• 1
  • 2
2014-02-14, 14:01
Medlem
Blinkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Är det ens möjligt..? Nej jag har för mig att vi tillhör samma ypperliga årgång så det är nog jämnt skägg.

Vad nu, har garaget brunnit ner eller vad hände? Jag har visualiserat en likaledes skrikande best i ett annat garage någonstans i Sverige. Är jag ensam om mitt öde att lyfta skrot bland oljiga trasor, gamla bebiskläder och oanvända pjäxor?

Jag flyttade ifrån mitt garage!

Dock är "gymmet" uppsatt i ett cykelförråd så jag tränar fortfarande med samma utrustning.

Det är en bra årgång. Jag älskade verkligen att träna i garaget. Utrustningen var aldrig upptagen och man kunde lyssna på vilken musik man ville hur högt jag ville. Suveränt! Och bra resultat kan man också få.

Har du några formbilder att bjuda på? Eller bilder från garaget.

Mvh
Citera
2014-02-14, 14:23
Medlem
Stiftpennas avatar
Citat:
Ja, hon påstod att jag kanske hade olika långa ben. En cm kanske men ändå. Ryggen i sig skulle vara rak, men benens olika längd kunde göra att man lassar över mer jobb åt ena ryggsidan. Så man är en alpget visar det sig, visste jag inte när jag klev,upp igår morse.
Vill du bli säker så kolla hur du står när du står rakt upp och ned utan krusiduller. Pekar den ena foten utåt en aning är det alltsomoftast en balanskompensation kommen av att det benet är kortare än det andra. En naprapat eller kiropraktor brukar kunna räta ut ryggen så att benen hamnar på samma längd igen för övrigt. Jag hade samma problem vilket gjorde att det kändes sjukt konstigt i böj och marklyft. Den kortare sidan tog dessutom mer vikt så det du fått höra låter logiskt.

Citat:
Är jag ensam om mitt öde att lyfta skrot bland oljiga trasor, gamla bebiskläder och oanvända pjäxor?
Übermanligt.
Citera
2014-02-14, 19:55
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blinkare
Jag flyttade ifrån mitt garage!

Dock är "gymmet" uppsatt i ett cykelförråd så jag tränar fortfarande med samma utrustning.

Det är en bra årgång. Jag älskade verkligen att träna i garaget. Utrustningen var aldrig upptagen och man kunde lyssna på vilken musik man ville hur högt jag ville. Suveränt! Och bra resultat kan man också få.

Har du några formbilder att bjuda på? Eller bilder från garaget.

Mvh
Ach so, visste jag inte. Det är något vist med garageträning, det är en riktig man-cave. Kombinationen att köra vanligt gym en gång i veckan och resten garage funkar fint känns det som.

Fyfan, de bilderna vill du nog inte se. Är väldigt tidigt i min uppprustningsprocess så fgert är det inte. Ska se om jag kan ordna fram något i morgon, nu är buken fylld med ryggbiff, hassebackspotatis och zinfandel.

Citat:
Ursprungligen postat av Stiftpenna
Vill du bli säker så kolla hur du står när du står rakt upp och ned utan krusiduller. Pekar den ena foten utåt en aning är det alltsomoftast en balanskompensation kommen av att det benet är kortare än det andra. En naprapat eller kiropraktor brukar kunna räta ut ryggen så att benen hamnar på samma längd igen för övrigt. Jag hade samma problem vilket gjorde att det kändes sjukt konstigt i böj och marklyft. Den kortare sidan tog dessutom mer vikt så det du fått höra låter logiskt.

Übermanligt.
Såg rätt jämt ut nu när jag testade. Men hur fick du bukt med det då? Kunde kotknackaren räta ut det på något sätt?

Manligt och misärigt i skön blandning. När man välter ut ett jävla kinaschack och trampar på en spöket labanfiur som ger ifrån sig ett pip på väg mot bänkpressen är det svårt med fokus.
Citera
2014-02-15, 07:25
Medlem
Blinkares avatar
Om du gillar zinfandeldruvan hoppas jag du testat gnarly head, finns på kickifestis(BiB) superbra boxvin faktiskt :-)

Vill alltid se bilder!

Mvh
Citera
2014-02-15, 12:00
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blinkare
Om du gillar zinfandeldruvan hoppas jag du testat gnarly head, finns på kickifestis(BiB) superbra boxvin faktiskt :-)

Vill alltid se bilder!

Mvh
Har jag faktikt inte gjort, men är stort fan av viner från nya världen. Det blev seven deadly zins igår, kraftfull som attan. Kändes nästan som att man drack sherry till maten.

Lite småskumt pass idag, vet inte vad som var fel men kände mig kraftlös. Nu blandar jag ju i och för sig hej vilt på mitt lördagspass då det ju är enda dagen i veckan jag har tillgång till riktigt gym, så det är mycket jag vill peta in. Helkroppspass.

Mark:

60 x 3
100 x 3
130 x 5 (PB)
100 x 10

Är fortfarande på "känna på status" på mark, har i princip aldrig kört det innan. Vid 130 kg 5 gånger kände jag att det började bli tungt. Körde lite högre reps som avslut.

Kabelrodd
85 5 x 5

Sittande vadpress
45 10 x 3

Väldigt lugnt pass i böjen:

70 8 x 3

Hantelcurls

20,5 8 x 4

Hantlar åt sidan

10 10-10-8

Tricepsdrag

25 10 x 2

Bild på eländet

http://sv.tinypic.com/r/1ral5h/8
Citera
2014-02-15, 21:57
Medlem
MorganThePirates avatar
Det var väl inget elände det där!

Är inte det allas dröm att ha skivstång, fasta hantlar och bänk i garaget? Då hade jag levt jävlar med nöje.
Citera
2014-02-16, 17:20
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorganThePirate
Det var väl inget elände det där!

Är inte det allas dröm att ha skivstång, fasta hantlar och bänk i garaget? Då hade jag levt jävlar med nöje.
Ja nu ska vi inte överdriva, det är en skranglig bänk och skolvikter, men visst fasen är det bekvämt.

Lite förkyld, körde bara en statuskoll på bänken idag:

70 10x2
80 5x1
75 6x1
Citera
2014-02-26, 19:04
Medlem
Hogdals avatar
Ugh! Som vanligt när jag ger mig fan på något kommer skit emellan. Denna gång en förkylning som gick över i influensa som sen mynnade ut i ytterligare en förkylning.

Skit i det, började träna igen igår och satte då pb i pullups, 12 st!

Idag lite allmän träning med stegrande vikter och faktiskt ett pr pb:s!

knäböj

70 kg x 10
90 kg x 10
95 kg x 8 (pb)
100 kg x 4 (pb igen madderfacker!)

Militärpress

48 kg x 10
53 kg x 6
55 kg x 5 (pb)

Stångrodd

55 kg x 8
66 kg x 10
75 kg x 6
80 kg x 3 (pb)

Game on!
Citera
2014-03-04, 21:28
Medlem
Hogdals avatar
Förkylning nr 50 för denna säsong. Horigt.

Bänk

50 kg 10
60 kg 10
72 kg 8
82 kg 3
85 kg 2 (pb)
50 kg 15

Stångcurl

36 kg 10
38 kg 10
43 kg 8
50 kg 1 (pb)

Stångrodd

50 kg 10
70 kg 8
80 kg 3

Pullups (KV)

12
11
10
9
8

PB

Vikt 85 kg

Trycker vidare på min CoC #2, är 3-4 mm ifrån att stänga den.
Citera
2014-03-04, 23:24
Medlem
banzaibandanas avatar
Grattis till pb!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto