2014-03-08, 15:11
Medlem
Plottiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyfoof
Äntligen fixat två formbilder

http://i.imgur.com/p4WOiW8.jpg
http://i.imgur.com/bt4ov7Z.jpg

Ser bra ut
Citera
2014-03-08, 16:16
Medlem
Skruvarns avatar
I like
Citera
2014-03-09, 20:51
Medlem
Babyfoofs avatar
Dagens träning och kost

Träning
Pass 1
(kl. 12:00)
60 min dans

Pass 2 (kl. 13:00)
3x15 Rygglyft på pilatesboll
2x15 Sneda rygglyft
3x15 Situps på pilatesboll
2x15 Liggande benlyft
2x15 Side crunches
2x15 Spiderman
2 min planka
2 min sidoplanka

Kost
Frukost: En halv portion fiberhavregrynsgröt + 20g Bara bär blåbär + en kopp kaffe med lättmjölk (111 kcal)
Lunch: Äggviteomelett med spenat och tomat (56 kcal)
Mellanmål: Äpple med kanel + en kopp kaffe med lättmjölk (73 kcal)
Middag: 70g vitlöksstekt hälleflundra + 60g couscous med soltorkade tomater och persilja (346 kcal)
Kvällsmål: Proteinbröd med 30g kalkon + 40g gul paprika (322 kcal)
Totalt: 908 kcal

Har köpt hem Bara bär i smaken blåbär från finnerödja. På deras hemsida står det "Bara Bär med frukt är precis som det låter. Varsamt behandlat, helt fritt från tillsatser för att du ska få en riktig bärupplevelse.

Med Bara Bär smaksätter du enkelt din egen fil, yoghurt eller gröt. Den passar lika bra till pannkakor, smoothies, bakverk, desserter, i matlagning eller bara toppa en smörgås bredd med färskost.

Bara Bär med frukt finns i tre goda smaker, hallon, blåbär och havtorn/mango."

100 g Bara bär innehåller 49 kcal, 0,4 g fett, 9,6 g kolhydrater varav 7,8 g socker och 2,4 g fiber, 0,4 g protein. Hade det på gröten i morse och det var super gott, kommer fortsätta köpa. En förpackning innehåller 180g och den håller bara 5 dagar efter man öppnat den.

Câlins et de baisers!
Citera
2014-03-09, 21:32
Medlem
Pankreatits avatar
Ser bra ut, men du gör bort dig om du skulle gå ner mer imo.
Citera
2014-03-09, 22:02
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankreatit
Jag håller med herrn.
Citera
2014-03-09, 22:57
Medlem
LabiSiffres avatar
Här behöver man ju google translate för att hänga med

Nej men kör hårt. Vad har du för träningsbakgrund och hur länge har du hållit igång?
Citera
2014-03-10, 08:21
Medlem
Babyfoofs avatar
Citat:

Jag är inte ute efter att gå ner i vikt men däremot är jag ute efter att går ner i bf% och det är det jag kämpar med
Citera
2014-03-10, 08:23
Medlem
Babyfoofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LabiSiffre
Här behöver man ju google translate för att hänga med

Nej men kör hårt. Vad har du för träningsbakgrund och hur länge har du hållit igång?

Jag har dansat från jag var fem tills jag var typ 13-14 (sen hade jag inte tid). Efter det har det varit gym och danspass som har varit aktuellt. Nu finns det även sjukt bra danspass på gym och inte typ aerobicspass.
Citera
2014-03-10, 13:14
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Jag är inte ute efter att gå ner i vikt men däremot är jag ute efter att går ner i bf% och det är det jag kämpar med
Jag menade även BF.
Går du ner mycket mer nu är det en hel del muskler som kommer att ryka, då är det inte säkert att ditt bf kommer att ändras så mycket som du vill.
Citera
2014-03-10, 23:50
Medlem
Babyfoofs avatar
Citat:
Jag menade även BF.
Går du ner mycket mer nu är det en hel del muskler som kommer att ryka, då är det inte säkert att ditt bf kommer att ändras så mycket som du vill.

Hur tycker du att jag ska göra för att gå ner i bf%?
Citera
2014-03-11, 00:54
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Hur tycker du att jag ska göra för att gå ner i bf%?
Jag tycker du bör ligga viktstabil och växla över din mot mer riktad byggning.

Ditt kcal intag är väldigt lågt och din uthållighetsträning är väldigt hög. Du eldar just nu upp din energi för kråkorna.

Det du kör nu är inte dåligt med det är ganska mycket core/stabilitetsövningar. Inte så bra på det sättet att det inte kommer att ge någon nämnvärd massa vilket är vad som krävs om du vill förändra din BF på ett bra sätt.

För magen hade 3-5 set crunch och ett par omgångar planka räckt. Hellre viktade än så brutalt många reps och set. Sikta hellre på 8-12 reps.
Du kan med fördel lägga in det på dina övriga pass där jag också skulle gå lite tyngre.

Helst skulle jag då se ett mindre överskott , men det tror jag inte du själv är så sugen på. På balans händer det iaf lite i rätt riktning om än att det tar tid.
Citera
2014-03-11, 20:23
Medlem
Babyfoofs avatar
Citat:
Jag tycker du bör ligga viktstabil och växla över din mot mer riktad byggning.

Ditt kcal intag är väldigt lågt och din uthållighetsträning är väldigt hög. Du eldar just nu upp din energi för kråkorna.

Det du kör nu är inte dåligt med det är ganska mycket core/stabilitetsövningar. Inte så bra på det sättet att det inte kommer att ge någon nämnvärd massa vilket är vad som krävs om du vill förändra din BF på ett bra sätt.

För magen hade 3-5 set crunch och ett par omgångar planka räckt. Hellre viktade än så brutalt många reps och set. Sikta hellre på 8-12 reps.
Du kan med fördel lägga in det på dina övriga pass där jag också skulle gå lite tyngre.

Helst skulle jag då se ett mindre överskott , men det tror jag inte du själv är så sugen på. På balans händer det iaf lite i rätt riktning om än att det tar tid.

Jag håller inte riktigt med dig. Då jag kör mycket rygg måste jag balansera ut det med att träna mage. Jag tränar inte core endast för att minska min bf% utan som komplement till min träning överlag. Jag känner inget behov att att köra explosivt med vikter då det tar bra som det gör redan nu. Vad får dig att tycka att mindre repa är bättre när det kommer till core träning?

När det kommer till mitt kaloriunderskott svajar det från dag till dag, men som den student som jag är behöver jag inte så mycket kalorier. Sitter mest framför datorn/böcker bortsett från min träning. Skulle jag höja mitt intag skulle jag absolut inte minska i bf%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in