak och sunda vanor. För män handlar det mer om att få gluffsa i sig det man är sugen på.
Men jag tror att kvinnor och, rent generellt, kan bli sugna på lite olika saker.
Jag kan bli sugen på spenat mitt i natten t ex..
Det känns mer som du vill laga traditionell svensk mat medans hon är lite "modernare"(säger inte att det enda är rätt eller fel).
En sak som jag ser som typiskt man/kvinna är den klassiska grillade kycklingen. I de flesta hushåll så hugger kvinnor in på det torra bröstköttet medans män äter det saftigare klubborna/wingar etc. Är det någon som gör tvärt om så är det fel på er.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!