2014-03-11, 20:59
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyfoof
Jag håller inte riktigt med dig. Då jag kör mycket rygg måste jag balansera ut det med att träna mage. Jag tränar inte core endast för att minska min bf% utan som komplement till min träning överlag. Jag känner inget behov att att köra explosivt med vikter då det tar bra som det gör redan nu. Vad får dig att tycka att mindre repa är bättre när det kommer till core träning?

När det kommer till mitt kaloriunderskott svajar det från dag till dag, men som den student som jag är behöver jag inte så mycket kalorier. Sitter mest framför datorn/böcker bortsett från min träning. Skulle jag höja mitt intag skulle jag absolut inte minska i bf%.

Bättre och bättre.. Frågan är väl mer vad du vill få ut av core-träningen. Tyngre träning kommer att ge dig mer styrka, uthållighetsträning kör du ju redan en hel del.
Men trivs du med hur du tränar nu är det ju bara att köra på.

Nä, ett överskott skulle nog öka ditt BF något, men skulle i gengäld ge lite mer muskler. Kortsiktigt är det kanske inte det bästa just nu.
Citera
2014-03-11, 22:02
Medlem
Babyfoofs avatar
Dagens träning och kost

Träning
”Upper body knockout” pass
(kl. 12:00)
2x15 Bröstpress med hantel
2x15 Flyes med hantel
3x15 Cablecross
2x15 Triceps pushdown med stång
2x15 Triceps pushdowns med rep
3x15 Hantelrodd
2x15 Sittande rodd

”Bootybuilding” pass

3x15 Hungarian deadlift
2x15 All-fours kick-ups
2x15 All-fours leg lifts (raka)
2x15 All-fours leg lifts (sneda)
2x15 All-fours side kick
2x15 The clam
3x15 Thigh lift

Kost
Frukost: En halv portion fiberhavregrynsgröt + 35g bara bär blåbär + en kopp kaffe med lättmjölk (117 kcal)
Lunch: En äggviteomelett med spenat och tomat (56 kcal)
Mellanmål: 1 fiber balance macka med 5g rökt skinka och gul paprika (47 kcal)
Middag: 212g lasagne (295 kcal)
Kvällsmål: 200g lätt yoghurt med 50 g banan samt 150g frysta vindruvor (244 kcal)
Totalt: 757 kcal

Igår hade jag en katastrofalt stressig dag vilket resulterade i ingen uppdatering inkl. ingen träning. Det är första gången jag skippat träningen på flera veckor. Jag var tyvärr tvungen att prioritera min laborationsrapport som skulle lämnas in. På grund av detta valde jag att köra ett dubbelt pass idag. Jag började med gårdagens missade överkroppsträning och körde sedan dagens pass. Dock så körde jag färre reps på vissa för att ha energi hela passet igenom. Det gick förvånansvärt bra

Câlins et de baisers!
Citera
2014-03-12, 08:06
Medlem
Calipers avatar
Inga dåliga bilder!
Keep it up!
Citera
2014-03-13, 07:55
Medlem
Babyfoofs avatar
(Går)Dagens träning och kost

Träning
Pass
(kl. 13:00)
30 min powerwalk
3x15 Rygglyft på pilatesboll
2x15 Sneda rygglyft
3x15 Situps på pilatesboll
2x15 Liggande benlyft
2x15 Side crunches
2x15 Spiderman
2 min planka
2 min sidoplanka

Kost
Frukost: En halv portion fiberhavregrynsgröt + 52g Bara bär blåbär + en kopp kaffe med lättmjölk (125 kcal)
Lunch: Äggviteomelett med spenat och tomat + 100g broccoli/blomkål/morötter (81 kcal)
Middag: 100g panerad sej + 30g pommes frites + 100g broccoli/blomkål/morötter (216 kcal)
Kvällsmål: 200g lätt yoghurt med 20g banan och 20g russin + 150g vindruvor (274 kcal)
Totalt: 695 kcal

Glömde uppdatera igår då jag var super trött. Trots detta lyckades jag skriva ner ett middagsschema som ska inhandlas.

