2014-02-09, 13:08
Medlem
Hej!

Igår så kollade jag på serier på Netflix på min Apple TV. Skulle byta avsnitt, så kom det upp ett fel "Tillfälligt fel, försök senare bla bla bla". Inget på Netflix funkar fortfarande, ALLT annat funkar, uppkopplingen på datorn, kan kolla på saker på Apple TV, Xboxen...

Vad kan man göra?
Citera
2014-02-09, 13:30
Medlem
StyleWarss avatar
Vaddå, kan du kolla på Netflix på xboxen? Kan du kolla Netflix på datorn? Undersök.

Har du startat om Apple TV? Har du startat om routern? Om inte, gör det.
Citera
2014-02-09, 13:46
Medlem
Som sagt, det enda som inte funkar som det ska är Netflix på Apple TV.
Ska pröva att starta om routern.
Citera
2014-02-09, 15:49
Medlem
Har du fått igång det? Annars kan du logga ut och sen in i netflix på atvn.
Citera
2014-02-09, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acidjunkie
Har du fått igång det? Annars kan du logga ut och sen in i netflix på atvn.

Självklart har jag testat allt sådant. Ingenting verkar fungera... Startade om routern också och det var ingen lösning..
Citera
2014-02-26, 00:38
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragon90
Självklart har jag testat allt sådant. Ingenting verkar fungera... Startade om routern också och det var ingen lösning..

Jag jobbar på Netflix kundservice, detta är ett känt problem med en simpel lösning - räcker inte att bara starta om apple TV:n utan du måste dra ur strömkabeln till enheten i 15 sekunder sen ska det funka.
Citera
2014-05-13, 16:44
Medlem
Hade också problem, i mitt fall hjälpte det bara med ominstallation av min JBkade AppleTV2, sedan inloggning med AppleID, och först då kom jag åt inloggningen i Netflix.

Innan detta hade Netflix fungerat oklanderligt, med sparad inloggningsinformation till Netflix.

Är inte säker men det känns som om Apple gjort något för att få bort JBade AppleTV.
Citera
2014-05-26, 22:23
Medlem
drakbanes avatar
Samma problem!
ATV 3, Netflix säger bara, "Netflix är inte tillgängligt för tillfället. Försök igen senare."
Kan inte logga ut, provar på Netflix.se att logga ut alla enheter men det vill inte ändå.
Har nollställt ATVn, ingen skillnad.
Fungerar klockrent att starta Netflix från ipaden o skicka det till ATVn, så den biten är ok.

Men varför i hel...te går det inte att starta det direkt på ATVn ???
Citera
2014-05-26, 22:47
Medlem
qrizzes avatar
Ändra DNS till 8.8.8.8 och starta netflix. Då skall det fungera.
Du kan därefter byta tillbaka till automatiskt om du så vill.
Citera
2014-07-22, 16:14
Medlem
Sedatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
Ändra DNS till 8.8.8.8 och starta netflix. Då skall det fungera.
Du kan därefter byta tillbaka till automatiskt om du så vill.

Jag har precis köpt min andra appleTV som jag ska ha på en annan våning men netflix startar inte. Det står bara "ansluter till netflix" sen går den tillbaka till appleTv menyn.
Var/hur byter jag DNS? Kommer inga andra trådlösa prylar fungera om jag byter DNS?
Citera
2014-11-09, 00:05
Medlem
Bumpar denna tråden.
Hände samma sak med min atv2 idag, men jag kan inte ens köra netflix via AirPlay från paddan!?
Har försökt med norsk reset, uppdatera vågar jag inte, då den är jailbreakad, försökte lägga in nytt JB för att få redbull-tv. Men det funkar inte heller.
Har inte testat att ändra dns, vart gör man det?
Citera
2014-11-12, 13:31
Medlem
Så här får du Netflix med USA utbud på AppleTV, iOS etc...

Guide!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in