• 1
  • 2
2005-07-31, 22:26
Medlem
Mysonoxens avatar
Jag och frugan hade igår följande kulinariska diskussion om vad som är typisk mat för tjejer och typisk för killar.

Detta skedde efter att hon lagat nån nudelwok med räkor. Gick ner men inte mer än bukfylla för en annan.

Själv lagar jag gärna falukorv, isterband, kåldolmar och sånt som hon betecknar som killmat.

Därmed är det 1-1 i familjen så jag överlåter åt er på Flashback att utröna vad den ultimata tjejmaten och killarnas killmat är för rätter.
Citera
2005-07-31, 22:39
Medlem
Bråkmakarns avatar
Tacos är väl typisk tjejmat? Eller i alla fall så upplever jag att tjejer alltid äter det när det vankas tjejfest.

Paj är också tjejmat.
Citera
2005-07-31, 22:42
Medlem
Tjejmat - Sallader, ratter med "vitt kott", latta lag-kalori ratter med andra ord.

Killmat - "Rott kott" stekt, grillat mellan 2 brodskivor eller med pommes frites. Kort sagt svull-kak.

Nan mer an mig som dras till attraktiva kvinnor som svullar?
Citera
2005-07-31, 22:43
Medlem
onits avatar
Det är en fördom, men jag tror att tjejer rent allmänt är mer förtjusta i grönsaker och frukt, medan män föredrar kött.

Efterrätter, är också en sak, som jag tycker kvinnor verkar uppskatta mer.
Citera
2005-07-31, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onit
Det är en fördom, men jag tror att tjejer rent allmänt är mer förtjusta i grönsaker och frukt, medan män föredrar kött.

Citera
2005-07-31, 22:45
Medlem
onits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.U.B.A.R
???
Citera
2005-07-31, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onit

: confused :
Citera
2005-07-31, 23:03
Medlem
Mysonoxens avatar
Pastasåser (förutom Bolognese) är grejer jag ser som tjejmat kan tilläggas. Min fru beställer ofta nån pastarätt med räksås och dylikt när vi är ute och äter medan jag oftast äter biff, fläskfilé, vilt eller hamburgare.

Vad gäller pizza äter tjejen helst såna med en massa jox på medan jag brukar vilja ha en hederlig Capricciosa, Oxfilépizza eller nåt med köttfärs på.
Citera
2005-07-31, 23:12
Medlem
Evaristos avatar
För kvinnor är maten och ätandet till stor del en arena för att visa upp god smak och sunda vanor. För män handlar det mer om att få gluffsa i sig det man är sugen på.
Citera
2005-07-31, 23:24
Medlem
onits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
För kvinnor är maten och ätandet till stor del en arena för att visa upp god smak och sunda vanor. För män handlar det mer om att få gluffsa i sig det man är sugen på.
Men jag tror att kvinnor och, rent generellt, kan bli sugna på lite olika saker.
Jag kan bli sugen på spenat mitt i natten t ex..
Citera
2005-07-31, 23:55
Medlem
Det känns mer som du vill laga traditionell svensk mat medans hon är lite "modernare"(säger inte att det enda är rätt eller fel).

En sak som jag ser som typiskt man/kvinna är den klassiska grillade kycklingen. I de flesta hushåll så hugger kvinnor in på det torra bröstköttet medans män äter det saftigare klubborna/wingar etc. Är det någon som gör tvärt om så är det fel på er.
Citera
2005-08-01, 00:00
Medlem
Bråkmakarns avatar
Om man får ta med "snask" så är väl morot/gurkstavar till dippat lite kvinnligt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in