Câlins et de baisers!
Citera
2014-03-13, 21:41
Medlem
Babyfoofs avatar
Dagens träning och kost

Träning
Pass 1
(kl. 10:00)
2x15 Flyes med hantel
2x15 Cablecross
3x15 Hantelrodd
2x15 Sittande rodd

Pass 2 (kl. 17:30)
60 min zumba

Kost
Frukost: 140g lätt a-fil med 25g bara bär blåbär + en kopp kaffe med lättmjölk (91 kcal)
Lunch: Potatis och purjolökssoppa (~ 310 kcal)
Mellanmål: Blueberry slimmer från naked juicebar (220 kcal)
Middag: 200g köttfärssås med champinjoner + 60g rivna morötter och 100g majs (296 kcal)
Totalt: 919 kcal

Idag var jag och lunchade ute med en vän vilket resulterar i osäker kaloriberäkning. Dels vet jag inte exakta ingredienserna och hur mycket det är av allt osv, men men. Sen drack jag även en blueberry slimmer smoothie från Naked Juicebar. Den innehåller Blåbär, banan, NKD mangoyoghurt, nypressad
apelsin, is + Slim Kick. Slim kick är en shot dom har i bestående av hallonketon, wakame, algextrakt, krom. Smoothien har 55 kcal per 100 g och jag tog en mellan som är på 400 g

Sprang in på stadium idag och köpte lite nya träningskläder. Ett par nya byxor och en löparjacka. Tänkte inviga jacka om en vecka då jag är mitt uppe tenta plugg .. Igen!!!!!!

Imorgon tänkte jag även skriva upp mitt nya middagsschema för de kommande dagarna. Äter typ samma frukost, lunch och kvällsmål men jag vill inte äta samma middag!!

Câlins et de baisers!
Citera
2014-03-14, 09:51
Medlem
Babyfoofs avatar
Mitt middagsschema för slutet av denna vecka samt nästa vecka ser ut som följande:

Vecka 11
Fre: Fetaostfyllda biffar med klyftpotatis
Lör: Grekiska lammfärsbiffar med tzatziki & fetaostsallad
Sön: Rostad torsk med varm tomat-oliv tapenade och bulgur

Vecka 12
Mån: Kycklingbröst med gräddig svampsås och zuccinipasta
Tis: Kasslergryta med ris
Ons: Dillstekt sej med citronbönor och pressad potatis
Tors: Lammfärsgryta med spiskummin och couscous
Fre: (Äter ej hemma)
Lör: (Äter ej hemma)
Sön: Kalkonfärslimpa med morot/potatismos
Citera
2014-03-14, 20:43
Medlem
thegritdoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyfoof
Mitt middagsschema för slutet av denna vecka samt nästa vecka ser ut som följande:

Vecka 11
Fre: Fetaostfyllda biffar med klyftpotatis
Lör: Grekiska lammfärsbiffar med tzatziki & fetaostsallad
Sön: Rostad torsk med varm tomat-oliv tapenade och bulgur

Vecka 12
Mån: Kycklingbröst med gräddig svampsås och zuccinipasta
Tis: Kasslergryta med ris
Ons: Dillstekt sej med citronbönor och pressad potatis
Tors: Lammfärsgryta med spiskummin och couscous
Fre: (Äter ej hemma)
Lör: (Äter ej hemma)
Sön: Kalkonfärslimpa med morot/potatismos

Oh damn..bjuder du? Nu fick jag lite inspiration!
Citera
2014-03-14, 22:33
Medlem
Babyfoofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegritdoctor
Oh damn..bjuder du? Nu fick jag lite inspiration!

Vad kul att du fick inspiration jag kanske ska fortsätta lägga upp schema för varje vecka!
Citera
2014-03-14, 22:46
Medlem
Babyfoofs avatar
Dagens träning och kost

Träning
Pass 1
(kl. 17:00)
60 min Powerwalk/jogging
+ 30 min jogging

Kost
Frukost: 150g lätt a-fil med 30g bara bär blåbär + en kopp kaffe med lättmjölk (98 kcal)
Lunch: 80g lins- och sötpotatissoppa + 20g majs (121 kcal)
Middag: 250g lins- och sötpotatissoppa (300 kcal)
Kvällsmål: 100g popcorn, opoppade korn (360 kcal)
Totalt: 878 kcal

Det var inte planerat att jag skulle träna idag men valde att göra det i alla fall. Jag körde 60 min powerwalk/jogging på löpbandet och sen när jag äntligen kommit hem var jag tvungen att snöra på mig skorna direkt och springa iväg till Ica så det blev en extra 30 min jogging.

