Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-10, 22:34
  #1
Medlem
Seabjorns avatar
Jag och tjejen tänkte dra utomlands i sommar och hon var inne på Mallorca. Men Kreta är också ett alternativ. Vi ska inte direkt festa utan mer umgås, äta lite gott och bara ha det allmänt skönt. Är det någon skillnad i pris på att leva på de olika ställena? För har fått höra att Mallorca ska vara mycket billigare med mat och dricka och dylikt. Någon som är mer insatt och kan reda ut mina tankar?
Citera
2014-02-11, 01:01
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seabjorn
Jag och tjejen tänkte dra utomlands i sommar och hon var inne på Mallorca. Men Kreta är också ett alternativ. Vi ska inte direkt festa utan mer umgås, äta lite gott och bara ha det allmänt skönt. Är det någon skillnad i pris på att leva på de olika ställena? För har fått höra att Mallorca ska vara mycket billigare med mat och dricka och dylikt. Någon som är mer insatt och kan reda ut mina tankar?
Unvik Magaluf Mallorca området och sikta in på nästan vilken del du vill uton palma nova arenal osv -välj andra sidan ön, den från norr och neråt.

bättre pris finare stränder allt är bättre
Citera
2014-04-05, 10:23
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seabjorn
Jag och tjejen tänkte dra utomlands i sommar och hon var inne på Mallorca. Men Kreta är också ett alternativ. Vi ska inte direkt festa utan mer umgås, äta lite gott och bara ha det allmänt skönt. Är det någon skillnad i pris på att leva på de olika ställena? För har fått höra att Mallorca ska vara mycket billigare med mat och dricka och dylikt. Någon som är mer insatt och kan reda ut mina tankar?
Cala Mayor strax utanför Palma är verkligen en riktig pärla. Tänk bara på att det är ganska kuperat. Bra käk, bra priser och bussen till Palma går hela tiden
Citera
2014-04-06, 20:48
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ewina
Cala Mayor strax utanför Palma är verkligen en riktig pärla. Tänk bara på att det är ganska kuperat. Bra käk, bra priser och bussen till Palma går hela tiden

Ja , titta även efter,östkusten , Cala millor och Cala Bona som nu nästan sitter ihop , låga hotell ,jättefin lång lång strand , shopping och uteställen.Perfekt för par som ej är i behov av grabbarna grus och skränande engelsmän .Kreta upplevde jag i alla fall för några år sen som dyrare .
Citera
2014-04-15, 17:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seabjorn
Jag och tjejen tänkte dra utomlands i sommar och hon var inne på Mallorca. Men Kreta är också ett alternativ. Vi ska inte direkt festa utan mer umgås, äta lite gott och bara ha det allmänt skönt. Är det någon skillnad i pris på att leva på de olika ställena? För har fått höra att Mallorca ska vara mycket billigare med mat och dricka och dylikt. Någon som är mer insatt och kan reda ut mina tankar?

Jag föreslår Mallorca. Det finns mycket att se, och det är en vänlig och trevlig ö.
*hyr bil och åk runt, fantastisk utsikt när man reser mot t.ex. Fermentor
*konstnärsbyn Deia, både utsikt och hollywoodkändisar
*Alcudiabukten, många familjeställen, och en lååång sandstrand.
*Es Trenc naturstrand, vackert, inga hotell i närheten måste ha bil.
*Torrent de Parais, serpentinväg ned till ravinen, även en turistfälla men vackert. Tag med badkläder, mat och handduk.
*det finns gott om små ställen inne i Palma om man vill ha en romantisk middag.
*Soller är en mysig stad, och inte så stor.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2316472

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback