2014-02-10, 12:47
Moderator
HelgeBuks avatar
http://www.larm-soderhamn.se/2014/02...and-soderhamn/

Citat:
Brandorsaken är klarlagd då den 16-åriga pojken som bodde i lägenheten uppgett för polisen att han sängrökt och därigenom orsakat branden. Polis på plats kunde även konstatera att den misstänkte visade tydliga tecken på narkotikapåverkan varvid han medfördes till polisstationen för provtagning och förhör.

En 16-årig kille har alltså "i en enda rörelse" lyckats bränna sina föräldrars lägenhet och dessutom åkt fast för ringa narkotikabrott, och förmodligen också för första gången "outat sig" som cannabisbrukare för hela släkten och bekantskapskretsen!

Vilken jävla ångest!

Ska man skratta eller gråta åt eländet? Jag hoppas han väljer att skratta för det gör jag.

Diskussionsunderlaget kan vara: har ni någonsin slagit så många stora flugor i en smäll som den här killen gjorde igår kväll?
Citera
2014-02-10, 12:54
Medlem
Episkt! Jag skulle vilja ha kommentar från mor o far.
Citera
2014-02-10, 12:54
Medlem
tardudenipruttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk

En 16-årig kille har alltså "i en enda rörelse" lyckats bränna sina föräldrars lägenhet och dessutom åkt fast för ringa narkotikabrott, och förmodligen också för första gången "outat sig" som cannabisbrukare för hela släkten och bekantskapskretsen!

Vilken jävla ångest!

Ska man skratta eller gråta åt eländet? Jag hoppas han väljer att skratta för det gör jag.

Diskussionsunderlaget kan vara: har ni någonsin slagit så många stora flugor i en smäll som den här killen gjorde igår kväll?

När jag va 18 krockade jag med morsan bil ( som jag hade snott ) samt att jag va påverkad av cannabis och alkohol. Men jag betalade tillbaka för en ny bil iaf så jag gjorde rätt för mig
Citera
2014-02-10, 13:12
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:

Vilken jävla ångest!

Nej det har jag inte. Och jag förstår inte vad som är så "episkt" med detta. Han har:
  • Använd narkotika
  • Förorsakat en brand
Mycket vanligt är att någon
  • Är drogad/berusad
  • Stjäl en bil
  • Kör en "joy ride" med sina kompisar
  • Krockar
  • Några kompisar dör, och några i den mötande bilen
Det är ganska många "flugor i en smäll det.. Episkt? Nja, snarare tragiskt.
Citera
2014-02-10, 14:01
Medlem
Havremopedens avatar
Så om man förstått det rätt ,han har rökt en fet inne hemma vid sin säng, och bränt ner lägenheten därefter.

Visst fan är det tragiskt, men det är tamefan roligt också. herregud... Ska inte han va i skolan?! :P
Citera
2014-02-10, 14:26
Medlem
Gabriel Knights avatar
Ja så där går det när inte föräldrarna tar sitt ansvar. Killen ska inte vara hemma och röka på och bränna ner lägenheter och skrämma upp sina grannar utan hålla sig drogfri så att han kan gå i skolan och lära sig ett yrke som normala människor. Hoppas att han får sig en minnesbeta och ett kok stryk för det behöver han.
Citera
2014-02-10, 23:01
Medlem
Finns det källa på att det är föräldrarnas lägenhet ??
Citera
2014-02-11, 10:25
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
Finns det källa på att det är föräldrarnas lägenhet ??

Nä, men en 16-åring bor säkerligen inte ensam i en lägenhet i ett av stans finaste områden tänkte jag, så jag utgick kallt från att det var det. Känns som det rimligaste antagandet med den information som finns.
Citera
2014-02-11, 11:21
Medlem
Tack, visste inte att den adressen med den hyresvärden var -"ett av stans finaste områden"

Citat:
Nä, men en 16-åring bor säkerligen inte ensam i en lägenhet i ett av stans finaste områden tänkte jag, så jag utgick kallt från att det var det. Känns som det rimligaste antagandet med den information som finns.
Citera
2014-02-11, 17:14
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
Tack, visste inte att den adressen med den hyresvärden var -"ett av stans finaste områden"

Hyresvärden vet jag inget om, men Kungsgatan överlag känns rätt fint i min värld iaf (bodde i stan nästan två år för ett tag sen). Det är definitivt inget slumområde, tvärtom väldigt centralt och åtminstone på ytan välskötta hus.
Citera
ofays avatar

Moderatormeddelande

Postat av ofay 2014-02-12, 08:51
Moderator
Tråkigt för killen men att diskutera allmänt om man "två flugor i en smäll" är varken olycka eller katastrof.
Diskutera gärna sängrökning som olycka men sluta upp med allt annat trams om karma.
// moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in