Vill även lägga upp en bild på mina nya träningskläder (dock inte världens bästa bild för att visa exakt hur de ser ut). Såhär såg jag ut i alla fall när jag sprang runt idag.
http://imgur.com/fsvPIom

Câlins et de baisers!
Citera
2014-03-15, 22:01
Medlem
Babyfoofs avatar
Dagens träning och kost

Träning
Pass 1
(kl. 12:30)
60 minuter Piloxing

Pass 2 (kl. 13:30)
3x15 Hungarian deadlift
2x15 All-fours kick-ups
2x15 All-fours leg lifts (raka)
2x15 All-fours leg lifts (sneda)
2x15 All-fours side kick
2x15 The clam
3x15 Thigh lift

Kost
Frukost: 160g lätt a-fil + 25g bara bär blåbär + 35g banan + en kopp kaffe med lättmjölk (133 kcal)
Lunch: En äggviteomelett med spenat och tomat + low carb protein shake (199 kcal)
Middag: 100g fetaostsallad + 96g lammfärsbiffar + 35g tzatziki (320 kcal)
Kvällsmål: 200g lätt yoghurt med 20g bara bär blåbär och 100g frysta hallon/blåbär (125 kcal)
Totalt: 778 kcal

Började dagens träning med 1 timmes piloxing vilket är underbart. Trots att det är mycket boxning så är det redig träning för ben och rumpa. Då jag inte tränade mitt vanliga bootybuilding pass igår så valde jag att lägga det idag efter piloxingen. Var helt slut efter (älskar den känslan). Jag har bestämt mig för at försöka utesluta pasta och bröd ur min kost pga magproblem. Jag vet att även ris inte är bra för magen men jag känner att jag måste ha något förutom potatis osv. Jag börjar med bröd och pasta och ser om det blir någon skillnad.

Hade extremt sötsug idag men jag kämpade igenom (I hope, lär väll komma tillbaka). Åt istället en tallrik med yoghurt och när vilket dämpade suget lite (Y)

Câlins et de baisers!
Citera
2014-03-16, 21:52
Medlem
Babyfoofs avatar
Dagens träning och kost

Träning
Pass1
(kl. 12:30)
60 min dans

Pass 2 (kl. 13:30)
3x15 Rygglyft på pilatesboll
2x15 Sneda rygglyft
3x15 Situps på pilatesboll
2x15 Liggande benlyft
2x15 Side crunches
2x15 Spiderman
2 min planka
2 min sidoplanka

Kost
Frukost: 150g lätt a-fil + 15g Bara bär blåbär + 50g banan + en kopp kaffe med lättmjölk (139 kcal)
Lunch: Äggviteomelett med spenat och tomat + 70g fetaostsallad (106 kcal)
Mellanmål: 125g äpple med kanel (70 kcal)
Middag: 100g torskfilé + 50g tomat- och olivtapenade + 30g bulgur + 60g fetaostsallad (209 kcal)
Kvällsmål: en portion mannagrynsgröt med kanel (175 kcal)
Totalt: 700 kcal

Gick upp kl 6:15 idag och började plugga vid 6:30. Vid två var jag riktigt trött efter flera timmars plugg inkl. 1,5 timme träning men det var bara att Kötta på. Det är svårt att hålla fokus på träning och kost när man intensivpluggar. Jag får sånt rejält sötsug när jag pluggar men jag har inte givit vika jag hoppas att det kommer förbli så. Så fort jag tar paus i pluggandet för att gå och träna känner jag mig skyldig och väl på gymmet är pluggandet allt jag kan tänka på :/ bara tre pluggdagar kvar innan tentan (skriver den på torsdag!)

Câlins et de baisers!
Citera
2014-03-17, 21:44
Medlem
Babyfoofs avatar
Dagens träning och kost

Träning
Pass
(kl. 13:00)
20 min powerwalk
2x15 Flyes med hantel
3x15 Cablecross
3x15 Hantelrodd
2x15 Sittande rodd

Kost
Frukost: 130g a-fil + 55g banan + två koppar kaffe med lättmjölk (162 kcal)
Lunch: En äggviteomelett med spenat och tomat (60 kcal)
Mellanmål: 2 fiber balance mackor med stark salami (158 kcal)
Middag: 60g zuccini + 90g kyckling + 40g svampsås (162 kcal)
Kvällsmål: En portion mannagrynsgröt med kanel (145 kcal)
Totalt: 687 kcal

Nu är tentapluggar som värst men jag lyckades ändå ta mig tid till att gå till gymmet och köra överkropp. Dock är jag så trött i huvudet nu när jag pluggar så mycket. Bara idag har jag suttit framför datorn i 11 timmar :/

Câlins et de baisers!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in